Sledujte nás na YouTube

Google Play Store: Jak dostat své peníze zpět i po uplynutí lhůty 15 minut?

Google nabízí další možnost, jak získat peníze za nákup aplikací zpět i po uplynutí základního limitu 15 minut. V tomto článku vám poradíme, jak na to.

Jednou z klíčových výhod, kterou má Google Play Store oproti konkurenci, včetně AppStore pro iOS, je možnost dostat peníze zpět za již nakoupené aplikace. Garantovaný čas na vrácení je čtvrt hodiny, což nemusí být vždy dostatečná doba na vyzkoušení aplikace, ale je to lepší než nic. Prvně Google nabízel možnost nechat si peníze vrátit až po 48 hodinách, ale kvůli stížnostem vývojářů tuto hranici snížil na současných patnáct minut.

Co však většina uživatelů netuší, je možnost nechat si peníze vrátit i po překročení 15 minut, které vám ukazuje Play Store. Nemůžete to provést z telefonu, musíte otevřít webové rozhraní Play Storu a uvést důvod, proč chcete peníze vrátit. Tato možnost je otevřená pouze po 48 hodin od času zakoupení aplikace. Jsou potřeba dva jednoduché kroky, které musíte provést, abyste dostali peníze za aplikaci zpět i po uplynutí 15 minut.

 

Jak na to?

  • Na vašem stolním PC zamiřte na webovou verzi Google Play Store. Sjeďte na spodní část stránky a klikněte na položku „Moje objednávky a nastavení“. Do nabídky můžete rovnou i přes tento odkaz.

 

  • Uvidíte seznam aplikací, vyberte tu, za kterou chcete peníze zpět a zvolte položku „Nahlásit problém“. Pamatujte, že můžete vybrat aplikace, které jste zakoupili v posledních 48 hodinách.

 

Teď už jen v zobrazené nabídce vyberete možnost „Chci požádat o vrácení peněz“. Budete muset zadat důvod, proč o peníze žádáte. My jsme důvod popsali v češtině a bylo nám vyhověno, ale klidně můžete vsadit i na angličtinu. Po odeslání by vám měl během několika minut přijít e-mail od Google, že vaše platba na Play Store byla navrácena zpět. Pamatujte, že tato možnost nemusí fungovat vždy a je jen na posouzení Googlu, zda váš požadavek akceptuje nebo zamítne. V zahraničních diskuzcíh se ale objevují komentáře, že Google tyto požadavky zatím neposuzuje individuálně, ale děje se tak na základě robota, který výhoví ve většině případů. Je ale možné, že když budete chtít vracet peníze za mnoho aplikací, Google začne vaše žádosti odmítat.


9 komentářů

  1. Roman Nepšinský (neregistrovaný)

    „Je ale možné, že když budete chtít vracet peníze za mnoho aplikací, Google začne vaše žádosti odmítat.“ – Vzhledem k tomu, že Google nijak neřeší ani hromadné vracení aplikací v 15minutovém limitu (stejný uživatel z ruského warez fóra nám tak postupně kradl všechny hry), bych z toho strach neměl. Spíš se jen vyhodnocení transakce v Checkout přesune na obchodníky, podobně jako to je u InApp plateb (tam se nám také nabízí akce vrácení transakce. Typicky se to používá v případech, kdy uživatel nakoupí virtuální měnu „omylem“ (jeho děti apod.) a pak píše na podporu. Taky už jsem takhle u jedné hry prosil o vrácení 20 USD, které děti odkleply :))

  2. Víc se mi líbí možnost časově omezeného trialu, který vývojář nemusí nijak řešit, jen to prostě při publikování aplikace zaškrtne jako volbu. Takto to je alespoň na MS Store. Umí toto i Play?

  3. Johny (neregistrovaný)

    MCEZA: promiň ale MS Store je uživatelsky v tomhle naprosto hroznej! Velmi snadno se stane, že např. při změně platební karty nebo nějakém výpadku zaplatíte aplikaci 2x… někdy prostě jen sám store nezaznamená, To ale nikdo nepozná, protože po továrním nastavení když chcete doinstalovat aplikaci kterou už máte zakoupenou stejně market nabízí „Koupit“. Až na nějakém dalším okénku se ukazuje jestli ji opravdu kupujete nebo ne. Je v tom totální mešung. Někdy prostě system jen nezaznamená včas, že už jste aplikaci zaplatili a musíte si jí koupit znovu. Pokud se to stane, je nehorázný a naprosto zoufalý problém aplikaci vyreklamovat. Zahrnuje to přehazování vás jako uživatele mezi technickými podporami XBOXu, následuje telefonát (v „angličtině“) s indickým pracovníkem. Možná je to dobré pro vývojáře, ale pro uživatele nemožnost vracet aplikace a neexistující technická podpora je naprosto otřesná kombinace.

    • Za dva roky co Windows Phone mam jsem nezaplatil nic dvakrat.Po HR se aplkace instaluji samy,zadne koupit jiz mackat nemusim,dale se to da porovnat se seznamem na webu u sveho Microsoft,tady ma nekdo mezery jako blazen.

      Jinak co se koukam na fora ostatnch systemu i nekteri uzivatele iOS ci Androidu si stezuji ze neco museli platit davakrat a nasledne reklamovat,takze trosku objektivity.Store Windows Phone naopak velmi dobre hlida aplikace, stejne tak dobre i iOS,zatimco Android pres svuj automat pusti do sveho obchodu kazdy malware a balast,tam je priznacne to nazvat slovem otresne.

    • Ač mám WP 7.8, tak aplikace se samy nedoinstalují, ale i tak jsem nidky nic neplatil dvakrát a to, co jsem si koupil jsem si i po přehrání FW mohl stáhnout znovu.

      Např. na Play se mi líbí možnost reagovat na hodnocení. To například vývojáři umožní vykomunikovat s uživately podněty a připomínky. To bych na Store ocenil.

      Ale s žádným výše zmíněným problémem jsem se nikdy nesetkal a ani neznám nikoho v mé blízkosti.

      Jinak prosím, aby se reagovalo jen na můj dotaz, zda je v Play možnost automatického trialu. Nechci, aby se to tu zas zbytečně zvrhlo v hádku WP vs. iOS vs. Android…

    • Možnost reagovat na hodnocení je výborná. Menší vývojáři (jako my) na to museli počkat několik měsíců po velkých, ale už můžeme uživatelům dát vědět, když je opravený nějaký bug, nebo pokud jim není jasné ovládání. A uživatelé to kvitují a často i zvedají hodnocení, takže je to oboustranně výhodné.

      V Google Play trial dát nejde, ani změnit nastavení 15minutového limitu pro vrácení aplikace. Vývojář by si to musel implementovat sám. Tj. mít aplikaci zdarma, počítat čas a potom trvat na inapp billingu. Vzhledem k možnosti opakované instalace by to ale musel implementovat mimořádně otravně, např. aby apka fungovala jen 3 minuty, potom se musela znovu spustit, a celkově jen 3x bez reinstallu apod. Další varianta je ukládat si identitu uživatele na serveru (např. Google účet nebo IMEI, případně OpenUDID), ale to už za tu námahu asi nestojí).

    • Ano, za tu námahu to nestojí. No, jsem rád, že vyvíjím pro WP :-)

      Ty reakce ti hodně závidím, protože například moje aplikace Šotoris [odkaz] je zcela závislá na datech třetí strany, která občas prostě vypadanou. To nemohu nijak ovlivnit, ale pokud se tak stane, zbytečně mi přibývají silně záporná hodnocení a já se proti tomu nemohu nijak „bránit“…

  4. Samozřejmě že taková možnost je ale u androidu se používá opravdu velmi velmi zřídka. Z pravidla jsou dvě vrze jedna s reklamami free (z každé zoobrazene reklamy má vývojář asi 20haléřů) a pak bez reklam normálně za peníze. ;-) Ale jednu takovou hru mám, jmenuje se jewls of east india. ;-)

  5. Me se na marketu stala nepříjemná věc:

    – koupil jsem APP, ale stažení neproběhlo, na uctu nebyl dostatek prostředků

    – aplikaci jsem koupil uz v poradku dalsi den.

    – pravdepodobne kvuli prvnimu jsem nemel 15minutovy limit na vraceni.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>