TOPlist

HTC One „pod kudlou”: iFixIt jej rozebrali do posledního šroubku

Na serveru ifixit.org, který se specializuje na návody pro opravu nejen mobilních zařízení, se objevil nový článek popisující proces rozebírání nového smartphonu HTC One. Ten byl po úvodním nadšení autorů, které však velice brzy vyprchalo, shledán jako extrémně obtížný pro jakékoliv náročnější servisní zásahy a získal tak nejnižší hodnocení z hlediska opravitelnosti ze všech mobilních telefonů, které byly kdy na serveru testovány.

Za špatným hodnocením modelu HTC One stojí napěchovaná konstrukce, takzvaná „zero-gap construction”, díky které je prakticky nemožné dostat se do vnitřku zařízení bez poškození vnějšího pláště nebo dokonce některé z důležitých součástek. Mechanici z ifixIt si prý dávali skutečně záležet a trvalo jim více než půl hodiny, než oddělili zadní hliníkový kryt od zbytku telefonu, přesto se jim ale podařilo poškodit plastové těsnění po jeho obvodu.

Jak vidno, baterii nebo displej si u HTC One asi uživatelé po domácku jen tak nevymění. Otázkou tedy zůstává, zda budou mít také autorizovaní technici při servisu podobné potíže, nebo budou mít k dispozici prostředky, které jim opravu usnadní. Nebo snad bude HTC při reklamacích rovnou měnit celé zařízení? Dejte nám vědět váš názor v diskuzi pod článkem.

Autor článku Miroslav Havlíček
Miroslav Havlíček

Kapitoly článku