Sledujte nás na YouTube

Google opět na nákupech: Nahradí audio signály klasická hesla?

Nákupní horečka v Googlu zřejmě stále nekončí, což ostatně potvrzuje nově odkoupená společnost SlickLogin. Ta se zabývá netradiční formou autentizace s cílem vyřadit či doplnit klasická hesla, která zadáváme pomocí klávesnice. Pokud se Google rozhodne pro implementaci této technologie do svých služeb, nebude to znamenat konec tradičních hesel, ale výrazné zjednodušení při dvoustupňovém procesu ověřování. To si lze v současné době volitelně aktivovat v uživatelském nastavení, nicméně pro časovou náročnost, kdy je třeba čekat na zaslaný kód, zůstává tato funkce většinou nevyužita.

 
Ilustrační obrázek

Projekt od SlickLogin však počítá s použitím audio signálu, který vyšle skrze reproduktory počítače. Ten by zpracovala speciální mobilní aplikace a v případě korektní identifikace by smartphone odpověděl obdobným způsobem a potvrdil tak identitu uživatele. Zvuky od obou zdrojů se ponesou na frekvencích které není schopné lidské ucho zachytit a proto lze hovořit o relativně diskrétní formě přihlašování. O nasazení do ostrého provozu však zatím nepadla jediná zmínka. Stejným tajemstvím zůstává zahalena i částka, kterou Google za tento ambiciózní projekt zaplatil.

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

2 komentáře

  1. Trhanec (neregistrovaný)

    U dvoufázového ověřování není nutné čekat na zaslaný kód – lze využívat aplikaci Google Authenticator – po „spárování“ kódy generuje…

  2. Hornisse (neregistrovaný)

    Ve zdroji se nepíše nic o pro lidském uchu neslyšitelných frekvencích, pouze o „near silent“, čili téměř neslyšných ve smyslu hlasitosti. Ono taky ověřování na frekvencích neslyšitelných lidským uchem je pěkná pitomost. Žádný běžný mikrofon ani reproduktor na takových frekvencích není schopen pracovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *