Sledujte nás na YouTube

HTC uzavřelo obchodní partnerství s IBM: Co můžeme čekat?

Dnešní svět mobilních zařízení je poměrně krutý a řídí se heslem „Kdo nehraje s námi, hraje proti nám“, na jedné straně vidíme ostré právní souboje (například Apple versus Samsung), na straně druhé takzvané sňatky z rozumu (viz Microsoft a Nokia). Ta druhá možnost se zdá být jediným zaručeným způsobem, jak v boji proti konkurenci obstát a tchajwanská společnost HTC si je toho vědoma. Na nedávné konferenci Lotusphere 2012 oznámila uzavření obchodního partnerství s firmou IBM, která již dlouhá léta zásobuje softwarem i hardwarem podnikatelskou sféru. Značka HTC se sice těší velké oblibě mezi nekomerčními uživateli, tento trh je však relativně vratký, jde ruku v ruce s aktuálními trendy, a tak kdo je dnes na vrcholu, může zítra velice snadno spadnout dolů. Běžný nezávislý uživatel si může pořídit smartphone jednoho výrobce a do druhého dne si to rozmyslet, zařízení vrátit do obchodu a vybrat si jinou značku, či operační systém, aniž by tím cokoliv ztratil.

-

Korporátní sféra je oproti tomu mnohem stabilnější; když už se velká společnost rozhodně pro komplexní řešení například od  Microsoftu, zařídí si pro všechny zaměstnance PC s operačním systémem Windows, Exchange server rovněž od Microsoftu, zároveň chytré telefony s Windows Phone a tak dále. Díky tomu si vytvoří komplexní síť služeb, která zajistí, že pořízený hardware i software bude mezi sebou bez problémů komunikovat, a v případě jakýchkoliv potíží se opět obrací pouze na jednoho výrobce. Takové firmy pak dlouhodobě spolupracují s jedním poskytovatelem, zaručují mu tím pádem stabilní přívod financí a přechod ke konkurenci je kvůli organizační i finanční náročnosti méně častý. IBM se od samotného počátku zaměřovala téměř výhradně na korporátní sféru, vybudovala si v ní stabilní zázemí, kterého nyní hodlá využít i HTC výměnou za výhodné zásobování chytrými telefony a tablety. David Jaeger, výkonný ředitel pro globální korporátní služby HTC se k situaci vyjádřil takto:

„Je tomu relativně nedávno, co se HTC dostala do korporátní sféry. Směřujeme k tomu kouzelnému číslu – 100 miliónů prodaných zařízení po celém světě. Vidíme IBM jako zlatý standard pro korporátní partnerství a proto si chceme být jistí, že kdykoliv se u IBM bude mluvit o Androidu či tabletech, HTC bude hrát hlavní roli.“

- 
Všimli jste si, že upoutávka na Lotusphere obsahuje lištu z Androidu a zároveň Outlook z Windows Mobile? :)

Ukázky aplikací pro služby IBM již bylo možné spatřit právě na zmíněné konferenci Lotusphere, dalších plodů této spolupráce se dost pravděpodobně dočkáme i na nadcházejím kongresu MWC 2012, odkud vás budeme živě informovat.

Zdroj: XDA-developers

Ruslan Botsyurko

Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

4 komentáře

  1. Lubean (neregistrovaný)

    Zaujal mě výraz „nekomerní uživatelé“ :D to by mě zajímalo na základě čeho se určuje kdo je komerční a kdo nekomerční uživatel :D :D

    • dejvi_cz (neregistrovaný)

      Firma – Člověk

    • niky79 (neregistrovaný)

      dejvi_cz: Na to existuje jiny termin, „koncovi uzivatele“

    • Prokop (neregistrovaný)

      niky79: Kdepak, koncový uživatel je takový uživatel, který zařízení nakonec využívá, ať už pro komerční či nekomerční účely. Pokud si firma nakoupí mobilní telefony jako zboží, které bude dále prodávat, samozřejmě koncovým zákazníkem není. Ale pokud si je nakoupí dejme tomu pro své zaměstnance, pak už se koncovým uživatelem stává. Dejvi_CZ to napsal správně. Komerčním uživatem je firma, nekomerčním fyzická osoba (člověk)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *