TOPlist

Google v letošním roce zvýší svou dominanci v mobilní reklamě

Google podle poslední studie očekává, že v letošním roce prodá více mobilní reklamy, než všichni jeho konkurenti dohromady. Internetový gigant chce získat 8,8 miliardy dolarů (176 miliard korun) z mobilní reklamy. To je 92% nárůst oproti předchozímu roku. Tuto předpověď zveřejnila společnost eMarketer. Očekává se, že mobilní reklama dosáhne letos objemu necelých 16 miliard dolarů (320 miliard korun). Google by tak získal 56% podíl. V loňském roce Google na mobilní reklamě vydělal 4,6 miliardy dolarů (92 miliard korun) a držel tržní podíl 52 procent. Na vzdáleném druhém místě je Facebook s 13 procenty, což je zdvojnásobení z loňských 5,3 procenta. Následovat by mělo internetové rádio Pandora s 2,5 % a Twitter s 1,95 procenta.

 
Největší příjmy z mobilní reklamy má Google od uživatelů iOS zařízení

Dominance Google se projevuje v celé digitální reklamě. Příjmy z ní by v letošním roce měly dosáhnout 39 miliard dolarů (780 miliard korun) – to je 19% nárůst oproti roku 2012. Dalším v pořadí by měl být Facebook s pětiprocentním tržním podílem a Yahoo se třemi procenty. Mobilní reklama sebou přináší další změny pro její provozovatele. Zadavatelé nejsou ochotni platit stejně vysoké částky jako u reklam pro klasický internetový prohlížeč. To vede k poklesu průměrných cen za reklamu. Google v boji s tímto poklesem nudí zadavatele reklamy kupovat na obě platformy zároveň.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku