TOPlist

Finanční výsledky Huawei za první pololetí 2015: Celkové tržby vzrostly téměř o 70 % (oživeno)

Společnost Huawei oznámila obchodní výsledky své spotřebitelské divize („Huawei Consumer BG“) za první pololetí roku 2015. Divize Huawei Consumer BG v prvním pololetí roku 2015 nadále vykazovala výrazný obchodní růst, kdy celkové tržby dosáhly 9,09 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 69 %. Tržby z prodeje této divize činily 32 % celkových tržeb mateřské společnosti Huawei Technologies oproti 24 % ve stejném období loňského roku.

Tento text byl aktualizován 4. srpna (doplněno o novou infografiku a další data)

Tržby z prodeje mobilních zařízení firmy Huawei dosáhly v prvním pololetí roku 2015 částky 7,23 miliardy dolarů, což znamená meziroční nárůst o 87 procent. Podle slov zástupců společnosti se tak stalo díky úspěchu strategie divize Huawei Consumer BG spočívající v zaměření na mobilní zařízení střední a vyšší třídy, která přispěla jak k nárůstu odbytu, tak ke zvýšení průměrné prodejní ceny.

  

Růst odbytu chytrých telefonů značky Huawei překonal růst celého trhu

V prvním pololetí roku 2015 dodala divize Huawei Consumer BG celkem 48,2 milionu smartphonů, což představuje meziroční nárůst o 39 %, zatímco celosvětová poptávka po smartphonech vzrostla za stejné období pouze o 7 procent. Odbyt zařízení ve střední a vyšší třídě zaznamenal meziroční nárůst o 70 %, což představuje 31 % celkového odbytu mobilních zařízení a 42,9 % celkových tržeb. Tržby ve střední a vyšší třídě se zvýšily o 388 %, zisk z této kategorie představuje 44 % celkového zisku.

Globální strategie společnosti Huawei nadále podporuje obchodní růst v Číně i na zahraničních trzích. Tržby v Číně vzrostly meziročně o 124 %, některé regiony zaznamenaly nárůst tržeb o více než 40 %.

 

Nárůsty tržeb v jednotlivých regionech:

  • Západní Evropa 45 %
  • severovýchodní Evropa 54 %
  • jižní Tichomoří 41 %
  • severní Afrika 164 %
  • Střední východ 48 %

Podle GFK podíl Huawei na celosvětovém trhu smartphonů po celé první čtvrtletí roku 2015 nadále rostl, a to o 6,7 % v lednu, 7,1 % v únoru, 7,8 % v březnu, 8,1 % v dubnu a 8,8 % v květnu. Na čínském trhu společnost Huawei podle GFK předstihla Samsung a Apple a získala největší podíl na trhu, a to v březnu 12,9 %, v dubnu 13,6 %, v květnu 14,1 % a v červnu 15,2 %. V období leden – květen 2015 se Huawei stal 3. největším výrobcem telefonů na světě.

Důležité údaje za první pololetí 2015:

  • odbyt 48 200 000 kusů smartphonů; meziroční nárůst o 39 %
  • 9,1 miliard USD tržeb; meziroční nárůst o 69 %
  • 7,2 miliard USD tržeb z mobilních telefonů; meziroční nárůst o 87 %
  • 1,5 miliardy USD tržeb z mobilních širokopásmových zařízení pro domácnost, meziroční nárůst o 17 %


Huawei Mate 7 patří k velmi úspěšným modelům čínského giganta

Jak se dařilo jednotlivým modelům?

V prvním pololetí letošního roku bylo celosvětově dodáno 5 milionů kusů vlajkového produktu Huawei Mate 7 (recenze), jenž zaznamenal slušné prodeje ve více než 100 zemích včetně například Číny, států západní Evropy, Středního východu, jihovýchodní Asie a jižního Tichomoří. Kumulovaný prodej zařízení Huawei P7 (recenze) dosáhl počtu 7 milionů kusů a výrobek byl v prodeji ve více než 100 zemích a regionech. Vlajkového modelu Huawei P8 (recenze) se v prvních dvou měsících od uvedení na trh prodalo více než milion kusů a bylo dostupné na více než 52 trzích včetně Číny, Francie, Španělska a Itálie.

Prodeje vlajkových zařízení

  • přes 5 milionů prodaných kusů Mate 7 (prodej ve více než 100 zemích a oblastech)
  • přes 7 milionů prodaných kusů P7 (prodej ve více než 100 zemích a oblastech)
  • přes 1 milion prodaných kusů P8 za první dva měsíce (prodej ve více ne 52 zemích a oblastech)

V květnu 2015 byla společnost Huawei poprvé uvedena v žebříčku stovky nejhodnotnějších značek světa „BrandZ Top 100 Global Brands” pro rok 2015, a to na 16. místě v kategorii věda a technika s hodnotou značky 15,335 miliardy dolarů. Je to další úspěch společnosti Huawei poté, co se v roce 2014 jako první značka z pevninské Číny dostala do seznamu nejlepších světových značek „Interbrand Top 100 Best Global Brands“.

Autor článku Jiří Hrma
Jiří Hrma
Zakladatel a šéfredaktor SMARTmania.cz, fanoušek moderních technologií a chytré domácnosti, cestovatel, milovník elektronické hudby a vyznavač extrémních sportů.

Kapitoly článku