Sledujte nás na YouTube

Gartner: Podíl prodaných smartphonů s Windows byl v prvním kvartále menší než 1 %, Android stále roste

Agentura Gartner zveřejnila vlastní pohled na letošní první čtvrtletí z hlediska počtu prodaných smartphonů do rukou koncových zákazníků. Růst trhu s chytrými telefony zpomaluje, stále však ještě nedošlo ke stagnaci nebo poklesu – v prvním kvartále se prodalo o 3,9 procenta více smartphonů než ve stejném období v loňském roce, celkem 349,251 milionů prodaných kusů.

smartphones

Téměř čtvrtinový podíl z tohoto čísla spadá na vrub korejskému Samsungu, který prodal 81,2 milionů telefonů. Druhý je Apple, který si však oproti loňskému roku pohoršil a jeho podíl v prvním čtvrtletí poklesl z 17,9 na 14,8 procent. Další tři pozice patří čínským společnostem Huawei, Oppo a Xiaomi, zbylých 44,8 procent trhu si pak rozdělily „ostatní“ značky. Působivý je zejména růst firmy Oppo, oproti loňsku byl podíl prodejů jejích smartphonů v prvním kvartále více než dvojnásobný.

Společnost1Q16 Prodaných kusů (mil)1Q16 Podíl (%)1Q15 Prodaných kusů (mil)1Q15 Podíl (%)
Samsung81,18623,281,12224,1
Apple51,62914,860,17717,9
Huawei28,8618,318,1115,4
Oppo16,1124,66,5852,0
Xiaomi15,0484,314,7404,4
Ostatní156,41344,8155,56146,3
Celkem349,251100,0336,297100.0

Zajímavá je situace z pohledu mobilních platforem. Slabší čtvrtletí Apple způsobilo mezičtvrtletní pokles systému iOS, z čehož okamžitě profitoval Android – vyrostl ze 78,8 na neskutečných 84,1 procent. Ostatní systémy jen paběrkují a jejich podíl klesá, prodeje mobilních Windows spadly z loňských 2,5 na 0,7 procent, BlackBerry OS z 0,5 na 0,2 procent. Stejný podíl jako BlackBerry OS pak měly všechny ostatní mobilní systémy.

Operační systém1Q16 Prodaných kusů (mil)1Q16 Podíl (%)1Q15 Prodaných kusů (mil)1Q15 Podíl (%)
Android293,77184,1264,94178,8
iOS51,62914,860,17717,9
Windows2,3990,78,272,5
Blackberry0,6590,21,3250,4
Ostatní0,7910,21,5820,5
Celkem349,251100336,297100

Situace v budoucnu navíc bude ještě více nahrávat dvěma nejsilnějším hráčům – Microsoft (pro letošek) produkci smartphonů s Windows 10 Mobile opustil a BlackBerry zcela přešlo z vlastní platformy na Android. Na příchod nové platformy, která by mohla první dvojici ubrat procenta, to prozatím nevypadá.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

155 komentářů

  1. Blb (neregistrovaný)

    Ty aplikace na WM jsou katastrofa. Žádné nejsou. A když jsu, tak jsou jako 100 let staré, neaktualizované. Například Opera Mini – katastrofa. Facebook Messenger – nejde ani nainstalovat a podle komentářů je tragický. Atd. Když člověk na druhé straně vidí, jak jsou vymazlené aplikace na Android, tak to je k pláči.

    • Jan (neregistrovaný)

      Preco ? Android telefony nie su ani drahe a dnes uz ani problemovejsie nez Lumie, takze je to vlastne jedno. Proste si kupite iny/lepsi telefon.

    • kjkszpj (neregistrovaný)

      Nemyslim, ze problem bol len v aplikaciach, cele pociny MS boli zle. Ale to je uz teraz jedno. Ja som napokon tiez usiel z tej potapajucej sa lode…

      • Jan (neregistrovaný)

        Presne tak. Co si matne spominam z minulosti, az tak velky problem s aplikaciami som nemal. Chybal mi len Hangouts, nejaky pouzitelnejsi browser a aplikacia pre banku. Aplikacia pre moju banku uz existuje, Edge je snad funkcnejsi (nemam skusenost) a Hangouts by mi zrejme chybal dalej. Pristup MS je ale tragicky a aj ked sa kazdy den snazim najst si k nemu cetu, zlyhavam.

      • q (neregistrovaný)

        Nejaky klient pre Hangouts v Store je, ale neakusal som. Nepouzivam

      • shd (neregistrovaný)

        problem s W10M nie su ani tak aplikacie ale hlavne to, ze tam nie je ani to co bolo vo WP 8.1.

        GSko mi neukazuje pocasie, nemam tam gestures a ani lock screen text mi neukazuje na GS. nemam tam odomikanie dvojitym poklepanim a x dalsich veci co vedel aj WP 8.1

        Navyse po mesiaci pouzivania sa mi fon zacina EXTRA drbat ! Zacal riadne lagovat take 10 sekundove lagy su nic nove … neunguje mi spravne kalendar aj ked pred tym siel a hocikedy mi ho nechce odmknut z hlavnej obrazovky do dlazdic… musim ho na boku zamknut a odomknut a az potom ide.

        inokedy mi zasekne plochu s dlazdicami alebo mi nereaguje diplej v kalendary ked si chcem rolovat na neskorsi cas v danom dni.

        Vobec nechapem co sa stalo s onom som nic nerobil a zrazu sa vsetko zacalo kazit …

        nepomohli ani cca 3-4 restarty stale sa to horsi…

        navyse mi fon uz aspon 4 krat zaseklo a musel som bud vybrat baterku alebo ho natvrdo restartnut …

        toto sa mi s WP 8.1 hadam za 3 roky pouzivania stalo max 1-2 krat ze by som fon musel restartnut a tu za mesiac 4x …. to je extrem !!

    • SmetyCZ (neregistrovaný)

      Messenger sice tragickej je, ale proč by neměl jít nainstalovat?

      • Bublina (neregistrovaný)

        Taky mi to není jasný. V rodině máme 5 WP mobilů, v práci je má dalších 8 kolegů, ale nikdo nemáme s Messengerem sebemenší problém.

    • Fredie (neregistrovaný)

      Ty si degenerovaný i*d*i*o*t !! Co by si chtěl ? Aby ten telefon vyráběl i rohlíky?

    • onik81 (neregistrovaný)

      Proč píšete o něčem, o čem vůbec nic nevíte? :))) Aplikací je tam hodně a jsou často aktualizované. Mě osobně chybí asi jen aplakace Equabank, jinak nic nepostrádám. Nainstalovat jdou a kvalita záleží na vydavateli. Se systémem to vůbec nesouvisí ;) Konkrétně messenger je stejný, jako na iOS. Nebo jsem si rozdílů nevšiml.

      • jerzi (neregistrovaný)

        No messenger updatli na novú verziu, už bolo na čase od roku 2014.

      • jerzi (neregistrovaný)

        Beriem späť… Fb messenger je stále naprd… pre tých čo nevidia rozdiel tak nech si skusia poslať video alebo gif obrázok alebo nech si skusia zavolať :)

    • kubins (neregistrovaný)

      Cože?????. Operu Mini nepoužívám, mám EDGE, Facebook Messenger funguje na 100% W10M fungují jak mají a už bych neměnil.

    • tedy (neregistrovaný)

      Blb
      Tak trochu souhlas, byla doba tak pět let zpět, kdy jsem měl Samsung Omnia a později HTC, HD7 to tuším bylo,WP7 toho mnoho ineumely, store ještě snad ani nebyl stahovalo se to a složitě instalovalo ale modelů celkem dost, pak se rozjely lumie a stále sansung,htc a huawei, to byly WP8 a začalo store, aplikaci málo ale byly.
      Teď je toho na store spousta, pravda dost i známých aplikaci ale ty silne pokulhávaji za protějšky na aOS a iOS ale da se timi, jenže s HW je to ted bída….není poradne z čeho vybrat, schopne modely v MID tride jsouvstatsi 640 a nova 650 low jde třeba 550ka ale nic extra, něco na acer a to je vše pak už jen top od MS.

    • tedy (neregistrovaný)

      Blb
      Doplním předchozí, nevím na jaké verzi mobilnich win, jsi messengera od facebooku zkoušel, ale pod WP8.1 a W10m instalovat v pohodě jde.
      Mě chodi dobře přejdu prvotní nacitani5-7sec, co mi štve jsou notifikace zejména ta co „chodi“ na stavovou lištu v podobě obálky s řádky.
      Když stáhnu lištu, zobrazí se cast zprávy, kliknu, přepne me do messengeru a je to v pořádku a i pak zmizí.
      Když je ale telefon uspaný a já se po zprávě přepnu přímo do něj,ta notifikace tam stále visí a občas přijde i dvacet minut po tom kdy jsem vse přečetl, hapruje to a update by to vyřešil.

    • jogi (neregistrovaný)

      pravdu mas..vlastnim w10m a app to je fakt des…smartfon slape dobre aj ked obcas mu to trva dlhsie..Ale tie app to cele zabiju

  2. Standa (neregistrovaný)

    Nic jiného jsem ani nečekal. Windows pro mobilní zařízení prostě zdechli. Za pár měsíců už nezbude nic ani skalním fanouškům než přejít na jinou platformu pod nebudou kupovat Surface Phone za 25 litrů

  3. Voloďa (neregistrovaný)

    Docela mi to překvapilo, čekal bych že to bude daleko víc, když si tu někteří kupují i 2x stejný telefon, jaká je to kvalitka :-/

    • Rdm (neregistrovaný)

      Vy kupujete nový telefon 4x do roka?

    • Pavel (neregistrovaný)

      +1 Díky takovým chlubícím zoufalcům se ještě platforma drží. Telefon co se dává jako prezent k výrobkům, co nejdou prodat, to je jistě argument pro dobrou koupi. Je mi to sice líto, jak mobilní platforma Windows dopadla, ale ten průběh nástupu W10M si o to říkal. Bohužel. 😢

  4. Rdm (neregistrovaný)

    To je zajímavé, autor tvrdí, že jsme si všichni koupili nový mobil v prvním kvartálu roku, jinak by si nemohl být tak jist podílem jednotlivých platforem.

    • q (neregistrovaný)

      Podiel v predajoch nerovna sa podielu v pouzivani

      • Rdm (neregistrovaný)

        To neříkejte mi, ale autorovi, protože ten to tvrdí.

      • Jakub Karásek

        Díky za upozornění, máte pravdu. Nejedná se o tržní podíl, ale o podíl prodejů ve sledovaném období. Bleskovku jsem upravil, aby dávala větší smysl.

  5. Tyto informace mě nechávají chladným. Každý ať si používá co mu vyhovuje. Mě vyhovuje na vše WM10 mobile. Určitě přecházet nebudu jen proto, že nějaké aplikace nejsou. Všechny banky mají buď mobilní webové stránky nebo aplikaci. Hlavní je, že OS je zatím docela slušně zabezpečený, už i stabilní a rychlý to je pro mě hlavní (pro někoho ne).

    • vlada (neregistrovaný)

      Vyhovovat muze skoro vsechno, kdyz na to prijde. Dulezitejsi je, co je lepsi. Co prinese vetsi hodnotu za vynalozene prostredky. A tady si s W10M nejsem jisty.

      • Pišta (neregistrovaný)

        A to „co je lepší“ jako určuje kdo, když ne já jako spotřebitel? Koupím si telefon, který mi bude ve všem vyhovovat a vyhodnotím ho pro sebe jako lepší než všechny ostatní, a vy mi pak vysvětlíte, že jsem debil a neznám své požadavky?

      • vlada (neregistrovaný)

        Kdyz ho vyhodnotis jako nejlepsi, plus pro tebe. Pokud ho vyhodnotis jako vyhovujici a nikoliv nejlepsi a koupis si ho, jsi de.bil :)

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Vlado, nesouhlasim. Proto jeste nemusi byt de*il (netvrdim vsak, ze nemuze). Nejcasteji je to ovsem tak, ze mu jeho financni situace proste nedovoli koupit nic lepsiho. Zde se dostavame k znamemu axiomu, ktery rika, ze „mobilni Windows clovek nepouziva protoze chce, ale proto, ze musi“.
        Jina vec je vsak to, ze nekteri z techto lidi pote citi neprekonatelnou potrebu svoji „volbu“ omlouvat sami pred sebou verejne, napr. v diskusich – z automobilizmu znamou pod pojmem „obhajoba vlastni garaze“. To uz zavani tim, o cem pises.

      • Arakin: tym si chcel povedat co? Ze kazdy kto pouziva WP/WM je socka? :D

        Ty robis to iste. Kupil si si smejd android a chodis nas presviedcat do diskusii o WP/WM ze to pouzivame lebo to musime (a nie ze chceme). Lebo ty si si kupil androidovi telefon. Mozno ten vyhovuje tebe ale nemusi mne/nam.

        Vlada je dalsi priklad. Naziva tu uzivatelov WP/WM debilom lebo si nevybrali android :D

        Aspon vidno (tvoje slova) „Jina vec je vsak to, ze nekteri z techto lidi pote citi neprekonatelnou potrebu svoji „volbu“ omlouvat sami pred sebou verejne, napr. v diskusich “

        :D

        Nevidite si do huby a to je na tom celom najsmutnejsie :D

      • Mr. Arakin, ten tvůj axiom je naprostá kravina.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        chmeldas: klidne se rozepis…

  6. Zajímavé že tyhle články vycházejí v době kdy kolem sebe vidím čím dál víc a víc Lumií s WM. V práci, v rodině je mají už všichni (a neuvěřitelně pochvalují cena/funkčnost) krom mě (BB), a denně v MHD jich vidím spousty.

    • SLOVovca (neregistrovaný)

      Tak když všude dávají 1+1 ZDARMA ….

      Zajímavé, že si Lumie všichni pochvalují, ale NIKDO je nekupuje :D :D :D

      • Rdm (neregistrovaný)

        Vy kupujete telefon každého čtvrt roku? Já mám svou Lumii přes rok a nemám prostě potřebu kupovat novou, když ta současná mi vyhovuje. Až se pokazí nebo se s ní něco stane, tak si půjdu koupit novou, ale to může být klidně až za dva roky.

      • Patr (neregistrovaný)

        @Rdm: No kdyz se v 1 kvartalu neprodavaji ani relativni novinky x50 a dalsi zarizeni maji prijit az pristi rok, pak je neco hodne spatne. Pro MS je dulezite kolik proda, a ne kolik lidi se bude drzet stare L520.

      • Rdm (neregistrovaný)

        Patr (neregistrovaný): tak samozřejmě, že je to pro MS špatně, ale nezapomeňte, že ty novinky jsou především v nejvyšší třídě, kde ty prodeje nebudou nikdy tak silné. Je bohužel pravda, že to MS podělal s uvedením nedoladěných W10M, ale ta situace se mění a nové telefony pokud vím mají být už v tomto roce od jiných výrobců. Situace se klidně může ještě otočit, ale samozřejmě ani nemusí.

    • Patr (neregistrovaný)

      @N3o21: V mem okoli vidim vetsinou iphony, vcetne mne, ale kvuli tomu nezacnu verit tomu ze statistiky jsou zkreslene, a ve skutecnosti ma iphone 80% podil.:) Zavisi v jakem okoli se pohybujes.

  7. pejvl (neregistrovaný)

    Ta cisla mi nejak nesedi.jako vyvojar celkem zname aplikace a podle google analytics ma windows nejakych 10%

    • MArian (neregistrovaný)

      „podle google analytics ma windows nejakych 10%“ KEK

    • Je o celosvětový žebříček. Tam kde se jako alernativa k Androidu kupuje iOS se u nás kupuje Wcosi, jen a díky kvůli ceně, nic víc:-)

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Myslím že nejen u nás , WP Lumie většině lidí nahrazovaly \ nahrazují feature phony které se přestávají vyrábět.
        Tedy na rozdíl od jiných platforem, penetrace obyčejných uživatelů je u WP vyšší.

      • Patr (neregistrovaný)

        Martin P.: Presne tak. Navic je to i tim ze u nas mela Nokia vzdy silne postaveni. Znam mnoho lid kteri vzdy kupovali nokie a proto nejak automaticky presli na lumie.

      • Bublina (neregistrovaný)

        No je to i kvůli tragickým zkušenostem s Androidem. Levné mobily stojí za kulový a ty co fungují stojí dvakrát tolik, než srovnatelně běžící Lumie.
        Největší problém je, že není co kupovat. Před časem jsem z Androida pžešel na Lumii 735 a pokud bude fungovat, neopustím ji. Nic lepšího jsem zatím neměl a to jsem zkoušel Symbian, Android i iOS. Z aplikací mi nechybí nic a funguje vše srovnatelně, jako na mém Nexusu7, jen stabilněji a rychleji.
        Přinejhorším počkám na SurfacePhone.

      • Bublina (neregistrovaný): Ano i ne. Máš pravdu, nicméně situace se přeci jen lepší a je třeba volit správně (výrobce/model).
        Tím že konečně Motorola (resp. Moto by Lenovo) vstoupilo na náš trh, dá se pořídit „nezprzněný“ Android s rozumnou výbavou. Teď si jen počkat na nové modely, které snad nebude Lenovo prznit svým SW a podporou a máme rozumné alternativy k Lumiím.

      • Martin P. (neregistrovaný)

        To Bublina (neregistrovaný) 24.5.2016 v 12:37:… Proč z mého pohledu mlžíte

        -Nexusu7 je tablet a né telefon
        -aď první model 2012 nebo 2013 nexus 7 je stejně po konci životnosti.
        -L735 má win10m, na N7 2012/2013 nevyšel poslední AOS 6.1.x
        -v základu máte na Nexusu aplikace, které nikdo na WP nevydal, tak na L735 nemohou běžet lépe
        -pokud koupíte nižší střední třídu L735 tak s kupováním SurfacePhone je to póza. Proč jste si nekoupil L950 , když máte prachy na SurfacePhone ? Aha velikost hmmm jen Surfacephone bude od 5 do 6 palců. Je to rozdíl proti L950 ?
        -ohledně levných mobilů pokud jste zamrznutý v roce 2014(L735), počítáte výprodej x-let starých modelů atd… tak to chápu . Mezi levnými telefony Xiaomi, Oppo, TH… už to není taková tragedie.

      • Bublina (neregistrovaný)

        Martin P.: Bláboly.
        – Nexus7 – 6.0.1. versus Lumia 735 s WP8.1 (Ještě nejedu na W10M). Lumia funguje výrazně lépe. Nebavíme se o telefonování a SMS. Ano, Nexus7 je tablet. To by jeden neřekl.
        – Ano, v základu na Nexusu7 jsou aplikace, které na WP nikdo nevydal a které nepotřebuji (Nejdou ovšem bohužel odinstalovat), je mi tedy jedno jak by jely, kdyby je někdo vydal. Tedy naprosto irelevantní poznámka z vaší strany.
        – L950 jsem si nekoupil, protože se mi nelíbí. Jsem asi netypický uživatel, ale chci mít zařízení, které je kvalitní a hezké ipo designové stránce. L950 není vysloveně ošklivá, ale za ty peníze mi nepřijde jako supr koupě. To už je hezčí stará L930.
        – Ad Xiaomi. Ano, uvažoval jsem nad ním a nemohu vyloučit, že s W10M do něj půjdu, pokud nebude třeba za rok nic lepšího. Androida opravdu už nechci. Je to přebarvičkovaný a splácaný bastl. Každá pes jiná ves a nevyhovuje mi.

    • Rdm (neregistrovaný)

      Ta čísla jsou jen prodeje za první kvartál tohoto roku, nikoliv skutečný podíl na trhu. Autor článku je bulvární dobytek.

  8. kecy v klecy (neregistrovaný)

    Je jasné, že čísla budou padat, když není co kupovat. Svojí 735 mám 2 roky a nemám ji za co obměnit.

    • Bublina (neregistrovaný)

      Jsem na tom nemlich stejně. :-(. Čekám. Androida nechci, iOS taky ne.

      • D (neregistrovaný)

        Píše Mr. Arakain, který píše z mob. telefonu SONY Z(cosi), která je na tom ještě daleko hůře…….blablablablabla

      • Pavel (neregistrovaný)

        Pak ti nezbyva nic jine jenom zustat vecnou cekankou:)

      • Bublina (neregistrovaný)

        Pavel: Nemám s tím problém. Když z mého pohledu zatím nic lepšího (bez ohledu na OS) není, klidně si počkám.

  9. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Spatna rozhodnuti, inovacni impotence, hluchota k pranim uzivatelu a snaha vnucovat jim, co nechteji, naprosto nezvladnuty launch W10M, nejasna strategie a informacni mlzeni, nejista kontinuita, z toho plynouci nezajem vyvojaru a uprk uzivatelu – to vse se podepsalo na umrti mobilnich Windows. MS uz zbyva pouze jedina moznost, postavit se k cele situaci celem a hodit ten rucnik do ringu i oficialne – neoficialne tak jiz ucinili.

    • Johny (neregistrovaný)

      To si nemyslim že udělaj… Jen si dají teď nachvíli distanc, než budou mobilní procesory moci nahradit ty desktopové. A to nemusí dlouho trvat, ten vývoj je dneska bržděn jen ekonomikou. Otázkou je, jestli už budou mít dodělanou tu svojí betaverzi :D

      • Keď budú mať telefóny bežne batérie 10000 mAh, možno.

      • q (neregistrovaný)

        Aj by dobre urobili, lebo dnes je situacia taka, ze na kazdy clanok o WinM ci WP sa vrhne junior Android letka a len kopat a kopat. Treba tomu dat cas, a potom prist s niecim uplne novym. A neopakovat stare chyby ako pri 950 samozrejme.

      • Johny (neregistrovaný)

        Zaklínač: neni třeba… bezdrátový nabíjení + wifi + internet věcí. Nazdar.

        Jinak jak poukazuje Arakin, ten článek – to UX u WP je nahov*o. Navíc z mého pohledu ho podřezává i samotný UI, kdy uživatel očekává díky „jednoduchému designu“ že všechno bude naprosto super echt gold a proto daleko víc trpí, když tomu tak není. Od WP7 je celá mobilní platforma jeden velkej podraz a vtip na uživatele. Jen betatesting toho, co jak bude fungovat a už dneska myslim je jasný, že i W10M dopadnou stejně, jako dopadli WP8 a WP7 ;-)

        Něco jiného to bude, až se WP dostanou na úroveň desktopu – jenže to chce taky kvalitní system a ten to zatim nemá. Když se na to člověk podívá, tak ještě chybí takový kvanta věcí jenom v tom samotnym UI… A konkurence už to má vyřešený (Force Touch) zatimco u WP přemejšlí, kam ty nabídky vlastně nacpat a co s nima udělat na PC aby fungovali i na mobilu… no je to celé rozpačité, trapné.

      • A ako si predstavuješ, že sa bude bezdrôtovo nabíjať zariadenie, ktoré bude mať desktop procesor, desktop OS a bude musieť vydržať celý deň používania a na príjme? V kancelárii ok, ale v teréne?

      • Johny (neregistrovaný)

        Kdo mluví o desktop procesoru? Bavim se o mobilním procesoru s výkonem postačujícím pro desktop. Desktop OS s tim vůbec teda nesouvísí, ale budiž. Nevím jestli sis toho všimnul, ale asi tak od doby co jsou počítače počítačema se zvyšuje jejich výkon a snižuje spotřeba.

        Stačí to takto? Za další nevím, na co by si potřeboval v terénu desktop PC, ale pokud ano, zřejmě si koupíš tablet, konvertibilní notebook a budeš využívat ten? Přijde mi to logičtější, ale tak ty asi máš jiná očekávání a v tvym případě tomu budeš tedy asi muset ještě pár desítek let dát.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Jo, jo, vsichni jsou letka, jenom ty jsi letadlo…

      • Johny: V poriadku, zle som pochopil tvoj príspevok, myslel som, že píšeš o telefóne s desktop procesorom a desktop OS. Ospravedlňujem sa.

      • Johny (neregistrovaný)

        Zaklinac: už to vidim, ono se to dá pochopit oběma způsoby :D I když u toho druhýho by to asi znamenalo že budeme mít telefony velký zas jak v 90kách :D Ale kdo ví, třeba přijde iPhone XXL ?D

      • Johny (neregistrovaný): Myslíš Lumii XXL, iPhone by byl Plus Plus:)

      • q (neregistrovaný)

        a ty si este k tomu aj somar, ze stracas cas takym minoritnym systemom

  10. Johny (neregistrovaný)

    Zaklínač: neni třeba… bezdrátový nabíjení + wifi + internet věcí. Nazdar.

    Jinak jak poukazuje Arakin, ten článek – to UX u WP je nahov*o. Navíc z mého pohledu ho podřezává i samotný UI, kdy uživatel očekává díky „jednoduchému designu“ že všechno bude naprosto super echt gold a proto daleko víc trpí, když tomu tak není. Od WP7 je celá mobilní platforma jeden velkej podraz a vtip na uživatele. Jen betatesting toho, co jak bude fungovat a už dneska myslim je jasný, že i W10M dopadnou stejně, jako dopadli WP8 a WP7 ;-)

    Něco jiného to bude, až se WP dostanou na úroveň desktopu – jenže to chce taky kvalitní system a ten to zatim nemá. Když se na to člověk podívá, tak ještě chybí takový kvanta věcí jenom v tom samotnym UI… A konkurence už to má vyřešený (Force Touch) zatimco u WP přemejšlí, kam ty nabídky vlastně nacpat a co s nima udělat na PC aby fungovali i na mobilu… no je to celé rozpačité, trapné.

    • q (neregistrovaný)

      3d touch neni jedine riesenie, je dost zlozite, lepsie by bolo keby reagoval este pred dotykom ako bolo nedavno publikovane, podobalo by sa to pohybu kuzoru mysi nad strankou, napriklad

      • Jenže základ musí splňovat nějakou ergonomii a to jakési levitování rukou nad displejem určitě nesplňuje, to může být jako volitelná nadstavba. Ale základ je, že uživatel potřebuje zpětnou vazbu na pokyn, typicky tedy dotyk na displeji/ovládacím prvku a u 3D Touch navíc heptická odezva (funkce se aktivovala).
        Máchání je hezké (a ve filmu efektní), ale realita je jiná.
        Ono není vždy třeba vymýšlet kulatější kolo, když to danou funkci plní jak má.

      • a co brani odozve po kliknuti na vyskocenu polozku z kontextmenu vyvolane hoverom prstu nad ikonou? Asi nic.

      • TomasSX1: Jako že dostaneš elektrickým výbojem odezvu?:) To bude asi žrát akumulátor a jestli spoléháš na statickou elektřinu, tak zase riskuješ zdraví té placky:)

      • Johny (neregistrovaný)

        q: moc mi nebaví na tebe reagovat, ale přesto tohle zodpovím. Přesto že už jsi si odpověděl sám v „pohybu kuzoru“ proč nejde levitovat prstem. Přeci jen nějak ti ten kurzor chybí v mobilních windows, že?

        Nevím v čem je 3D touch složitý, jako klik pravým tlačítkem myši se mi zdá že funguje dobře. Nevím o tom, že by měl někdo v současnosti lepší řešení a rozhodně vím kdo ho nemá ani na míle daleko – Microsoft.

        Už rok je to v týhle a stále tý samý fázi:
        https://www.youtube.com/watch?v=x9tgEpNFHjc
        Sorry, ale proti tomu, co nabízí za možnosti forcetouch je to asi jako srovnávat tříkolku s motocyklem. Jasně, možná je to víc stabilní pokud jsi ve věku 3-5 let nebo tomu máš přiměřenou inteligenci ;D

        A teď, aby nedošlo k omylu. Je teoreticky jedno, že to MS nemá, jenže v rámci kontextu mojich předchozích příspěvků, tedy pokud mají tyto zařízení nahradit desktop, mělo by být UI připraveno na všechny možnosti, tedy i kam s těmito nabídkami a jak je ovládat, když není třeba po ruce myš. „Modern UI“ je naprostá betaverze, funguje pouze v teoretické rovině a u jednoduchých aplikací, ale pokud MS chce, aby jeho zařízení fungovali jak jsem zmínil, je třeba aby fungovalo i pro Photoshop apod. A nic takového tu dnes není.

      • q (neregistrovaný)

        Uni, mozno, ale na druhej strane viac urovni stlacenia je tazke a nepohodlnee pre uzivaatela a jednu uroven viem nasimulovat dlhsim stlacenim

      • q (neregistrovaný): Jenže podržení a stlačení dělá něco jiného. Navíc podržení nemůže být zařazeno v základních pokynech na ovládání, protože je neintuitivní a zdržuje. Také je naštěstí vytlačováno z UI (nahrazováno např. gestem, např. na položkách v dané aplikaci), resp. je ponižován jeho význam (např. výběr nebo alternativní znaky).
        Primární je jeden úkon, dotyk. Je jedno jestli jednorázový nebo spojen s tahem. Tak musí být OS v základu ovladatelný. Podržení je pro specifičtější úkony, stlačení nebo gesta jsou zkratky, které můžeš používat nebo nemusíš. Na PC máš stovky zkratek, ty třeba nepoužíváš žádnou, někdo 3, někdo desítky. Ale i bez nich můžeš systém plnohodnotně ovládat, jen o něco méně efektivně.
        A platí, že je vhodnější ten ovládací prvek, který dává zpětnou odezvu. Tak jako se k tomu vrací nejpovolanější, automobilový průmysl, tam jde doslova o život:)

      • Podržení je nahrazováno tahem, ne gestem, zde je gesto ve smyslu mávání nad věcí, sorry za nedodržení terminusu tehcnikusu.

      • Johny (neregistrovaný)

        Uni: s tim že podržení zdržuje s tebou nesouhlasím. Mam to odzkoušený na různých frontách a je to uživatelsky dost přívětivý a návykový (viz ADOBE a jeho drop down nabídky u nástrojů). Nejdřív jsem byl sám proti tomu, ale ukázalo se to jako funkční, kvalitní řešení. Problém je spíš v tom, že to bude, jak zmiňuješ, narážet na jiné funkce v systému. Další věc je, že dneska je podržení nastavený snad na celou vteřinu a to opravdu zdržuje. 0,3 podle mýho stačí.

      • Uni: okej, si to nepochopil :) Hoverom sa ti len rozbali kontext menu (ekvivalent force touch), kliknutim na obrazovku na polozku z rozbaleneho kontextmenu sa uz dotykas obrazovky => mozes dat odozvu aku len chces ako doteraz.

      • Johny (neregistrovaný): Tak asi nemá smysl srovnávat vysoce produktivní nástroj (grafický editor Adobe) a základní ovládání OS, resp. zařízení:)
        Nejintuitivnější UI je to, které je vidět. Jenže tak to dělat samozřejmě nejde (na malých plackách), takže nastupují obezličky. Nejvhodnější je kontextové menu, tedy na dotyk se nabídne, co dál. Jenže tam kde to naráží na nějaký obecný princip (typicky, že to chceš „execuovat“, tedy spustit, zobrazit, otevřít….) je třeba nějaká další vrstva. Aktuálně se jde cestou tahu. I u tebou zmíněného Adobě by se tak jistě dalo postupovat (ale přiznávám se, že dané GUI neznám), tahem z dané ikony nástroje vlastně rovnou vybírat nástroj ze zobrazené nabídky, ne čekat na reakci podržení. Asi málo kdo chce objekt posouvat/rotovat tahem z oblasti menu. Tak jako u map, posouváš z hlavní okna, ne ze spodní apod. lišty.
        TomasSX1: A ty jsi nepochopil, že hovořím o odezvě fyzické, ne na displeji:)

      • Johny (neregistrovaný)

        A to se ti jako furt bude rozbalovat menu jakmile se prstem k něčemu přiblížíš jo? :D Co když daný prostor jen nečim zastíníš? Tohle je naprostá kravina.

      • Johny (neregistrovaný)

        Tady nejde o „vysoce produktivní nástroj“ ale odezvu funkce, která je stejná kdekoliv.

        Tahle poučka o hamburger menu, kterou používáš, je platná jen do určitých mezí. Nejde to vůbec obecně takle zjednodušit jak říkáš a skryté nabídky mají ohromný význam v systémech a na spoustě míst jsou lepší, než nabídky „on screen“.

        Od toho tahu Adobe právě ustoupil, takže tak dnes nemůžeš nic vybrat a zavedl toto, protože ten tah:
        1. zabral delší dobu
        2. narážel na funkce a jednotnost aplikace
        Vzhledem k tomu, že Adobe patří mezi hlavní firmy které definují jak se dnes UI používají a vytváří a podílí se na standardech například pro web a jejich design, řekl bych, že ví co dělají.

        Může se ti to nelíbit, ale to co ty tu říkáš jsou prostě jen spekulace. Doporučuji si dané ovládání osahat, to je nejjednodušší a pak, stejně jako statisíce uživatelů dalo Adobe, i ty mi nakonec dáš zapravdu.

        Samozřejmě nemusíš hned něco posouvat, ale můžeš narazit na to že ti to bude splývat s funkcí „označit“ (v Excelu třeba… nebo budeš muset podržet a pak teprve udělat gesto = delší)

        Zde jak to asi tak dlouho zabere, podržet (čas 1:26):
        https://youtu.be/Pvh-m_d_dv8?t=86

      • Johny (neregistrovaný): Tak si nejsem jist, zda se daří udržet téma nebo si rozumět, protože snad nad vším z posledního příspěvku mám pozvednuté obočí „co to?“.:) Neva. Téma je, že pro základní ovládání je třeba zpětné odezvy, tedy má k prosazení blíže stisk (který je btw. mezi námi v desítkách milionech kusů zařízení) než jakési mávání, které selhalo už u SGS4:)

      • Johny (neregistrovaný)

        Tak přepis toho samého ve zkrácené verzi :D
        „Nejintuitivnější UI je to, které je vidět.(UNI)“ – Tenhle argument se tu šíří díky hamburger menu ale není obecně pravdivý, platí jen do určité míry.

        „Aktuálně se jde cestou tahu. I u tebou zmíněného Adobě by se tak jistě dalo postupovat…(UNI)“ Nedalo, Adobe cestu opustilo.

        „…ne čekat na reakci podržení.“ Spekulace na základě dojmu.

        „Asi málo kdo chce objekt posouvat/rotovat tahem z oblasti menu.“ Z oblasti menu někdy ne, ale toto může kolidovat s obecnou zvyklostí ovládání menu.
        Příklad obecné zvyklost: všude se scrolluje doleva, uživatel nebude čekat že má najednou scrollovat dolů. Tahem se dělá to, nikoliv to. Podržením to, nikoliv to. Obecně v skrze celý system.

        Mávání je kravina pokud nemá viditelnou odezvu na displeji. A tím je myšlena neustálá viditelná odezva – např. kurzor.

      • Johny (neregistrovaný): Tak to moc nepomohl, furt mi to přijde trochu mimo téma:) Plete se do toho jakési Desktop prostředí (video Adobe), Hamburger, cosi o dojmu, scrollování…. to už jsou ale věci mimo. Nic z toho nebylo téma.

      • Johny (neregistrovaný)

        uni: tak to si ale musíš srovnat předně u svýho příspěvku, na který reaguji. Jestli nechápeš souvislost, tak to už není moc muj problem ;-)

      • UNI: „A ty jsi nepochopil, že hovořím o odezvě fyzické, ne na displeji:)“

        este stale nechapes..ale nevadi. Johny tomu je blizko a na to nemam ani co povedat. Ja som nehovoril ze to je idealne, je to len napad z mojej strany :)

      • TomasSX1: neboj, chápu se a jsem konzistentní:-)

  11. tomas (neregistrovaný)

    Nenni. Too nahodou len predajnost? Predane kusy? Preco sa tu pise o podiely na trhu?

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Ona ta statistika je nějaká divná, protože je záhadou kde se tam najednou objevilo Oppo.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Oppo se tam objevilo zcela nezahadne diky tomu, ze v prodejich preskocilo jine vyrobce.

      • Martin P. (neregistrovaný)

        Aha lbě sem to napsal , takže jak to že předskočilo? Protože několik let se potácí v others a kupodivu ani v domovské Číně nezabodovalo a najednou předběhne i Xiaomi které se pohybuje spíše v asijsté top 3.

        Že by nějaká velká OEM objednávka?

      • Martin P. (neregistrovaný): Třeba si tam počítají One Plus?

  12. Samone (neregistrovaný)

    Android best! Vůbec se nedivím tržnímu podílu. Obrovský výběr zařízení různých výrobců, příslušenství, konektivita a mnoho různých zpracování Androidu…

    • pat (neregistrovaný)

      Však jasne ked sa z neho stal monopol. To iste co na desktope, malo ľudí riesi nejaké chromebooky niekde v kúte medzi záplavou win laptopov

      • Android/Windows jsou dominantní, nikoli monopolní:) Monopol značí, že je něco v dané kategorii jediné (mono), což zde neplatí.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Patriku, doprucuji ti si nastudovat, co znamena monopol.

  13. MIko (neregistrovaný)

    Zachvíli to % bude tak malý, že nepůjde ani změřit :D ale tak MIS tomu dobře nahrál …

    • Redakce jistě již přemýšlí o úpravě layoutu, s podobným podílem byly ze stránek odstřeleny i jiné systémy (naposledy BB), takže podobný osud:) Možná bude sekce nahrazená Tizenem (Samsung mobil a nositelnost)?:)

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Jo, jo, wmpoweruser.com se taky uz radeji prejmenovali mspoweruser.com.

  14. Vždycky se najde někdo, kdo napíše „Jak je to možné, vždyť v rodině jich máme 9 a v okolí+v práci 8, v autobuse cca 5“ No paráda to je celkem 22 telefonů, které mají widle 😃

    Také mám L640, budík, kalkulačku,půl kalendář, sms a hovory to celkem zvládá, ale na kolo(mapy, Endomondo) katastrofa, živím se sázením(sázkové kanceláře Windows ignorují -Synottip, Fortuna, Chance, Tipsport nebo Bwin), Banky-roky jsem u Spořitelny a Servis24 je pro widle komický, aplikace ČT(nejlepší zpravodajství) no dejme tomu, ale argumentovat tím, že tam lze jít přes web, tak to mohou rovnou celý Store, zavřít 😂 A je toho spousty, lidi co rádi hrají hry, musí čekat na port z iOS a ti co používají Facebook, tak je to také ubohé tedy až na Messenger-jo ten taky vlastně neumí hovory 😄 To že Windows byl rychlý a stabilní už taky dávno neplatí hlavně, že někteří komici rejpali do Sony a HTC, že měli nasadit Android atd 😃 Windows zkrátka vévodí na desktopu, u mobilů je to jednoznačně naopak 😎

    • Jj, to je takové jako že globální statistika hovoří o nějaké poruchovosti přístroje a někdo to začne rozporovat, protože ten jeho se nerozbil:)
      Ale má to přeci Continuum, zahazujeme svá PC. Schválně, kolik lidí to z jeho okolí užívá:)

    • pat (neregistrovaný)

      No ja nevim.
      Podla mna je uplna kravina co pises. Vycitat nejake apky na stavkove kancelarie a ct, stv alebo nova.
      Si uvedom ze to je platforma s 2%cca podielom vs android 85%.
      Ked si taky typek ze na vsetko musis mat aplikaciu a nevies si to iste otvorit cez browser, tak si kup android telefon a samozrejme chromebook.

      Ja tomu absolutne nerozumiem. Aky je preboha rozdiel si sriahnut nejaku app tipsport alebo otvorit stranku tipsport.
      Proste si app maniak, musis mat aplikaciu aj do obchodu do tesca proste uplne vsade kam sa len da.
      Kup android bodka.

      • pat (neregistrovaný)

        Mozem sa ta spytat aku aplikaciu si pouzival na pc na bwin tipsport alebo fortuna?
        Ak cez browser, daj si facku prosimta.

        Mozem sa spytat mas aplikaciu aj na smartmania.cz?
        Alebo nebodaj pouzivas browser cez telefon??
        Ved to je nepripustne pouzit browser

      • Johny (neregistrovaný)

        pat: pro tebe je SMARTphone škoda, když nechápeš smysl aplikací a rozdíl v jejich obsluhování oproti PC… :-)

      • Jan (neregistrovaný)

        Pat ale predsa dlhodobo tvrdi, ze delit UI na mobilne a desktopove, na tabletove a „smartphonove“ a podobne je nezmysel. Vsetko by malo byt rovnake, pretoze je to moderne a je to jedina spravna cesta. Preto mu budes tazko vysvetlovat, ze „ergonomia“ ovladania je dolezita.

      • pat (neregistrovaný)

        Johny (neregistrovaný)

        No ja nevim. Samozrejme na win platforme je ovela menej aplikacii, ale take hluposti co vypisal?
        To je definicia smartfonu? Aplikacia na kazdu kravinu? Naco je potom browser???????

        Spytam sa ta takto.
        Povazujes za krajne neprijatelne otvorit si stranku smartmania, pretoze neexistuje aplikacia????
        Zbytocne debaty s posadnutymi mladymi ludmi :)

      • pat (neregistrovaný)

        No davaj rozdily, co je tak nepouzitelne na webe :)
        https://m.tipsport.cz/#/prematch/super-sports

        Robite si z toho akusi iluziu jedinecnosti. Pritom responzivny web posluzi uplne rovnako.
        Ja mam android a radsej pouzivam weby ako na kazdu doslova hovadinu instalovat app.
        30aplikacii na 30cinnosti ktore ale krasne sprostredkuje jediny browser.
        Proste posadnutost

      • Petr (neregistrovaný)

        Patriku, ty si opravdu nevidis do pusy nebo jsi blazen. Na mobilu vsechno resis pres web a na desktopu instalujes na kazdou prkotinu aplikace – tohle jsi tady pred nekolika tydny tvrdil. Na tebe opravud teplou, studenou a zpatky do klece…

      • Johny (neregistrovaný)

        Patriku tvoje argumentace je asi tak stejně inteligentní, jako když já ti řeknu, že lifetiles jsou zbytečnej luxus, když na tu aplikaci si můžeš stejně dobře kliknout a vidět v ní co potřebuješ :D Stejně tak nemusim používat Runtastic na mobilu a tahat se s celym telefonem, stačí když si vzdálenost stopnu stopkama a na googlemaps se podívam jak je to daleko a pak si to napíšu na papír ;D Jak ti řikam, smartphone je pro tebe prostě naprostá zbytečnost, zahoď to.

      • pat (neregistrovaný)

        Pisal som o aplikaciach typu idnes.cz , hokej.cz chapete? Proste webova stranka v podobe aplikacie.

        Zbytocnost

      • pat (neregistrovaný)

        Napr som mal jednu dobu aplikaciu wincentral, a po case to slo prec.
        Absolutne nonsense, max pridana hodnota ziva dlazdica a nahlad clankov.

        Proste je mi jedno ci win, android. Taketo aplikacie su nehorazna zbytocnost

      • No tak to je super, když Ti na mobilní verzi Tipsportu fungují notifikace „třeba“ s vyhodnoceným tiketem nebo, když Ti někdo napíše SZ, mě to nejde 😉 Aplikace je od toho, že Ti má usnadnit práci s danou věcí a u mě je to zkrátka sázení a výsledky. Nainstaluj si na Windows Sofascore a porovnej to třeba s Livesport na Android-úplně jiná liga ve prospěch Livesportu. To se mi můžeš rovnou vysmát, že používám na počasí taky aplikaci, kterou na W10m chválím 😎 L640 mám v ruce i teď a mohu pochválit i klavesnici-ta u mě nemá konkurenci ani na Androidu, ale jak mile dojde na debatu o aplikacích, tak mám oči otevřené a dám zapravdu těm, kteří ví o čem mluví. Taky hovořím podle vlastních zkušeností, ne že jsem to někde četl, slyšel nebo viděl 😏 Jsem realista, ne snílek 😉

      • pat (neregistrovaný)

        Tiez mam aplikaci na pocasi a co.
        Ja som pisal o webovkach.
        Pocasie ma nejaku informacnu hodnotu, lokalizaciu apod.

        Take kravinky.

        No predstav si ze nemas app na smartmaniu lebo neexistuje. A co??? Poseres sa z toho? A dalsich 50 roznych webov.
        Na vsetko 50 roznych aplikacii?
        Zive.cz
        Aktualne.cz
        Idnes.cz
        Hokej.cz
        Games.cz
        Smartmania.cz
        Seznam.cz
        Atd atd

        Kupim si novy telefon a cely den budem instalovat app na kazdu jednu kravinu ktoru ako tak sledujem.
        Lebo cez browser je to ukrutne zaostale, staromodne

      • Jan (neregistrovaný)

        Nikdy sa mi nestalo, ze som den travil instalovanim aplikacii. Pouzivam aplikaciu napriklad na SME. Cita sa cez to pohodlnejsie a aplikacia mi notifikuje niektore zaujimave a dolezite clanky. Nic zle na tom nevidim.

      • pat (neregistrovaný)

        ako ja chapem ze je plno kvalitnejsich aplikacii na androide.
        Myslim unikatnych aplikacii, nie variacie webu.
        Ale riesit taketo prkotiny?
        Ako som pisal, na smarmania.cz ti nevadi pouzivat web? Lebo nic ine nieje?
        A sme.sk je uz nevyhnutne.

        Smartmania web, sme aplikacia. Gulas

      • pat (neregistrovaný)

        Vies preco sa ti to nikdy nestalo?
        No z jednoducheho dovodu.
        Nie kazdy zrovna ma potrebu vynakladat financne prostriedky na aplikaciu ktora defacto nespravi nic extra.

        Takze ci je to smartmania, mobilmania, a dalsich 1500 ceskych webov, apku jednoducho v store nenajdes cize sa ti to ani stat nemoze.

    • A když už nepoužíváš ty aplikace, tak Ti ale doporučím třeba aplikaci YouTube, přes prohlížeč to musí být opravdu paráda 😄😂 ale Ty určitě klipy a různé songy máš na kartě a proto to nepotřebuješ 😄

      • pat (neregistrovaný)

        Pisem o weboch typu idnes.cz, games.cz, zive.cz
        Nie youtube nie mapy, nie evernote, nie flipboard.
        Na kazdy web jedna apka. Cvokaren.
        Podla toho co mi vy pisete by to tak zjavne malo byt.

  15. Pracovník (neregistrovaný)

    Na tom je hezky vidět odraz společnosti…. vždy bylo a bude víc hloupých lidí, než-li chytrých. Kdo se pohybuje pracovně u nadnárodních společností (obrana, automobilky) ví že android nesmí přes práh firmy (ani osobní) :) a když už, tak jen pár předurčených modelů, které mají upraveny system co se bezpečnosti týče a blokovaný komplet google play, učet. atd.. Povoleny jsou jen MS a apple – pro firmy ale vychází lip MS. :)

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      To je celkem zajimava informace, lec lziva. Z vlastni zkusenosti vim, ze ve zvlaste regulovanem odvetvi, v kterem se pohybuji bez problemu pouzivam Android se vsemi svymi soukr. aplikacemi. Pro Android totiz existuje rada firemnich reseni, ktere veskere firmeni informace oddeli od zbytku systemu. A prave takoveto reseni je u firmy se 170 tisici zamestanci nasazeno a Andorid je preferovanym mobilnim OS i kdyz je moznost volby take iOS.
      MS se mezi moznostmi nevyskytuje, z pochopitelnych duvodu.
      Staci se pak podivat k MS, co lide pouzivaji tam.

      • q (neregistrovaný)

        su furmy, kde zvolili taky postup a aj opacne

      • Johny (neregistrovaný)

        Hlavně to je blábol už od začátku :D
        „Vždy bylo a bude víc hloupých lidí, než-li chytrých.“ :D Tady někdo nedostudoval ani základní školu, když habruje v matematice :D Musim tě zklamat, pracante, ale hloupých a chytrých lidí bude vždy stejně, protože se to počítá od průměru, který určuje kde je hranice hloupý/chytrý ;D Naopak historie ukazuje, že většinou je víc „chytrých“ lidí, protože IQ se ve rostoucí společnosti jako je třeba Evropa postupem času zvyšuje.

        Bohužel, dojem může být opačný, protože spoustu lidí považuje ty kolem sebe za blbce a tenhle dojem paradoxně roste s tím, jak je daný člověk hloupý – Já sem pak kupříkladu vyjímka, sem superchytrej, ale arogantní kre*én ;D

  16. q (neregistrovaný)

    Pan Karasek, dva komentare: Podiel predanych fonov za prvy kvartal je 1% ale nie podiel na trhu, cize v pouzivanych fonoch. Taktiez Microsoft neopustil produkciu fonov, ale navrh novych modelov, fony produkuje, teda predava starsie modely. Je to neschopnost prelozit anglicky text, alebo zamer?

    • Petr (neregistrovaný)

      Uz si zapamatuj, ze Gartner uvadi trzni podil prodeju.
      MS doprodava/rozdava jiz vyrobene kusy, aby jim to neshnilo na sklade.

  17. pantonik (neregistrovaný)

    Pomalu se budu bát s tou mojí lumií i telefonovat aby mě připojili :-)

  18. iphone rulez (neregistrovaný)

    W10M je jenom pro milovniky mrtvol

  19. kubik (neregistrovaný)

    Kolik je výrobců co dávají do svých mobilů droida a kolik WP(W10) či iOS?

    • Viktor (neregistrovaný)

      Presne tak, a i pres tu konkurenci mel Samsung podil 23.2%! MS ktere prakticky jako jediny dava WP(W10) mel podil prodeju na urovni statisticke chyby. V tomhle kontextu je situace kolem MS jeste tragictejsi.

      • pat (neregistrovaný)

        Ludia su posadnuti aplikaciami.
        Nemozes to takto zrovnavat.
        Kvality os a ms telefonov by sa dali zrovnavat ak by mali identicky store s aplikaciami.

        Ono podobne ako na pc, ludia ani nerozmyslaju nad konkurenciou. Zoberu dominantnu platformu, maju istotu ze tam spustia vsetko co je k dispozicii a neriesia

      • q (neregistrovaný)

        ale takisto ako je to na PC s Linuxom aj na mobiloch su ludia, ktori nebudu chciet majoritnu platformu

      • Jan (neregistrovaný)

        To su kraviny. Ludi s WM je coraz menej a znamena to jedine. Mnozstvo ludi WM dalo sancu, ale system ao taky neuspel a poslali ho do prdele. Dokonca aj ludia ako Hulan, alebo kinder Hulan presli ku konkurencii, takze naozaj neviem co tu melies o tom, ze niekto si automaticky vezme Android. Este aj taky fanatik ako tunajsi SHD Ti vysvetli, ze ten system stoji za prd.

      • q (neregistrovaný)

        Radek Hulan si mobil s.Androidom nevybral z lasky, ale z donutenia, kvoli tomu, ze rozzbiehal mobilny business a chcel byt v obraze. Lebo ich apka samozrejme musi byt najprv pre android a ios. A samozrejme vo avojom komentari nezabudol zdoraznit, ze na Androide nadalej pouziva MS sluzby.

      • Jan (neregistrovaný)

        Ano, a kolko sa uz snazi ziskavat obraz ? Pol roka ? To ho stale pouziva nedobrovolne ?

  20. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Jakoby tech „dobrych“ zprav nebylo malo:
    http://www.recode.net/2016/5/25/11766210/microsoft-giving-up-consumer-smartphones

    • Petr (neregistrovaný)

      Posledni zhasne…

    • Jojo (neregistrovaný)

      Tak nakoniec to naozaj dopadlo tak, ako si hovoril. Myslím, že nielen ja by som sa ti mal ospravedlniť.

    • q (neregistrovaný)

      Kazdy si to vysvetli ako chce. MS hater No 1. Arakin samozrejme po svojom a tesi sa ze bude koniec. Len co bude Arakinko potom robit? Na co sa zameria, co bude nenavidiet? …. Ale vazne.. Normalne uvazujuci to precita tak, ze predali mobilnu diviziu aj s fabrikami, lebo sa ukazala neefektivna. Mayerson potvrdil, ze s vyvojom Win10M nekoncia, team co to vyvija pokracuje, co je pre moj telefon dobra sprava a ze predstavia aj nove fony. Telefony mozu predsa dat vyrobit cinanom, vyjde ich to lacnejsie a navyse ti cinania ich spravia krajsie…

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Ano, tva prvni veta je naprosto vymluvna pro hrstku zaslepenych WP fanboys.
        Tady neni co vysvetlovat, vse bylo receno jasne a zretelne.

        A nazyvat me MS haterem je projevem nezvykle omezenosti. MS je ma oblibena firma a jejich SW dlouhe roky pouzivam k naproste spokojenosti. Ale to jsem tady jiz mnohokrat psal.

      • Petr (neregistrovaný)

        Nokia/MS ve Finsku uz davno nic nevyrabi, Lumie se vyrabely v Cine a ve Vietnamu. Takze jsi vedle jak ta jedle.

      • Johny (neregistrovaný)

        A 1500 lidí tam chodí denně na osm hodin na svačinu :D

      • q (neregistrovaný)

        MS je tvoja oblubena firma. Haha.Tak to je for mesiaca

    • zipiik (neregistrovaný)

      A v souvislosti s timhle mi reknete, co bude motivovat vyvojare k prechodu na UWP? Jasne, nejake drobnosti jako Pocasi vyvinou lip pro UWP a mozna je koupi nejaky majitel XBoxu…ale vetsi aplikace?

  21. pat (neregistrovaný)

    Moj nazor.
    Myslim ze ms ma stale sancu uspiet, nemyslim ze zrazu strhne 30% trhu. Ale ma potencial vyrobit take zariadenie ktore si najde svoje miesto na trhu.
    Pod ako google napr s chromebookom.
    Co spravil google? Na svoju platformu so slabym zastupom aplikacii preniesol svoj playstore z androidu kde je silny.
    Co by mal spravit ms? No presne to iste, preniest vyhody svojej dominantnej platformy na svoj mobil

    Proste spravit pcphone, ale bezkonkurencne funkcny pcphone nie polovicne riesenie.
    Proste clovek co si pojde kupit surface phone, bude vediet ze je jedinecny a ina platforma mu nic take neponukne

    • pat (neregistrovaný)

      Nemyslim zrovna nutne desktop win beziaci z mobilu.
      To nebude slusne vykonne.
      Skor plynule streamovanie medzi pc a telefonom. Tj ziadne teamviewery, remote desktop apod.
      Nic nespustam, nic neinstalujem. Zapojim telefon, ktory rozpozna zapojenie, normalne nabehne desktop win nadialku.
      Do toho nie telefon a nabijacka v baleni. Ale normalne elegantne balenie s originalnym prislusenstvom.

      Verim ze takym stylom sa vyberu. A nie saskovat s lumiami medzi androidmi.
      Proste musia vytvorit svoju vlastnu kategoriu ktora zaujme

    • Johny (neregistrovaný)

      Neřikal si ještě minulej tejden, že má přenést polovičatý řešení z WP na Desktop, protože to je vize do budoucna? O___O Anyways, díky za rady, Microsoft pravidelně chodí na smartmanii hledat řešení :D

      • pat (neregistrovaný)

        Diskusia je o nazoroch nie utokoch na prejavene nazory.
        Co ty hladas v diskusiach o win?
        Pravdepodobne ta netrapia moc novinky o platforme.

        To sa vylucuje navzajom???
        Vsak ak nemaju uwp alternativu pre photoshop, steam, vegas a iny soft, snad nepoviem zakaznikovi. No cakaj na uwp.
        Proste samotny ms bude podporovat uwp svojimi nativnymi aplikaciami, poskytne rozne benefity, nastroje na prevod atd.

        Netusim co viac. Takisto google presvedcil vyvojarov ze sa oplati vyvijat android apps a teraz to tlaci do laptopov.

        Vsak to je dlhodoby proces, nemozes ludom supnut zodna naden uwp a to co chyba, smola, cakaj

      • pat (neregistrovaný)

        Ja som pisal o celom win v uwp dizajne. Nepis mi prosim nieje to dizajn blabla.
        Proste jednotny dizajn pre platformu win. nazyvaj si to kludne aj metro
        V idealnom stave kludne aj o 20 rokov by doslo k zluceniu kedy by bola kazda jedna aplikacia schopna prepnutia do rezimu home a pro, dnesne uwp a desktop napr, zastresoval by to jeden store, aktualizacie prebiehali cez store atd

        Proste to je moj nazor. Ze jedneho dna by vsetky tieto kraviny uwp, desktop atd zanikli. A mal by si len jediny typ aplikacii prisposobujucich sa uzivatelovym potrebam

      • Johny (neregistrovaný)

        UWP dizajn je design ale UWP neni design. Kupodivu s tvou poslední větu souhlasim, to je reálná možnost, že budeš mít základní verze a k nim nějaké moduly podle potřeb. Ale ono to neni zas tak daleko od toho co je dnes. Jedinej že to musí projít přes UWP.

      • pat (neregistrovaný)

        Preco by si nesuhlasil.
        Vsak pochop ze ja netvrdim ze sucasny schizofrenicky stav je idealny. Len myslim ze je to urcity vyvoj.
        Mozno im to v buducnosti vyfukne apple.
        Pretoze ms to robi polovicne postupne.

        Proste mam v ruke napr surfacebook, odtrhnem displej automaticky kazda app zmeni layout, tj neinstalujem zvlast uwp a zvlast desktop soft.
        Alebo si kazdy zvoli sam aj na desktope, ci mu staci prehladny layout alebo zrovna potrebuje seriozne pracovat.
        To iste s telefonom. Pripojis na vacsiu obrazovku?
        Neriesis desktop a uwp aplikacie, spustis si co chces, pouzivas s layoutom akym chces.
        A narocne hry atd sa budu streamovat tak ze ani netusis otom ze sa nieco streamuje.

        Proste vysuvne panely, moduly. Dokonca aj uwp medzi telefonom a pc by bolo funkcnejsie na pc z dovodu vacsej obrazovky. Proste by sa vysunul navyse pc panel

      • pat (neregistrovaný): Ty nás tady zase pěkně houpeš (s tím přepínáním GUI). Jen je záhadou proč, když si každý může ověřit, že to tak není… :-)

      • pat (neregistrovaný)

        Vsak neni, kto pise ze je.
        Pisem akoby to malo vyzerat, doslova som napisal polovicne riesenie.

        Ci to presadi apple google ms je mi jedno.
        Ak to bude v buducnosti perfektne funkcne s dostatkom kvalitnych aplikacii, beriem

      • pat (neregistrovaný): A pardon, nepodchytil jsem „co kdyby“:) JJ, to by bylo fajn, MS nám to chce zprostředkovat, jen je prostě neschopný.

  22. fredie (neregistrovaný)

    To jsou panečku hemzy. Vypadá to, že svět stojí na tom, jestli W10M chcípnou nebo ne, jestli má Android o pár pitomejch aplikací ve storu víc … Jsou jenom zajebaný telefony, přátelé! Tyhle diskuze byly, jsou a budou o hovnu, každej ať si používá co chce a druhýmu to nevnucuje. Až kvůli telefonům začnou umírat lidi nebo zvířata, teprve potom to bude na diskuzi … přeju další příjemně strávenej volnej čas zbytečným tlacháním v diskuzních žumpách!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *