TOPlist

Facebook je „mobilní společností“: 53 procent příjmů jde z mobilní aplikace

Facebook je od loňského roku veřejně obchodovatelnou společností, což znamená povinnost zveřejňovat finanční výsledky každé tři měsíce. Údaje za čtvrtý kvartál roku 2013 byly zveřejněny ve středu a je v nich vidět zajímavá změna. Ve stejném období před rokem (Q4 2012) tvořily reklamní příjmy Facebooku z mobilních zařízení méně než jednu čtvrtinu (23 %). Během roku se dokázaly vyhoupnout přes polovinu, přesně na 53 %. Mobilní aplikace největší sociální sítě využívá 945 milionů lidí a 59 procent z nich každý den.

 

Finanční ředitel společnosti k tomuto faktu podal jednoduchý komentář: „Myslím, že není pochyb o tom, že Facebook je primárně mobilní společností.“ Ještě před rokem bylo Facebooku často vyčítáno, že nemá jasně stanovenou mobilní strategii a hrozí mu ztráta významu. Po posledních datech se dají tyto úvahy vyřadit. Celkově Facebook utržil 2,33 miliardy dolarů, čímž překonal očekávání analytiků. Za zmínku stojí to, že Google minul sociální sítě jako trend internetového prostoru a dnes se to snaží pracně dohánět s Google+, která se zatím tak velké aktivitě uživatelů netěší.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku