Sledujte nás na YouTube

HTC One X a One X+ už nedostanou žádné další aktualizace systému

Včera vyšla najevo špatná informace pro majitele HTC One X a One X+, kteří si mysleli, že jejich telefony dostanou další aktualizace. HTC potvrdilo, že oba smartphony končí na Androidu 4.2.2 a cesta odsud vede jen přes neoficiální ROM. HTC One X byla vlajková pro rok 2012 a model One X+ je jeho vylepšenou verzí z podzimu téhož roku, která nabízí rychlejší procesor, větší baterii a drobné změny v designu. Nové informace o konci aktualizací potvrdilo britské HTC na oficiálním Twitter účtu. HTC OneX+ tak přichází o podporu pouze čtrnáct měsíců po představení.

- - -

HTC své rozhodnutí blíže nekomentovalo a nedostatek podpory možná pramení z různých hardwarových konfiguraci obou zařízení a tím zvýšeným nákladům na vývoj, které si HTC nemůže dovolit, nebo není ochotno do stávajících uživatelů investovat. Oba telefony čeká podobný osud jako HTC One S, který byl z aktualizací vyřazen již v loňském roce, přestože všechny modely papírově zvládají provoz nejnovější verze Androidu 4.4 KitKat. 

David Podzimek

60 komentářů

  1. Carlooser (neregistrovaný)

    A tohle je přesně ten důvod, proč bych si telefon s Androidem nepořídil. A to byla prosím vlajková loď HTC.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      Ano, aktualizace pro Android jsou na tom špatně – alespoň ze strany výrobců mobilů. Zákazníci by se měli bránit a přestat kupovat HTC „jednorázové“ mobily a měli by dát přednost Nexusům či jiným platformám. Jednoznačně jedna z největších chyb Google, co se týče Androidu.

      Na druhou stranu, ani génius Microsoft se nevyhnul problémům s aktualizacemi. Jedna z první oficiálních aktualizací pro WP7 „umrtvovala“ některé tehdejší modely a jestli si pamatuju, nebyl to jediný případ. A o restartu platformy (WP8) je asi zbytečné se zde zmiňovat…

      Co má Android dobře vyřešeno je zpětná kompatibilita aplikací, většina aplikací funguje i na Androidu 4.0 nebo i Androidu 2.3.x.

    • marek1 (neregistrovaný)

      smisekCZ: Pochybuji, ze vsichni BFU si budou kupovat Nexusy. Za prve ty nevi ze nejaky Nexus existuje a dale je to pro ne drahe.

      Restart WP 8, byl jednou a to kvuli jadru. Ted jadro uz porad pobezi na NT verzi. Jenze u vyrobcu je to porad ta stejna pisnicka. Dobre, ze MS diktuje HW politiku, SW politiku a delku update, pak se zadny z vyrobcu nemuze vymlouvat.

      1,5 po vydani je vysmech.

    • spitfire (neregistrovaný)

      Tohle by pro mě osobně důvod na zanevřením nad Androidem nebyl, jelikož telefon měním každý rok.. ale Android bych si nepořídil už jen kvuli tomu že prostě se mi sekal. Minulý listopad sem si řekl že zkusím něco jineho než iPhone.. tak jsem si koupil HTC one X, a po 2 měsících šlo pryč jelikož jsem tam nahrál všechny mé fotky, a videa a hned se to začalo sekat, a i mělo nějaké drobnější chyby co mi vadily na Androidu. Tak jsem se vrátil spátky k iPhone.. no a tenhle listopad mě popadlo to samé, tak jsem si koupil HTC ONE a zase ten samý problém. Díky tomuhle vím že už zůstanu jen u iPhone.

      Samozřejmě kdybych telefon používal déle než rok, tak asi bych chtěl stálé aktualizace ze strany výrobce. I když na druhou stranu hodně lidí to že telefon nemá aktualizaci ani nepostřehnou, protože prostě neví že ostatní výrobci dělají aktualizace častěji.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      MAREK1: BFU nekupují vlajkové lodě za hodně peněz, ale lowendy. Vlajkové lodě by měli mít lepší podporu než jednu aktualizaci. Pro mě platforma Android = Nexus (+ nové modely Motoroly pod taktovkou Google), stejně jako WP = Nokia, o ostatních výrobcích nemá cenu mluvit, nemají takovou podporu, navíc u Androidu jej doslova przní a dopadá to jako u SPITFIRE.

    • uni (neregistrovaný)

      smisekCZ: Tak o ceně to až tak úplně nebude. Na více méně nejvýznamnějších trzích je Nexus dostupný skrz Google Store za pár peněz a přesto je všechny válcuje Samsung…

  2. kuba (neregistrovaný)

    Nikdy jsem nerozumněl těm zvýšeným nákladům na vývoj. Komunita je schopná aktuální systém připravit vždy a rychleji než výrobci. Navíc to mají složitější o nedostupnost ovladačů, dokumentace….Tohle je ze strany HTC Epic fail ;) ale zatím většinou tato prohlášení nabrala nakonec přesně opačný směr. Pamatuju si, jak s podobným záměrem přišlo LG, Sony, která je v tomto ohledu dnes na špičce. Žel, třeba i u HTC časem příjdou na to, že bez kupujících se jim bude prodávat věru špatně :)

    • uni (neregistrovaný)

      Jsou ve spirále, vývoj nemohou dělat, protože na něj nemají, lidi je nekupují, protože nemají vývoj (nebo lépe aby ho snad radši neměli, viz. UMpx, čtečka na zádech, nevyměnitelné akumulátory a paměti,….). Prostě je to další zombie na trhu, jako byla Nokia. Ale ta měla partnera, HTC se jich zbavuje (Beast, OnLive).

  3. marek1 (neregistrovaný)

    Skoda, ze se HTC tak zkazilo. Od roku 2007 az do roku 2012 jsem mel jen jejich zarizeni.

    • uni (neregistrovaný)

      Tak zkazili se nepoměrně dříve, někde kolem Desire X už začali šaškovat se specifikacemi v průběhu prodeje, Desire Z měnili výrobní postup když byl model na trhu a pak to šlo už jen dolu.

      Možná se dá říci, že defakto nezvládli přestup z WM. Zazářili díky uvedení Androidu na trh spolu s Google, ale jak začali budovat vlastní portfolio…

  4. Adam (neregistrovaný)

    Uni asi mas na mysli desire s, desire x je totoz novy model z roku 2013. Ja osobne mam one x a jsem spokojen, vykon je, dlouho napred, aspon rok dva, pokud se nepoláe:D

    • uni (neregistrovaný)

      Sorry, Desire S, máš pravdu.

      Ad výkon, zrovna koketuji s PPSSPP emulátorem (Playstation Portrable) a S4ka nestíhá:-) (je tu možná cesta lepší optimalizace aplikace aplikace) Ale já ten Wipeout nějak do toho telefonu namlátím, jednou…

      A když The Simpsons nahodí nějaký celoobrazový fitr (Halloween mlha), taky nic moc:-)

  5. -pekr- (neregistrovaný)

    Já nevím, mě tak trochu přijde, že někteří lidi tady jsou až zbytečně přecitlivěle ubrečení :-) Není ten One X už poměrně starý kousek? V únoru to budou 2 roky od uvedení. Na letošní jaro se beztak chystá i nástupce HTC One. Navíc – že již nevyjde aktualizace přece neznamená, že od té doby přestane ten mobil fungovat. Osobně mám už třetí rok Sensation, verze 4.0.3 a jede mi tam všechno, co potřebuju. Osobně bych prostě nepočítal životnost mobilu/tabletu stejně jako třeba u notebooku, ale prostě cca 2, max 3 roky. Takže co je tady vlastně špatně?

    • uni (neregistrovaný)

      No hele, jestli byl telefon uveden 2/2012, Android 4.3 byl představen 7/2013, tedy zařízení nedostalo ani aktualizaci 17m po zahájení prodeje. Vlajková loď…. hm.

      To, že telefon bereš jako věc na 2-3 roky, znám hromady lidí, co ani po 5ti nemají potřebu měnit. Co je tedy vlastně špatně?

    • Fore (neregistrovaný)

      AAno, je to fail, ve stejném období představený Galaxy S3 dostane dokonce 4.4.2 a to už je rozdíl :)

    • maxxz (neregistrovaný)

      HTC je v kaši, nemají peníze na to aby si mohli udržovat SW na starších zařízeních, potřebují chrlit nová a držet krok s dobou a i to je pro ně problém, viz. nedostupnost Snapdragon 800 čipů v zařízeních.

    • -pekr- (neregistrovaný)

      Uni: není to trochu naivní? Staré poctivé telefony, tam si umím představit oněch 5 let. Dotykáče? To bych chtěl vidět. 95% lidí si koupí mobil takový jaký je, aplikace, které potřebují a nemyslím si, že vůbec tuší, jakou verzi OS jejich zařízení má, popřípadě co to ten OS vůbec je. Mě přijde, že se z toho spíše začíná stávat jistá obsese technicky zdatných lidí … jako by ten mobil nefungoval dobře po čase i bez těch aktualizací.

    • Pepa (neregistrovaný)

      Já souhlasím s Pekrem, nevím co je to tu za lidi když počítají kvalitu founu jen podle toho kolik dostane aktualizací… nehledě na to že rozdíl mezi 4.3 a současnou 4.2.2 skoro žádnej není, takže tady jde jen zase o to „kdo má novější Android, ten je lepší“…

    • uni (neregistrovaný)

      -pekr-: nekonečné vysvětlování významu aktualizací ponechám na někom mladším. Nebo zkus pochopit, proč je SW firmy vlastně vydávají. Já ti k tomu nemám moc co více (vlastně nechci) říci.

      Obdobně Pepa (neregistrovaný), který např. nechápe, jaký je rozdíl mezí mít TRIM a nemít nebo mít podporu BT LE a nemít….:-/

    • -pekr- (neregistrovaný)

      Uni: mě nic vysvětlovat nemusíš. Jsem sice dnes už bývalý, ale programátor, takže alespoň částečně vím, o co Ti jde. Já to vůbec nemyslím nabubřele, ale věcně. Jasně – bugfixy a nové featury. Ty se vždy hodí. Občas ale může pro novou featuru být vyžadována i podpora HW či dostatečný výkon, takže tam starý mobil stejně nějakých pět let neuživíš. A co se týče TRIMU. Je hezké si stěžovat na HTC, ale Linux kernel má podporu TRIMu od roku 2008. Zajímavé, že nikdo nenadává Googlu, že to u Androidu podporují až od verze 4.3., tedy pět let s křížkem po funusu?

    • uni (neregistrovaný)

      -pekr-: Ale ona je to nadávka na Google, kterému trvalo léta, než to implementoval. Následně, když „bůh dá a konečně napraví“ se zasekneme na výrobci… prostě ohraná písnička Androidí platformy.

      A rozdíly mezi 4.2 a 4.3 jsou a mohou být i zásadní (viz. např. nemožnost/možnost provozu BT čidel s nízkou spotřebou, ostatně, velké téma CESu a vůbec letošního roku, prý).

    • -pekr- (neregistrovaný)

      Uni: nemám problém přiznat, že tady nejsem moc kovaný. Tedy – u BT netuším, zdali podpora BT LE souvisí pouze se softem, nebo je k tomu potřeba i nějaký novější chipset v mobilu, apod. Čili že jedna věc je podpora OS, druhá příslušná přítomnost požadovaného HW …

    • uni (neregistrovaný)

      -pekr-: BT LE je součástí verze čipu 4.0, který je již nějakou dobu součástí zařízení. Např. iOS jej má od iPhone 4 (pokud se nepletu), včetně podpory ze strany OS. Android toto začal „už“ podporovat vloni na podzim v systému 4.3 (a tedy BT 4.0 dostává konečně smysl) a celé téma „osobních čidel“ je závislé na podpoře BT LE, proto může být upgrade 4.3 zásadní (pro dané užití).

  6. Martin P. (neregistrovaný)

    Neexistuje žádná automatická povinnost výrobce poskytovat aktualizace.

    Lidé si ale myslí opak, myslí si že takový telefon jim pokud možno musí vydržet třeba pět let atd…

    Nemáte na to nárok , tohle jste si nezaplatili . Být to automaticky tak ty telefony, budou stát v poměru k platu jako manažérská Nokie na přelomu devadesátých let.

    • uni (neregistrovaný)

      Řekněme, že by to mělo platit k bontonu kvalitní společnosti, někteří se tak chovají, jiní nikoli.

    • steelspace (neregistrovaný)

      Každopádně by to každý výrobce měl předem deklarovat, jako Microsoft. Pak by si každý vybral podle svého uvážení.

    • Aaron (neregistrovaný)

      steelspace: Microsoft neni vyrobce a proto u zadnyho telefonu nemuze deklarovat jak dlouho bude dostavat aktualizace. MS pouze vyviji SW a zavazal se mu venovat 36 mesicu. Vyrobci/operatori i tak nemusi poskytnout aktualizace. Nechapu, ze si tohle neuvedomujes.

  7. Karel (neregistrovaný)

    Já nevím co pořád řešíte.

    Fungujou Vám telefony? Máte nějaké problémy se systémem? které jste si nezpůsobyly sami a jsou chybou Androidu?

    Ne

    tak pořád dej update dej update dej update.

    Já mám na svém HOX+ poslední verzi ROM a opravu mě netrápí, že další mít nebudu. Telefon funguje perfektně a další fičury v sense nepotřebuji

  8. uni (neregistrovaný)

    Když si to člověk porovná s MIUI…..:-D

    • bkf1 (neregistrovaný)

      s MIUI nemuzes porovnavat aktualizace ohledne zadneho vyrobce :D Leda tak az Oppo zacne naplno valit telefony s CyanogenMod edice…

  9. bkf1 (neregistrovaný)

    A pak si vedeni HTC lame hlavu nad tim, proc jejich obliba u zakazniku tak KLESLA… :D :D :D Proste TUPOST a AROGANCE… ale i takova firma dokaze KUPODIVU vyrobit telefon, ktery mohu jen doporucit a podle me nema konkurenci co se tyce pomeru cena/vykon – Desire 500

  10. Locki (neregistrovaný)

    Chtělo by to aby Nvidia uvolnila ovladače na Tegru 3 pro kitkat ať se pohne vývoj CM11 :) Stejně je ten jejich slavný Sense nesmysl co jen zpomaluje a žere baterku!

  11. Pablo_CZ (neregistrovaný)

    já mam tedy také jasno. další telefon už od HTC nechci. Podpora opravdu slaboučká. Mám též X+, ale origo baterka? Problém. Sluchadla k telefonu(beaty)? Problém. Firmware? Problém. Už toho mam plný zuby.

    • uni (neregistrovaný)

      Přesně tak, na mé Desire Z vydali snad jedinou aktualizaci a nikdy nepředstavili nástupce (že jim za to nestojí, přístroje jsou moc složité na vývoj). Jo, fakt podpora za všechny prachy, a jak si mě (nás uživatele dlouhé QWERTZ produktové série) „vážili“:-)

  12. zkill (neregistrovaný)

    Neskutečně hloupá politika HTC vůči sním zákazníků. Copak nevidí jak jim to škodí?

    My ve firmě vydáváme bezplatné aktualizace firmware i pro přístroje vyrobené v roce 2007. A nejsou to jenom opravy chyb ale i přidávání nových funkcí. Máme zjištěno že spokojenost zákazníka se značkou (přístroji) je z dlouhodobějšího hlediska daleko přínosnější, než když se prodá pár přístrojů navíc díky umělému odříznutí aktualizací.

    • uni (neregistrovaný)

      zkill (neregistrovaný) : Ježíš, zkopíruj se a vlož kam to jen jde, další, který to celé chápe!:-)

      Ale pozor, budeš osočen, že nejsi světové CEO (ať se zas tak nedotknu) a prostě nemáš pravdu. Protože jinak by jsi byl velké CEO.

    • zkill (neregistrovaný)

      uni: sice jsem nepochopil tvůj příspěvek ale budiž. Velký CEO určitě nejsem, jsem pouhý vývojář embedded měřících systémů asi u největší firmy v oboru v ČR.

      Svým předchozím příspěvkem jsem pouze chtěl říct, že opravdu velice záleží na tom jak zákazníci vnímají značku. Znám to z vlastní zkušeností a z druhé strany než jako zákazník. Pokud si zákazník řekne, že tvoje podpora stojí za starou bačkoru a že na něj kašleš, tak můžeš mít sebelepší produkt a stejně si jej nekoupí. Půjde ke konkurenci.

    • uni (neregistrovaný)

      zkill (neregistrovaný): Myslel jsem to tak, že jsi zástupce rozumně uvažujícího jedince, hoden naklonování. Jen jsem to kostrbatě formuloval:-)

  13. evilin (neregistrovaný)

    Doposud jsem vzdy preferoval znacku HTC nyni vlastnim one x, jsem naprosto spokojeny, ale diky tak kratke podpore od vyrobce, prechazim ke konkurenci….htc skoda ale jdete nekam…

  14. Karel (neregistrovaný)

    Jen tak pro info

    [odkaz]

    aby se pořád neříkalo že za to může HTC. Na vině je Nvidia, která nevydala „ovladače“

    • Tony (neregistrovaný)

      Proste to vyzerá ako keby niekto chcel za každú cenu HTC zničiť, súdy, podrazi od dodávateľov,… HTC za to väčšinou nemôže len vždy cez niekoho iného spravia negatívnu reklamu na svoju značku a taká Nvidia alebo Qualcomm vôbec nič sa nestane, lebo buď o tom zákazníci vôbec nevedia alebo o tom veľké technologicke weby nepisu, takže ani ti ktorí sa aspoň o mobily trochu zaujímajú, nebudú vedieť, že HTC za to nemôžu a ulozia si ich v hlave medzi výrobcov zo zlou podporou, pritom teraz sú na tom možno aj najlepšie zp všetkých Android výrobcov, napr. taký HTC One má dobrú podporu.

    • uni (neregistrovaný)

      Tony (neregistrovaný): Jak HTC začalo, tak skončí, podrazem?:-)

    • Tony (neregistrovaný)

      A aký podraz sa jedná?

    • Karel (neregistrovaný)

      opět někdo kdo o společnosti HTC neví zhola nic

    • zkill (neregistrovaný)

      Karel (neregistrovaný): promiň to neberu, je to chyba HTC to mi nevymluvíš. To že nemá dostatečně podchycené vztahy se svým dodavatelem je jenom jejich chyba. Mě jako koncového zákazníka to zajímat nemusí a taky nezajímá.

      To že výrobci přestávají vyrábět/podporovat nějaké součástky je na denním pořádku. S tím se prostě výrobce musí vypořádat. Pokud to nedokáže tak velice brzy skončí v propadlišti dějin. Pokud bude HTC pokračovat takovým tempem tak do 5ti let žádné HTC nebude.

      Já tak třikrát do měsíce musím řešit náhrady za komponenty které se přestávají vyrábět. Ne vždy existuje přímá náhrada a pak se musejí dělat změny v designu i aktuálně vyráběných produktů, což stojí spoustu času a peněz.

    • Tony (neregistrovaný)

      Hovoríš ako keby HTC ako jediné bralo od Nvidie tento Tegra 3 procesor. To čo ty riešiš nie sú problémy z ovládačmi, kto mohol vedieť, že Nvidia sa vyserie na Tegru 3 a prestane ju podporovať, procesor je oveľa dôležitejší ako zmena dodávateľa displeja.

  15. Karel (neregistrovaný)

    jestli HTC vzniklo podrazem tak já jsem čínský bůh srandy

    • uni (neregistrovaný)

      Tak gratuluji:-)

    • Karel (neregistrovaný)

      Uni: Tak to aby si se začal modlit když tomu věříš.

    • uni (neregistrovaný)

      Karel (neregistrovaný): To že ty o něčem třeba nevíš (HTC, nikoli religióznost) neznamená, že to není, ne?:-)

    • Tony (neregistrovaný)

      Ty asi tiež o tom nevieš alebo o tom vieš stračne málo na to aby si pochopil, že HTC nerobí podrazy, možno nejaké malé sem-tam, ale to robí každý výrobca.

    • Karel (neregistrovaný)

      Uni: tak schválně. nechám se poučit. Když už tady něco takového píšeš tak ten tvůj podraz uveď. Jinak je to obyčejný kec. Asi máš za potřebý očerňovat něco, čemu nefandíš.

      „HTC Corporation (původně High Tech Computer Corporation) je tchajwanský výrobce kapesních zařízení s operačními systémy Windows Mobile od firmy Microsoft a Android od sdružení firem pod hlavičkou Open Handset Alliance. Poslední platformou, se kterou jsou distribuovány mobilní telefony je Qualcomm Brew. Jde o platformu, kterou vyvinul Qualcomm společně se společností HTC, která zatím vydala pouze jeden „hloupý“ telefon s touto platformou a to HTC Smart. Společnost byla založena 15. března 1997. Zařízení firmy HTC byla zpočátku často prodávána jako přístroje mobilních operátorů (mj. T-Mobile, O2, Vodafone, Orange a další). Později však společnost omezila svoje brandové aktivity a více se zaměřila na produkci telefonů pod vlastní značkou.“ to jen tak pro zajímavost. Jestli v tomto vidíš podraz tak to klobouk dolů

    • mokashi (neregistrovaný)

      Vždyť je to jenom hloupý žvatlal

    • uni (neregistrovaný)

      Karel (neregistrovaný): To máš jako např. u Samsungu. Někdo ty technologie musí vyvinout, někomu jsou „podstrčeny“ zákazníky při vývoji. A samozřejmě, v druhém případě je založení vlastní výroby snazší. Stejné je to všude jinde, někdo odejde z nějaké práce, založí podobnou činnost, pro začátek se mu hodí pár kontaktů z předešlé činnosti… Klasika, nevím, že se tomu tolik lidí diví…

    • uni (neregistrovaný)

      zákazníky při výrobě….

    • Karel (neregistrovaný)

      Uni: tak jestli toto považuješ za podraz tak to klobou dolů. To na světě nenajdeš jedinou poctivou firmu, jediného poctivého člověka.

      Ty opravu ………

    • uni (neregistrovaný)

      Karel (neregistrovaný): Ale houby, jsi mimo.

    • Karel (neregistrovaný)

      Uni: zatleskejte všichni unimu

      je to jediný poctivý člověk který nikdy nevyužil nic co vymyslel někdo jiný ve vlastní prospěch. Dokonci i abecedu má vlastní

    • uni (neregistrovaný)

      Karel (neregistrovaný): Ach bože, má na to smysl vůbec reagovat? Když se třeba zeptáš, zda to můžeš použít nebo to koupíš, nebo je to obecně povolené,…. ale to je jiné téma než HTC.

  16. Karel (neregistrovaný)

    uni: opět tě vyzívám udej přesné info co je u zrodu HTC za podraz. Jinak si tyto své informace nech pro sebe a nerozšiřuj fámy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *