TOPlist

Forbes: Apple je opět nejhodnotnější značkou na světě

V září společnost Interband vyhodnotila Apple jako nejhodnotnější značku roku 2013. To bylo poprvé, co nějaká společnost dokázala v průzkumu sesadit Coca-Colu. Vypadá to, že popularita Applu se zatím nezastavila a dostal se potřetí v řadě na špičku seznamu magazínu Forbes. Ten označil značku Apple za nejhodnotnější na světě a dosadil ji tak před Microsoft, Coca-Colu, IBM a Google. Forbes ocenil značku Apple na 104,3 miliardy dolarů, což je prakticky dvakrát více než v případě Microsoftu na druhém místě. U seznamu značek je poznamenáno, že Apple má výrazně nižší výdaje na marketing než další tři společnost za ním.

  

Další rychle rostoucí značkou je Samsung, který zaznamenal nejvyšší meziroční růst v první stovce společností, konkrétně rostl od roku 2012 o 53 procent. Na opačné straně stojí Nokia, která se meziročně propadla o 55 %, ještě hůře na tom je trápící se BlackBerry, které dokonce vypadlo z první stovky značek. Potvrzuje se tak, že mobilní byznys je drsné prostředí, kdy se málokdy podaří zvrátit silně negativní trend, jak teď bohužel vidíme právě u BlackBerry.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku