Sledujte nás na YouTube

Epic Citadel pro Android: Technologické demo s neuvěřitelnou grafikou

Studio Epic Games je známé především mezi hráči na platformě iOS, a to díky titulu jménem Infinity Blade, jehož hlavní devízou jsou šermířské souboje v období středověku. Na Android se donedávna žádná hra od těchto vývojářů nedostala, avšak během posledních dnů se situace změnila. Možná však není úplně správné mluvit o novém produktu jménem Epic Citadel jako o hře, jelikož defacto se nejedná o hru, ale o technologické demo. Jeho hlavním účelem je ukázat, jak moc dobře mohou na Androidu vypadat hry postavné na Unreal Enginu 3, který byl původně vyvinutý pro velké platformy. Je také potřeba zmínit, že toto bezplatné dílo si můžete stáhnout i na vaše iOS zařízení, grafika podle všeho oproti Infinity Blade doznala ještě trocha změn k lepšímu.

   

Nedočkáte se ničeho jiného, než možnosti projít se po hradě a okolí známém z již zmiňovaného Infinity Blade a případně ještě spustit benchmark. Zde možnosti končí, přesto i vzhledem k nulové ceně stažení aplikace určitě můžeme doporučit, jelikož se jedná na poměry mobilních zařízení o opravdu velmi příjemnou podívanou. Grafika je velice podařená a to až do detailů, jako jsou odlesky nebo hrátky světla a stínů. Vše působí opravdu velmi realisticky a chvílemi si skoro připadáte, jako byste tam byli. Co se týče hardwarové náročnosti, nutno podotknout, že není zrovna nízká, avšak přístroje s dvoujádrovým procesorem by neměly mít problém a redakčnímu Nexusu 7 se čtyřjádrovou Tegrou 3 bylo v benchmarku naměřeno velmi slušných 56 fps. Dobrou zprávou nakonec budiž, že hra Infinity Blade se údajně chystá právě i na Android, takže se rozhodně máme na co těšit.

Martin Pavlović

Redaktor webu SMARTmania.cz a současně student jednoho z pražských gymnázií. Dalšími koníčky jsou mimo technologie také společenské dění, cestování a fotografie. Milovník kvalitní literatury a hudby.

13 komentářů

  1. standa (neregistrovaný)

    Neuvěřitelná grafika, neuvěřitelné ovládání… Při takové době vývoje by mohli třebas podporovat wsad + myš, když jim to android umožňuje. Aneb dotyková herní scéna je dnes jen několik variací na téma nfs, fruit ninja, temple run a angry birds. Zlaté hry pro PSP.

  2. W8 (neregistrovaný)

    tak sa mi zdá ,že na iPhone 4 to kámoš skúšal niekedy v septembri 2010

    no čo len 2 a pol roka (skoro) neskôr

    :D

    • uni (neregistrovaný)

      jj, měl jsem to na iPod 4th (4.gen) brzo po jeho uvedení na trh, bude to už nějaký ten pátek…:-)

    • Martin Pavlović (neregistrovaný)

      Však také článek mluví zejména o tom, že byla vypuštěna verze pro Android, což se opravdu stalo až 30. ledna 2013.

    • mino (neregistrovaný)

      Epic Citadel bola na android tablete s tegrou 2 ukazovana tiez uz v roku 2010, len Apple mal doteraz platenu exkluzivitu

    • GreenArrow (neregistrovaný)

      Apple neměl žádnou placenou exkluzivitu omg. Pouze vývojáři odmítli v té době android kvůli velké míře warezu na androidu. I když nevím co se v dnešní době změnilo, asi jim došli peníze. To že by se snížil warez na androidu asi nepřipadá v úvahu :-D

    • mino (neregistrovaný)

      Omg epic citadel bol do zaciatku na iOs, tak co tu pleties warez? Nebavime sa o infinity blade, ale Epicu, ktory vtedy sice autori neoficialne ukazali aj na androide, ale povedali, ze ho neuvolnia, l3bo ma sluzit exkluzivne ako tech demo pre novy hw Applu

  3. mino (neregistrovaný)

    Je to blbost, ale aspon pridali benchmark funkciu. Mala by ho mat aj iOs verzia po update, mohol by niekto skusit kolko fps dava najnovsi iP5 a iPad 4?

  4. Ondřej Gardavský (neregistrovaný)

    Xiaomi M2 Benchmark Results

    Average FPS: 53.0

    Resolution: 1280×720

    Performance Level: High Quality

    Něco na tom APQ8064 bude. Srovnání s iPod Touch není podle mě úplně na místě, ten má poněkud jiné rozlišení, než je běžné dnes…

    • Ondřej Gardavský (neregistrovaný)

      Jinak ta grafika je sice hezká věc, ale bych takovou hru nevydržel na mobilu hrát dlouho, stejně jako jsem nevydržel hrát např. Shadow Gun (ještěže byl tehdy ve slevě, koupit ho za plnou cenu, to bych si pak asi nadával). Dotykové ovládání mi v tomhle případě těžce nevyhovuje…

    • uni (neregistrovaný)

      Ondřej Gardavský: Tak nějak, já si teď slastně užívám WASD+myš Black Massu, ta hra (Half Life 1) se svými principy nezestárla ani o den:-) Když se kouknu na koridorovku Shadowgun apod., kde stačí 1/4 ovládacích prvků a nabídne i adekvátně zábavy…díky, ale nechci:-)

    • ZiChius (neregistrovaný)

      Ano, 3D hry na mobilu mě taky nikdy netáhly. Jsou sice pěknou demonstrací výkonu zařízení, ale ovládání je spíš za trest. Zlatý tower defence hry :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *