YouTube měsíčně sleduje více než miliarda uživatelů po celém světě, každou minutou je na tento portál nahráno více než 300 hodin videí, a tak je jeho provoz čím dál náročnější a dražší. I přes všudypřítomnou reklamu má služba dlouhodobý problém s ekonomickou návratností, což zřejmě Google přinutilo zamyslet se nad svým obchodním modelem. Nejen, že aktuálně přemýšlí na novém systému cílení reklamy, ale od příštího měsíce má dát uživatelům na výběr – buď budou nadále sledovat reklamu, nebo si předplatí YouTube bez reklam.
Google již nyní hromadně zasílá tvůrcům obsahu nové licenční podmínky k odsouhlasení, z nichž vyplývá, že předplacená služba YouTube by měla být spuštěna 22. října. Podle informací ze serveru Re/Code má být cena předplatného 10 dolarů, tedy asi 240 korun bez DPH, v ceně má být zahrnuto předplatné služby Music Key. Ta mimochodem stojí také 10 dolarů, tudíž se dá říci, že její současní předplatitelé získají příjemný bonus v podobě odstranění reklam z celého YouTube.
Služba Music Key bohužel není zatím v České republice dostupná (i když má již české stránky), tudíž neočekáváme, že se dočkáme předplatného YouTube na konci října.