TOPlist

HTC stále čelí krizi, společnost opouštějí další klíčoví lidé

HTC se s problémy potýká již delší dobu a vypadá to, že ani letošní rok a povedený model One nebude znamenat zlepšení obtížné pozice. Společnost navíc opouští několik klíčových zaměstnanců.

Server The Verge přinesl informaci, že HTC opustilo několik klíčových zaměstnanců. Prozatím je známo osm jmen, ale postupně přibývají další; někteří rovnou míří k novým zaměstnavatelům. Mezi důležité osoby, kteří společnost opouštějí, patří:

  • Kouji Kodera – ředitel výroby
  • Jason Gordon – vedoucí globální komunikace
  • Rebeca Rowland – hlava celosvětového maloobchodního prodeje
  • John Starkweather – vedoucí digitálního marketingu
  • Eric Lin – manažér produktové strategie
  • Lennard Hoornik – CEO asijského regionu
  • Elizabeth Griffin – vedoucí digitálních služeb
  • Greg Fisher – vice prezident globálního marketingu 

 
Podobných zpráv přibývá…

Tohle jsou bezesporu špatné zprávy a je vidět, že informace o zvýšeném tlaku na zaměstnance společnosti se projevují na všech úrovních. Už dříve jsme informovali, že tisíce zaměstnanců ve vývoji mají stlačené mzdy na minimum a řada z nich tak bude hledat uplatnění u konkurenčních společností, na pevninské Číně jistě najdou zkušení inženýři využití. Server TheVerge dále informuje, že HTC vyvinulo model First jako “facebook phone” s domněnkou, že prostředí Facebook Home přijde na trh později. To se však nestalo a telefon byl dostupný ve stejný den, jako se HTC First dostalo na pulty obchodů.

HTC First se tak stal propadákem a zvažuje se jeho stažení z prodeje. Další zprávy říkají, že CEO společnosti Peter Chou byl předem informován, že klíčový model One bude obtížné vyrábět a může ho potkat několikaměsíční zpoždění a problematické zajištění dostatku zařízení. Toto tvrzení odpovídá současné situaci, kdy je problém zajistit dodávky telefonů a jeho příchod na trh byl také mírně zpožděn. Dokáže HTC situaci otočit? Začínám být spíše skeptický.

 

Rozhodující pro budoucnost společnosti je model HTC One, který zatím čelí pomalejší distribuci, za kterou nejspíš stojí obtížná výroba a problém zajistit dostatečné dodávky klíčových komponentů. Další obtíže tvoří Samsung s Galaxy S4, který se již prodává a jeho marketingová kampaň nejde přehlédnout. Často se tyto společnosti srovnávají a je zřejmé, že Samsung je mnohem větší firma, ale není na první pohled jasné, proti jaké převaze HTC stojí. 

- - -
Dokáže HTC One uspět v tvrdé konkurenci?

Výdaje na marketing

Obě společnosti zveřejnily své výdaje na prodej a marketing. Samozřejmě u Samsungu jsou v číslech započítany i televizory, ale velká většina výdajů směřuje na propagaci chytrých telefonů. Samsung tuto částku dále dělí, 40 % tvoří výdaje na reklamu a zbytek výdaje na propagaci prodeje, což budou z velké části provize obchodníkům. V roce 2012 byl rozpočet Samsungu třináctkrát větší oproti HTC. Za první čtvrtletí letošního roku HTC snížilo své výdaje na propagaci o 40 %, tím by se Samsung mohl dostat na skoro dvacetkrát větší rozpočet. Když přičteme další výhody, které Samsung má, jako vlastní výroba a vývoj komponent, podíly u klíčových dodavatelů, zjistíme, že HTC v přímém souboji může uspět jen obtížně. Mít skvělý produkt jako je HTC One je důležité, ale zdaleka to nestačí k úspěchu.

 
Srovnání výdajů HTC a Samsungu na podporu prodeje a marketing

Nedávno se objevila zpráva, že HTC v této složité situaci plánuje novou řadu produktů a to tablety s operačním systémem Windows 8/RT. Zvýšené náklady na vývoj a neúspěch první generace těchto produktů by mohl mít likvidační účinky. Jak to tedy bude s HTC dál? CEO Peter Chou se nechal slyšet, že pokud nebude model One prodejní hit, sám zváží opuštění pozice. Nové vedení by mohlo přinést čerstvé myšlenky, ale společnost teď stojí proti všem a nemá za sebou žádného silného hráče. Microsoft má klíčového partnera v Nokii, Samsung dominuje telefonům s Androidem a Facebook se snaží o co nejširší podporu napříč výrobci.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku