TOPlist

Kanadská kabelová společnost našla páku na dlužníky. Jejich jména zveřejnila na Facebooku

Nejspíše každý z nás by souhlasil, že při objednávání různých služeb u jejich poskytovatelů, ať už se jedná o internet, telefon, nebo kabelovou televizi, se předpokládá, že zákazník je ochoten za služby také zaplatit. Co však dělat, když platba nepříchází a veškeré běžné užívané techniky, jak klienta přesvědčit k zaplacení, nemají žádný účinek?

Senga Services, kanadský poskytovatel kabelové televize, se rozhodl k poměrně radikálnímu kroku, který ve vztahu k zákazníkům není příliš obvyklý – začal uveřejňovat jména svých dlužníků včetně dlužné částky na Facebooku.

I přes kontroverznost tohoto způsobu vymáhání prý většina dlužníků zaplatila. Nutno dodat, že se k tomuto kroku firma neuchýlila ihned, jednalo se o poslední krok, který ji napadl. A jak se zdá, veřejné ponížení zafungovalo. 

Ačkoliv zveřejnění jmen dlužníků není v Kanadě nelegální, Privacy Commissioner, obdoba českého ombudsmana, naléhal na firmu Senga Services, aby příspěvek z Facebooku smazala. Nyní řeší, zda se bude tímto způsobem vymáhání pohledávek dále zabývat.

Jak se na tento krok díváte vy? Je podle vás přípustný, nebo se jedná o překročení etiky, které si firmy nemohou dovolit?

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku