TOPlist

Huawei chce zrušit řadu levných telefonů, zaměří se na vyšší třídu a budování značky

Huawei plánuje v druhé polovině letošního roku vyřadit více než osmdesát procent telefonů nejnižší třídy a nechat na trhu pouze několik modelů. Prohlásil to CEO Huawei Consumer Business Group Richard Yu pro šanghajský server China Business News. V budoucnu se chce společnost více zaměřit na vlastní značku a generování zisku, zatímco doposud se soustředila spíše na zvyšování tržního podílu.  

Yu dále uvedl, že Huawei v poslední letech představilo desítky telefonů nejnižší třídy, aby vyhovělo podmínkám operátorů bez ohledu na potřeby zákazníků. Důvodem je především to, že společnost je při distribuci závislá na operátorech a nemá vybudovanou silnou vlastní síť. V roce 2011 šlo přes operátory 65 % prodaných telefonů a zbývajících 35 procent přes běžné prodejní řetězce.

 

Proto se společnost podle Yu před třemi lety rozhodla změnit strategii a prodávat více telefonů přes online distribuční kanály. Podobná cesta vedla k úspěchu ještě nedávno neznámé společnosti Xiaomi. V letošním červenci dokázalo Huawei takto prodat padesát procent telefonů a zbývající polovina zůstala operátorům a tradičním obchodům. Společnost se chce zaměřit převážně na střední a vyšší třídu, podobně, jako to dělá Samsung. Krok je to logický, vzhledem k tomu, že v nejnižším segmentu je minimální marže a ohromná konkurence neznačkových a malých výrobců. Zároveň zákazník koukající hlavně na cenu nebude ochotný připlácet za kvalitu, natož pak značku.

Huawei nedávno zveřejnilo výsledky za první pololetí, podle nichž se společnosti podařilo splnit více než polovinu plánovaného zisku pro letošní rok. Díky 34 milionům prodaných chytrých telefonů v první polovině letošního roku se společnost dostala na třetí místo mezi výrobci. O tuto pozici ovšem svádí tvrdý boj s Lenovem a velmi blízko je i LG, zároveň se rychlým tempem dotahuje Xiaomi.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku