Port hry Fish Fillets na WP7

Chystáte aplikaci pro Windows Phone? Podělte se o ni a nechte si ji otestovat od uživatelů :)
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

I když... pravda, ten loader bude nejspíš jednodušší.
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Legendární Fish Fillets jsou dostupné v Android Marketu: http://www.svetandroida.cz/legendarni-f ... etu-201107
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Martin Suchan »

O te verzi pro Android vim, ale nejak netusim, jak kontaktovat toho vyvojare "Daniela Musila" - vsechny odkazy vedou na puvodni web FF NG. Stejne tak odkaz na stazeni zdrojaku nikde nevidim, ac by mely byt k dispozici.
Jinak onen port na Android byl publikovany i zde:
http://www.appbrain.com/app/fish-fillets/cz.ger.ffng" onclick="window.open(this.href);return false;
A zde je jeste verze pro PSP
https://sites.google.com/site/filletspsp/download" onclick="window.open(this.href);return false;

Take jsem zjistil, ze pokud se nic nezmeni, tak to pouziti existujicich LUA skritpu skoro jiste nebude mozne - aktualni wrappery LUA v C# funguji jako .NETi knihovny, ktere volaji zkompilovanou LUA knihovnu v C++/CLI - WP7 neumoznuje linkovat knihovnu psanou v C++ pokud vim - jen cisty .NET navic jeste zkompilovany vuci WP7 platforme, tj. nejde pouzit ani existujici knihovny zkompilovane proti treba .NETu 2.0. Kdyztak me opravte

Takze to znamena, ze bude treba kazdyt LUA soubor precist, rozlustit, co vse se tam skriptuje, kazdy rozhovor, reakce na udalost, na posun predmetu, atd... a prepsat do C# kodu, uff :roll:

-- doplnění předchozího příspěvku (sob črc 23, 2011 18:33) --

Jinak kdybyste mi chtel nekdo pomoci, tak nejjednodussi bude, pokud mi pomuzete najit nejake tutorialy/navody se zdrojaky na zakladni mechanismy, ktere bych tam rad pouzil:
- demo, kde by sla herni plocha zoomovat prsty podobne, jako mapy/IE9 - to by se ve hre urcite hodilo a urcit to uz resilo mnoho lidi
- demo, kde se ukazuje, jak posouvat predmet po plose prstem, idealne s omezenim na pohyb po mrizce
- demo, jak pouzivat v aplikaci animace predmetu, postav a pozadi (typicky pohybujici se rybka kdyz stoji na miste) - at uz v Silverlightu, nebo v XNA
- demo na pouziti zvuku a hudby ve hre, jak ji zeslabovat, zesilovat za behu, jak ji poustet v reakci na nejake udalosti treba i vice hlasu zaroven - Silverlight nebo XNA
- najit nejaky programek nebo skript, ktery davkove prevede vsechny .ogg soubory v hierarchicke strukture slozek na .mp3 soubory s nejakymi prednastavenymi parametry, treba -b128 -jointstereo, popr skritp, ktery to same provede pro wav -> mp3
diky :)

Btw. Toto vypada jako hodne dobra knizka!
http://knowfree.net/2011/07/101-windows ... apps-1-50/" onclick="window.open(this.href);return false;
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

Takový velký kus tutoriálu je vlastně Role Playing Game - http://create.msdn.com/en-US/education/ ... aying_game. Ukazuje třeba, jak je třeba možné nadefinovat levely pomocí XML (pozadí, textury, kolizní masky) a dodělat tam všechny možné objekty (takže se to stejně bude muset přepsat, ale půjde to), taky je tam implementace obrazovek. Schválně zkouším převést ten WC level z Fish Fillets, aby fungoval.

Zkusil jsem taky najít nějaké řešení na to posouvání a zoom - a našel jsem Camera2D. Vypadá to úžasně jednoduše... Mám to odtud: http://webcache.googleusercontent.com/s ... cs&strip=1 (stránky zrovna nefungovaly, tak to je z cache). Vypadá to jako použitelný kus kódu, akorát ten pinch-to-zoom tam není, ale vše je jinak hotové :)
Dále: všechna možná gesta obstarává XNA a je možné je velmi snadno zachytit. Definice povolených gest může vypadat třeba takto:

Kód: Vybrat vše

TouchPanel.EnabledGestures = GestureType.FreeDrag | GestureType.Pinch | GestureType.Tap;
a v metodě Update() se dá udělat třeba tohle:

Kód: Vybrat vše

while (TouchPanel.IsGestureAvailable)
            {
                GestureSample gesture = TouchPanel.ReadGesture();
                if (gesture.GestureType == GestureType.Tap)
                {
                    bluePlayer.Position += gesture.Delta;
                }
                if (gesture.GestureType == GestureType.FreeDrag)
                {
                    _camera.Pos -= gesture.Delta;
                }
            }
To je to, co jsem byl zatím schopen vykoumat.
A animace? Možná, že to půjde takhle:

A víš co, možná bych mohl spolupracovat... Vzhledem k tomu, že ani jeden XNA moc neumíme, by bylo lepší se o něm něco naučit, ne? :) Já bych tedy preferoval XNA, nehledě na to, že fakt, že by Silverlight mohl být teoreticky jednodušší, je podle mého jen teorie :)
Přílohy
body.png
Sprity pro animaci
(38.99 KiB) Staženo 1230 x
Tomáš Slavíček
častý přispěvatel
častý přispěvatel
Příspěvky: 264
Registrován: stř srp 19, 2009 7:09
Zařízení: Nexus 5, Galaxy S3, Nokia X, iPad mini

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Tomáš Slavíček »

Jak řešit pinch gesto v XNA se můžete podívat např. sem: http://adtsai.blogspot.com/2010/09/pinc ... tting.html Pro 2D hru by to mělo úplně stačit. Hlavně si dát pozor, že pinch gesto není jen zoom, ale řeší se tam i posunutí obrazu. Jinak - pinch gesto se dá naimplementovat dvěma způsoby, i na WP7 se chová trochu jinak v prohlížeči fotek a v mobilním IE, můžete si to zkusit porovnat (tip: v IE jde dvěma prsty i posouvat obraz, u fotek ne).

Jinak díky za tip na ten Role Playing Game tutoriál. Také se teď chystám psát načítání levelů z XML. Budu to zkoušet ale obecněji, přes reflexi - objektům označeným atributy by se při načítání zpětně rekonstruovaly jejich vlastnosti. U té samotné automatické deserializace z XML bych se bál, když to XML bude v trochu jiném formátu, než odpovídající objekty (např. že v engine něco změním), aby se to nerozpadlo. Ale nezkoumal jsem přesněji, jak to tam mají řešené oni...
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

S tím XML máš náhodou pravdu. Stačí, aby byly tagy v XML souboru v jiném pořadí, než v jakém jsou nadefinované atributy v dané třídě, a kompilátor si s tím neporadí. Moje zkušenost ze včerejška...
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Martin Suchan »

Placené aplikace z Windows Phone Marketplace konečně i v ČR
http://mobilenet.cz/clanky/placene-apli ... -v-cr-7356" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyjo, to abysme si pospisili :oops:

Jinak do XML lze ukladat maximalne tak save hry a reseni levelu - pro samotne definice levelu je treba bud opsat kazdy manualne do C#, nebo pouzit nejaky skriptovaci jazyk (treba Angry Birds pouzivaji vlastni C# LUA loader, viz disassembler :) )
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

Pro definice levelu je klidně možné použít i XML, stejně tak pro další předměty (a klidně i pro rybky). Ale samotné akce se už musí udělat v kódu. To je pravda. Mluvím ale o XNA a Content Pipeline, čili nevím, kolik toho o XNA víš. Já moc ne, ale tohle jsem už zjistil...
Jinak už jsem velmi blízko základnímu převedení WC levelu do XNA podoby, ale jenom toho jednoho levelu :) Teď jde o to, jaké řešení tedy bude lepší. XNA nebo Silverlight nebo rovnou kombinace. Ú, já prostě nevím :)
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Martin Suchan »

Jasne, ze rozlozeni dilku se da delat i v XML, ale skriptovani proste nedas - a kdyz uz bude popis skritpu v C#, tak tam muze byt i to nacitani predmetu, tim se nic nezkazi.
Kdo jeste nevidel zdrojaky puvodnich LUA skriptu, tak zde je takovy jeden prumerny level, kterych je treba prevest 80
http://pastebin.com/U5t8ZskL" onclick="window.open(this.href);return false;
O XNA a Content Pipeline nic moc nevim, akorat v Silverlightu mam celkem zkusenosti, jen ne s temi multimedialnimi vecmi jako hudba a animace.
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

Podle té RPG hry jsem připravil
FilletsNG.zip
Fish Fillets NG XNA project - pre pre pre pre pre alpha
(2.36 MiB) Staženo 318 x
, který by čistě teoreticky mohl posloužit jako základ pro konverzi. Ale jenom čistě v teoretickém světě, protože prakticky je úplně nedodělaný. Nicméně základní představu o tom, jak by to mohlo fungovat, snad přinese :) Je tam převeden jeden level do XML podoby - WC - včetně modelů, ale jediné, co zatím funguje, je zobrazení. Zkusil jsem taky nějak doprogramovat základní animace rybiček, ať se na to dá koukat. A pokud už máš naprogramovanou fyziku pro ten projekt postavený na Silverlightu, tak by to nejspíš šlo použít. :wink:

EDIT: Jo a že mi to trvalo tak dlouho je tím, že se flákám :tlem:
Uživatelský avatar
p.a.Ť.o
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1029
Registrován: čtv čer 23, 2005 8:45
Zařízení: iPhone 6S Silver, Galaxy S20+

RE: Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od p.a.Ť.o »

Kluci sikovni, pekne vam to jde :-)
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Martin Suchan »

Pekne, co takhle zalozit nejaky hostovany projekt treba na GIThubu, neboo GoogleCode, nasekame tam tickety a muzeme to zacit vyvijet... i kdyz bylo by asi nejlepsi se nejdrive nekde sejit a dohodnout datovy model, jak ukladat vychozi levely, co to skriptovani rozhovoru a animaci?, jak ukladat reseni, savy, replaye mistnosti a pripadne zda tam delat v prvni verzi i nejakou webobou tabulku/sluzbu nejlepsich reseni?

-- doplnění předchozího příspěvku (pon srp 08, 2011 12:25) --

Moje technologicke demo - take jen jeden level - sice tam funguje ovladani ryb a hraje hudba (!), ale zadne animace.
Na hlavni obrazovce vede kazdy klik do onoho levelu, zpatky se dostane clovek klikem na World. funguji tam ovladaci sipky a prepinani ryb + fyzika predmetu, nefunguje nijak umirani.
Spaghetti code included, radeji to nezkoumejte, je to jen sbirka pokusu! :oops:
Přílohy
FishFilletsWP7.zip
FF1 WP7 level WC, technology sample
(1.23 MiB) Staženo 345 x
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

Souhlasím, bude nejspíš lepší si všechno dopředu promyslet. Co třeba přes IM? I když vím, že když se s někým zakecám, tak už se obvykle neřeší vůbec nic, takže asi něco jiného. :tlem: Google Wave je teď taky pasé, ale docela dost se z těch věcí zachovalo v Google Docs, takže třeba nějaký sdílený dokument.

A můj osobní názor na některá témata?
  • Některé ty LUA skripty jsou vskutku šílené. :)
  • Silverlight vs XNA - pro hru jednoznačně XNA a to jednak proto, že pro 2D hry je dostatečně uzpůsobeno a spoustu věcí ten framework dokáže rozpoznat a udělat velice snadno. A další obrazovky? No, touha udělat je celé v XNA mě docela hlodá :)
  • - na druhou stranu, pokud se dobře napíše základní herní kód, pak půjde relativně snadno přenést hru z jednoho prostředí do druhého - můj názor
  • Výchozí levely nadefinujeme v XML za pomocí XNA Content Pipeline a předpřipravených tříd. Pokud pak bude nutné ještě něco malého dodělat, udělá se to pak v inicializačním kódu každé úrovně.
  • - s čímž souvisí programování rozhovorů a animací. Ten animační kód, co jsem upravil, se bude muset hodně upravit, kdybychom ho chtěli použít, no a rozhovory? napíšeme jednoduchý plánovač...
  • - a v podstatě mnoho věcí z FF-NG by se dalo prostě přepsat do C#, teď jenom mít aspoň jednoduchou představu, jak to chceme udělat...
Jen tak pro zajímavost: Tohle píšu v momentě, kdy se koukám na zdrojový kód FF-NG a točí se mi z něj hlava. :grin:
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Martin Suchan »

Ted me jeden clovek upozornil na zajimavou vec:
"#GPL licence původního projektu FF NG, není v Marketu dovolená. Co s tím?" :?:

http://arstechnica.com/microsoft/news/2 ... ld-too.ars" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahurmen
přispěvatel
přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv srp 11, 2011 19:33
Zařízení: Dell Venue Pro

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Ahurmen »

Tak jedině si musíš zažádat o povolení autorů původní hry, zda by jsi mohl port na marketplace uveřejnit jako Freeware.
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

Necroman píše:Ted me jeden clovek upozornil na zajimavou vec:
"#GPL licence původního projektu FF NG, není v Marketu dovolená. Co s tím?" :?:
http://arstechnica.com/microsoft/news/2 ... ld-too.ars" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeden člověk, vždyť to jsem byl já! :-D Zažádat autory není špatný nápad, jen se trochu bojím, že to nakonec budou muset schválit v ALTARu (tvůrce původní hry - aha, takhle to bylo myšleno. V tom případě souhlas.).
Martin Suchan
smartmaniak
smartmaniak
Příspěvky: 1138
Registrován: pát bře 11, 2011 10:48
Zařízení: Nokia Lumia 925
Bydliště: Praha

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Martin Suchan »

Jenom maly upate, ze se neco deje - prave ted se domlouvame s Paulosem na ruznych detailech projektu, ja studuji zaklady XNA (diky Tomáši Slavíčkovi za super screencasty :) ) a k tomu vybirame nejaky ten hosting a cekame, co Altar rekne na ty problemy s GPL licenci vs WP7 Marketplace.
Zatim davam jeden screen, ktery uz je vykreslen v XNA. Uz se snazim to rozdelovat do logickych celku, aby to nebyl spagetovy kod :)
Obrázek

Trochu ted narazime na velikost vysledneho XNA, ktere ma pro 8 levelu s hudbou, zvuky a obrazky uz 60MB, coz je problem, protoze limit na aplikaci je 256 MB, pokud vim. Nevite nekdo tipy, jak usporne vlozit do aplikace asi 3000 malych obrazku, 2000 par-vterinovych zvuku a 10 asi minutovych hudebnich stop?
damu
nováček
nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 22, 2011 13:59
Zařízení: Google Nexus One

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od damu »

Mne se povedlo vlezt do limitu 50MB na Android Marketu. :) Nevesel se jen holandsky dabing a intro video.
Paulos
stálý přispěvatel
stálý přispěvatel
Příspěvky: 439
Registrován: úte čer 17, 2008 17:06
Zařízení: Nokia Lumia 925, 32 GB
Kontaktovat uživatele:

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od Paulos »

Včetně nových levelů z Fish Fillets NG? Jak? :)
Používáš nějakou extra metodu pro kompresi grafických a zvukových souborů? Na WP7 nejsou tak přísné limity, co se týče velikosti (můžeme jít i do 200MB), takže bychom se nakonec mohli vlézt. Ale jen by mě zajímalo, jak jsi to řešil ty.
damu
nováček
nováček
Příspěvky: 8
Registrován: pon srp 22, 2011 13:59
Zařízení: Google Nexus One

Port hry Fish Fillets na WP7

Příspěvek od damu »

V dobe, kdy jsem delal rybicky, mela data 110MB (nebyl tam jeste ten holandsky dabing a intro video jsem pro jednoduchost ignoroval). Zmacknul jsem je na cca 43MB tim, ze jsem mp3 prekonvertoval do nizsi vzorkovaci frekvence (ztrata kvality, ale na mobilech to snad ani neni slyset), obrazky png jsem jeden po druhem otevrel a prevedl je z full color na paletove tak, aby vypadaly porad vicemene stejne. Puvodni data totiz byla paletova a hra byla delana tak, aby v jednom levelu bylo maximalne 256 barev (unikatni barvy ve vsech obrazcich, ktere jsou prave na jedne obrazovce). Tak, aby FF fungovaly i na Win95 v kancelarich. :)
Pokud je na WP7 marketu limit 256MB, tak se tam snad ta data musi vejit uplne cela beze zmeny, ne? Nebo si je XNA prevadi do nejakeho sveho nativniho formatu?
Odpovědět

Zpět na „Prezentace projektů“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů