Stránka 1 z 3

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: stř čer 15, 2011 19:17
od Martin Suchan
Zdravim, planuji brzy rozjet port hry Fish Fillets pro platfromu WP7 a zajimalo by me, zda by mel nekdo zajem se dobrovolne zapojit. Podminky jsou jednoduche:
- zakladem hry bude remake Fish Fillets NG, kde jsou dostupne veskere zdrojaky a grafika
- hra bude vyvijena jako open source (puvodni zdrojaky jsou jako GNU GPL, takze nejde jinak)
- vydani planovano na dobu, kdy bude vydano Mango a spustena moznost nakupovat aplikace v CR
- pravdepodobne bude nabizena za symbolickou cenu treba 50Kc, pokud to licence umoznuje
- cilem je v prve rade predelat kompletni ceskou verzi, v druhe rade veskere dalsi jazyky, co jsou ted dostupne u FF NG, a pokud by to vyslo, tak i nejaky online server pro ukladani skore hracu a pamatovani nejlepsiho vysledku pro kazdy level
- zatim nevim, zda se bude hra vyvijet jako XNA hra, nebo Silverlight aplikace (vase nazory?)

Pokud byste meli zajem se podilet, tak piste sem s tim, co muzete nabidnout. Hledam predevsim lidi, co maji uz par let zkusenosti programovani v .NETu a predevsim Silverlightu/WPF Ja uz si zkusil neco malo napsat a za dva dny jsem dal dohromady funkcni jeden level s pravidly pro pohyb ryb, predmetu, gravitace, zatim bez umirani - nebude to zas tak tezke :)

Pro zajimavost screen :-)
Obrázek

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob čer 18, 2011 17:06
od Paulos
Myslím, že pokud bych vyvíjel jakoukoliv takovou hru, určitě bych počítal spíš s XNA, neboť ty možnosti tam jsou docela velké. Silverlight má podle mě jisté rezervy ve výkonu a je přece jen vhodnější pro normální aplikace, které nemají tolik grafiky. A že Fish Fillets je graficky (a zvukově) objemná hra! :-)
Úrovně jsou někdy docela velké, takže by se hodilo, kdyby hra uměla multi-touch přibližování a oddalování.

Bohužel nemám tolik zkušeností ani se Silverlightem, ani s XNA, ale na druhou stranu jsem se trochu věnoval programování v NETu pro WP7, takže bych případně mohl i v něčem pomoct. Nevlastním skutečné zařízení, ale slabší počítač s emulátorem, takže když to pojede u mě, mělo by to jet i na skutečném founu.

EDIT: jé, Jiří udělal propagaci na Twitteru :)

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob čer 18, 2011 17:41
od dwbmb
Vůbec neznám tu hru, nevím nic o vývoji her, ale jakožto hráč bych doporučoval umístit ovládací prvky co nejdál od dotykových tlačítek.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob čer 18, 2011 18:19
od Tomáš Slavíček
Jako technologii bych doporučoval asi také XNA, na 2D hry je docela dobře připravené. Mělo by zvládat i náročnější hry. Na druhou stranu je pravda, že v Silverlightu se zase udělají mnohem jednodušeji takové ty pomocné věci (které ale každá hra potřebuje), jako hlavní menu, obrazovky s nastavením apod. Takže pokud už jste začal v Silverlightu a nebudete mít problém s rychlostí hry na reálném zařízení (např. u složitějších levelů), tak u něho klidně zůstaňte.

Abych na hře nějak více spolupracoval, na to asi mít čas nebudu, teď mám také pro WP7 rozpracovanou jednu hru (brzy o ní určitě napíšu). S otestováním na telefonu ale rád pomůžu, příp. poradím nějaké další tipy a triky. Pokud byste se pustil do XNA, dokázal bych si klidně představit, že by hra mohla využít několika knihoven, které mám rozpracované (např. právě pro vykreslení menu, ovládacích prvků; správu herních obrazovek apod.). Kdyžtak bychom se domluvili.

Ohledně ovládání - určitě by to chtělo hru nějak citlivě přizpůsobit zobrazení na mobilním telefonu a jeho malém displeji. Umožnit, aby šel nějakým gestem přibližovat a posouvat plán, stejně tak vyřešit, jak by se posouvaly rybičky. Možná, že by pro jejich pohyb stačilo přepínací tlačítko (příp. že by se rybka vybrala kliknutím) + "flick" gesta (tažení prstu zleva doprava / shora dolů apod.). To by se ale muselo odzkoušet na reálném zařízení. Možná, že by v tomto případě ani nevadily ty virtuální šipky, kdyby se udělaly poloprůhledné, dostatečně velké a např. nalevo dole. I když s těmi většinou hry nepůsobí tak přirozeně.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob čer 18, 2011 19:05
od Paulos
Pokud to bude hra vydaná až pro Mango, možná by neuškodilo uvažovat o kombinaci Silverlightu a XNA, která je možná. Do jaké úrovně, to bohužel netuším... Jinak souhlasím s Tomášem, některé ty body jsem chtěl taky původně navrhnout. S tím ovládáním opravdu může být trochu problém, pokud se dostatečně nepromyslí.

Napadá mě řešení z mobilních Worms, kde se červ hýbal vždycky doleva nebo doprava, když se ťuknulo na levou nebo pravou stranu telefonu, takže pro FF by se to rozšířilo o pohyb nahoru a dolů. Ale je to jenom návrh, možná by to v praxi ani nebylo použitelné. :)

Doplnění: K rychlosti: Originální Fish Fillets mají vždycky na pozadí každé úrovně ještě nějaký rozvlněný obrázek; rybičky a krabi se tam neustále hýbají, koulejí očima a další blbinky, takže fakt si neumím představit skutečný výkon na Silverlightu.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob čer 18, 2011 19:14
od Krayzie
Paulos ma predbehol, tiez som chcel navrhnut kombinaciu Silverlight + XNA po Mango update.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob čer 18, 2011 19:35
od Tomáš Slavíček
Pravda, vidíte, na to jsem zapomněl... Člověk si ty komponenty do XNA poctivě dopíše a oni mu pak tohle umožní :) Ještě jsem ale nezkoumal, jak hodně to jde kombinovat. Nějaké animované položky se složitější grafikou se ale stejně asi budou většinou psát v XNA.

Jen bych dal ještě pozor na to, že od prototypu k dokončení celé hry může být ještě dost dlouhá cesta. Přeci jenom v těch Fish Fillets je plno hudby, dialogů. To, než se všechno odladí... Ale určitě budu držet palce, rybičky jsou super hra :)

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pát čer 24, 2011 12:35
od Martin Suchan
Diky za odpovedi - jsem zvedav, kdy se k tomu realne dostanu... :)
Posledni dobou se napr. mluvi o tom, ze bude moznost vyvijet a testovat aplikace na svem mobilu bez nutnosti mit plny developer account, jen bude stacit jakysi oficialni light unlock za par $ - do toho bych celkem sel - mam HTC HD7. Jinak pokud bych mel hru na konci publikovat, tak budu potrebovat tak jako tak developer ucet, ktery stoji $99 - sice to neni zadna zavratna palka, ale zajimalo by, slo by nejak ziskat par penez na vyvoj? Predpokladam, ze hru bude asi treba uvolnit zdarma, protoze bude vychazet ze zdrojaku, ktere jsou pod GNU GPL. Dat nekam odkaz na PayPal, to jsem spise zbozne prani, ze lide neco poslou (preci jen je to trochu vice hardcore hra, nez treba Angry Birds :), takze cilovka nebude velka...

Jinak bavil jsem se uz s autory Fish Fillets NG - tato hra vyuziva masivne LUA skriptu, kde je defakto popsana struktura kazdeho levelu, kdy ma jaka rybka co rict, kdy se ma jaky objekt jak hybat a kdy co hrat za hudbu - pokud by slo jednoduse tyto skripty provazat se C# kodem, tak je pulka prace hotova. Kniihovna pro nacitani LUA kodu v C# existuje, ale nejsem si jisty, jak je to s includovanim LUA souboru v WP7 aplikaci...

Jinak kontakt na me - https://twitter.com/martinsuchan" onclick="window.open(this.href);return false; ,mam i web, ale ten ponekud stagnuje. Pokud se neco bude dit, tak to skoro jiste bude prave na Twitteru.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pát čer 24, 2011 16:50
od Paulos
Muselo by se na tom fakt máknout, aby to bylo použitelné se současnými LUA skripty. A vzhledem k tomu, že u některých úrovní vůbec nemám ponětí, co znamená "blbeček2", tak nevím nevím. Reálnější mi přijde přepsat to do C# skriptů...

Ještě doplním, LUA soubor určitě půjde includovat, stejně tak jakýkoliv jiný. Teď už jen stačí najít vhodnou cestu.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pon čer 27, 2011 15:04
od Martin Suchan
K tem LUA skriptum - tam je bud reseni napsat nejaky loader, ktere je zacleni do C# aplikace a veskere komentare, zvuky a animace se budou ridit tim, co tam uz ted je, a nebo bude treba manualne precist, pochopit a prepsat vsechny skripty do C# a otestovat, zda to dela vsechno to, co v puvodni verzi. Osobne bych radeji napsal jen ten loader a vyuzil jiz odladene skripty z Fish Fillets NG.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pon čer 27, 2011 17:07
od Paulos
I když... pravda, ten loader bude nejspíš jednodušší.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob črc 23, 2011 12:36
od Tomáš Slavíček
Legendární Fish Fillets jsou dostupné v Android Marketu: http://www.svetandroida.cz/legendarni-f ... etu-201107

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: sob črc 23, 2011 17:16
od Martin Suchan
O te verzi pro Android vim, ale nejak netusim, jak kontaktovat toho vyvojare "Daniela Musila" - vsechny odkazy vedou na puvodni web FF NG. Stejne tak odkaz na stazeni zdrojaku nikde nevidim, ac by mely byt k dispozici.
Jinak onen port na Android byl publikovany i zde:
http://www.appbrain.com/app/fish-fillets/cz.ger.ffng" onclick="window.open(this.href);return false;
A zde je jeste verze pro PSP
https://sites.google.com/site/filletspsp/download" onclick="window.open(this.href);return false;

Take jsem zjistil, ze pokud se nic nezmeni, tak to pouziti existujicich LUA skritpu skoro jiste nebude mozne - aktualni wrappery LUA v C# funguji jako .NETi knihovny, ktere volaji zkompilovanou LUA knihovnu v C++/CLI - WP7 neumoznuje linkovat knihovnu psanou v C++ pokud vim - jen cisty .NET navic jeste zkompilovany vuci WP7 platforme, tj. nejde pouzit ani existujici knihovny zkompilovane proti treba .NETu 2.0. Kdyztak me opravte

Takze to znamena, ze bude treba kazdyt LUA soubor precist, rozlustit, co vse se tam skriptuje, kazdy rozhovor, reakce na udalost, na posun predmetu, atd... a prepsat do C# kodu, uff :roll:

-- doplnění předchozího příspěvku (sob črc 23, 2011 18:33) --

Jinak kdybyste mi chtel nekdo pomoci, tak nejjednodussi bude, pokud mi pomuzete najit nejake tutorialy/navody se zdrojaky na zakladni mechanismy, ktere bych tam rad pouzil:
- demo, kde by sla herni plocha zoomovat prsty podobne, jako mapy/IE9 - to by se ve hre urcite hodilo a urcit to uz resilo mnoho lidi
- demo, kde se ukazuje, jak posouvat predmet po plose prstem, idealne s omezenim na pohyb po mrizce
- demo, jak pouzivat v aplikaci animace predmetu, postav a pozadi (typicky pohybujici se rybka kdyz stoji na miste) - at uz v Silverlightu, nebo v XNA
- demo na pouziti zvuku a hudby ve hre, jak ji zeslabovat, zesilovat za behu, jak ji poustet v reakci na nejake udalosti treba i vice hlasu zaroven - Silverlight nebo XNA
- najit nejaky programek nebo skript, ktery davkove prevede vsechny .ogg soubory v hierarchicke strukture slozek na .mp3 soubory s nejakymi prednastavenymi parametry, treba -b128 -jointstereo, popr skritp, ktery to same provede pro wav -> mp3
diky :)

Btw. Toto vypada jako hodne dobra knizka!
http://knowfree.net/2011/07/101-windows ... apps-1-50/" onclick="window.open(this.href);return false;

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: ned črc 24, 2011 17:15
od Paulos
Takový velký kus tutoriálu je vlastně Role Playing Game - http://create.msdn.com/en-US/education/ ... aying_game. Ukazuje třeba, jak je třeba možné nadefinovat levely pomocí XML (pozadí, textury, kolizní masky) a dodělat tam všechny možné objekty (takže se to stejně bude muset přepsat, ale půjde to), taky je tam implementace obrazovek. Schválně zkouším převést ten WC level z Fish Fillets, aby fungoval.

Zkusil jsem taky najít nějaké řešení na to posouvání a zoom - a našel jsem Camera2D. Vypadá to úžasně jednoduše... Mám to odtud: http://webcache.googleusercontent.com/s ... cs&strip=1 (stránky zrovna nefungovaly, tak to je z cache). Vypadá to jako použitelný kus kódu, akorát ten pinch-to-zoom tam není, ale vše je jinak hotové :)
Dále: všechna možná gesta obstarává XNA a je možné je velmi snadno zachytit. Definice povolených gest může vypadat třeba takto:

Kód: Vybrat vše

TouchPanel.EnabledGestures = GestureType.FreeDrag | GestureType.Pinch | GestureType.Tap;
a v metodě Update() se dá udělat třeba tohle:

Kód: Vybrat vše

while (TouchPanel.IsGestureAvailable)
            {
                GestureSample gesture = TouchPanel.ReadGesture();
                if (gesture.GestureType == GestureType.Tap)
                {
                    bluePlayer.Position += gesture.Delta;
                }
                if (gesture.GestureType == GestureType.FreeDrag)
                {
                    _camera.Pos -= gesture.Delta;
                }
            }
To je to, co jsem byl zatím schopen vykoumat.
A animace? Možná, že to půjde takhle:

A víš co, možná bych mohl spolupracovat... Vzhledem k tomu, že ani jeden XNA moc neumíme, by bylo lepší se o něm něco naučit, ne? :) Já bych tedy preferoval XNA, nehledě na to, že fakt, že by Silverlight mohl být teoreticky jednodušší, je podle mého jen teorie :)

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pon črc 25, 2011 9:54
od Tomáš Slavíček
Jak řešit pinch gesto v XNA se můžete podívat např. sem: http://adtsai.blogspot.com/2010/09/pinc ... tting.html Pro 2D hru by to mělo úplně stačit. Hlavně si dát pozor, že pinch gesto není jen zoom, ale řeší se tam i posunutí obrazu. Jinak - pinch gesto se dá naimplementovat dvěma způsoby, i na WP7 se chová trochu jinak v prohlížeči fotek a v mobilním IE, můžete si to zkusit porovnat (tip: v IE jde dvěma prsty i posouvat obraz, u fotek ne).

Jinak díky za tip na ten Role Playing Game tutoriál. Také se teď chystám psát načítání levelů z XML. Budu to zkoušet ale obecněji, přes reflexi - objektům označeným atributy by se při načítání zpětně rekonstruovaly jejich vlastnosti. U té samotné automatické deserializace z XML bych se bál, když to XML bude v trochu jiném formátu, než odpovídající objekty (např. že v engine něco změním), aby se to nerozpadlo. Ale nezkoumal jsem přesněji, jak to tam mají řešené oni...

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pon črc 25, 2011 11:35
od Paulos
S tím XML máš náhodou pravdu. Stačí, aby byly tagy v XML souboru v jiném pořadí, než v jakém jsou nadefinované atributy v dané třídě, a kompilátor si s tím neporadí. Moje zkušenost ze včerejška...

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: úte črc 26, 2011 15:23
od Martin Suchan
Placené aplikace z Windows Phone Marketplace konečně i v ČR
http://mobilenet.cz/clanky/placene-apli ... -v-cr-7356" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyjo, to abysme si pospisili :oops:

Jinak do XML lze ukladat maximalne tak save hry a reseni levelu - pro samotne definice levelu je treba bud opsat kazdy manualne do C#, nebo pouzit nejaky skriptovaci jazyk (treba Angry Birds pouzivaji vlastni C# LUA loader, viz disassembler :) )

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: úte črc 26, 2011 16:35
od Paulos
Pro definice levelu je klidně možné použít i XML, stejně tak pro další předměty (a klidně i pro rybky). Ale samotné akce se už musí udělat v kódu. To je pravda. Mluvím ale o XNA a Content Pipeline, čili nevím, kolik toho o XNA víš. Já moc ne, ale tohle jsem už zjistil...
Jinak už jsem velmi blízko základnímu převedení WC levelu do XNA podoby, ale jenom toho jednoho levelu :) Teď jde o to, jaké řešení tedy bude lepší. XNA nebo Silverlight nebo rovnou kombinace. Ú, já prostě nevím :)

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: úte črc 26, 2011 16:39
od Martin Suchan
Jasne, ze rozlozeni dilku se da delat i v XML, ale skriptovani proste nedas - a kdyz uz bude popis skritpu v C#, tak tam muze byt i to nacitani predmetu, tim se nic nezkazi.
Kdo jeste nevidel zdrojaky puvodnich LUA skriptu, tak zde je takovy jeden prumerny level, kterych je treba prevest 80
http://pastebin.com/U5t8ZskL" onclick="window.open(this.href);return false;
O XNA a Content Pipeline nic moc nevim, akorat v Silverlightu mam celkem zkusenosti, jen ne s temi multimedialnimi vecmi jako hudba a animace.

Port hry Fish Fillets na WP7

Napsal: pon srp 01, 2011 23:02
od Paulos
Podle té RPG hry jsem připravil
FilletsNG.zip
Fish Fillets NG XNA project - pre pre pre pre pre alpha
(2.36 MiB) Staženo 320 x
, který by čistě teoreticky mohl posloužit jako základ pro konverzi. Ale jenom čistě v teoretickém světě, protože prakticky je úplně nedodělaný. Nicméně základní představu o tom, jak by to mohlo fungovat, snad přinese :) Je tam převeden jeden level do XML podoby - WC - včetně modelů, ale jediné, co zatím funguje, je zobrazení. Zkusil jsem taky nějak doprogramovat základní animace rybiček, ať se na to dá koukat. A pokud už máš naprogramovanou fyziku pro ten projekt postavený na Silverlightu, tak by to nejspíš šlo použít. :wink:

EDIT: Jo a že mi to trvalo tak dlouho je tím, že se flákám :tlem: