Sledujte nás na YouTube

Další cíl Googlu? Android v automobilovém průmyslu. Pomoci má i nově vzniklá aliance

Postupem času se vlastnosti, které byly považovány za luxusní, stávají běžnou součástí produktů. Důkazem jsou mobilní telefony, kde jeden čas byla integrovaná anténa a vibrace znakem vyšší třídy. Stejný proces technologického vývoje panuje také v automobilovém průmyslu. Nejlevnější vozy dostávají funkce, které mělo před 15 lety jen nejdražší Audi. Google chce tohoto šíření elektronických systémů do automobilů využít a proto oznámil novou organizaci, která nese označení Open Automotive Alliance (otevřená aliance automobilového průmyslu).

  

Oficiálně je popsána takto: Google se spojil s automobilovými a technologickými lídry Audi, GM, Honda, Hyundai a NVidia k vytvoření Open Automotive Alliance (OAA), globálního seskupení s cílem urychlit inovace v automobilové oblasti s přístupem, který nabízí otevřenost, rozsah a upravitelnost. Spolu s našimi partnery v OAA pracujme na umožnění nové integrace zařízení s Androidem a adaptaci tohoto systému do automobilů za účelem bezpečnějšího, jednoduššího a zábavnějšího řízení.

Více informací v současné době dostupných není, proto si na reálné výsledky budeme muset ještě nějaký čas počkat. Bude zajímavé sledovat, jak bude u chytrých automobilů řešena aktualizace hardwaru a softwaru, jelikož lidé si vozy obvykle nechávají výrazně déle než telefony nebo tablety.

David Podzimek

22 komentářů

  1. tslany (neregistrovaný)

    GM a Honda… Není to tak strašný, ještě spousta amerických a japonských značek zůstává :-)

    • Aaron (neregistrovaný)

      Spousta americkych…. myslis krome Fordu jeste nejakou dalsi? :-D Kdyby se Microsoft dohodl se SsangYongem, tak bys bezel rychle jeden koupit, hlavne aby v tom nemel prsty Google vid? :-)

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      AARON: Microsoft by nikdy nic podobného nenapadlo, a už vůbec ne s označením „Open …“. Chybí jim vizionář, takhle MS vydělává (veliké peníze) jen na dvou velkých produktech – OS a Office, jinak nic nového revolučního nepředvedl, naopak v poslední době ukončuje různé projekty a snaží se penězi prosadit v mobilních technologích svým pozdě příchozím a kontroverzním Windows Phone…

    • marek1 (neregistrovaný)

      smisekCZ: Pro Microsoft to neni asi zatim aktualni, ale co neni muze byt. MS ma velmi siroke portfolio nejen WP, Office, OS, docela jsi se ztrapnil. MS dela serverove systemy a docela dost ruznych kategorii. Takze tak velka firma nemuze, delat vsechnu elektroniku na svete to da rozum. Tve kometare jsou k smichu.

    • marek1 (neregistrovaný)

      Aaron: Ty jsi Jenda, jak jsi z prizpevku poznal, ze chce Microsofti platformu v aute. Ja to z toho nepoznal, asi mas vesteckou kouli. :-D

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      Nejvíce jsou k smíchu tvé příspěvky:

      Napsals: „MS ma velmi siroke portfolio nejen WP, Office, OS, docela jsi se ztrapnil. MS dela serverove systemy a docela dost ruznych kategorii.“

      Serverový systém = OS. Je jedno, zda běží na serveru nebo na desktopu, nebo na mobilu. Linux dokáže běžet na všem (po mírných úpravách).

      MS nemá vizionáře a žije z OS a Office.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      PS: Raději upřesňuji: Linux již nějakou dobu z různých důvodů nemůžu používat. Nejsem tedy „Linuxák“.

    • marek1 (neregistrovaný)

      smisekCZ: A co je tedy SQL, Forefront gateway, Forefront Anivirus, AZURE, Xbox, Visual Studio, system centre, BizTalk atd atd. To je malo ?

      Nechapu jak pote muzes napsat takovou kravinu „MS vydělává (veliké peníze) jen na dvou velkých produktech – OS a Office, jinak nic nového revolučního nepředvedl“

      Kamo jsi blazen.

    • marek1 (neregistrovaný)

      na tech vsech vydelava

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      Pokud vím, XBox je ztrátový, SQL server jsem částečně pozapomněl a výnosy z ostatních tebou zmiňovaných produktů se nedají srovnávat s výnosy za Office a OS.

      Proto jsem ve svém prvním příspěvku psal „takhle MS vydělává (veliké peníze) jen na dvou velkých produktech – OS a Office“

      To je, pokud vím, stále pravda.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      ještě raději zdůrazním jedno sousloví: „veliké peníze“.

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      „Dařilo se všem divizím s výjimkou zábavní (Entertainment and Devices), kam spadá Windows Phone a produkty/služby okolo Xboxu, které po loňském zisk 210 milionů skončily ve ztrátě 229 milionů. “

      Reference:

      [odkaz]

      [odkaz]

  2. Martin P. (neregistrovaný)

    Otázka co si pod tím představíte a co čekáte? Podle mně to bude jen ze strany výrobce zjednodušení implementace palubního Infotainmentu.

    Prostě ze strany výrobců to bude jen přechod z Windows CE \ Windows Embedded na třeba Android který bude mít rozhodně nižší náklady na vývoj. Prostě cena licence a vývoje.

    Hlavní výhoda to bude na straně výrobce, ikdyž marketing to bude otáčet na uživatele, jaká to je pro něj výhoda.

    Ale vlastně se pro uživatele nic stále multimediální centrum bude jako vždy za xx xxx,- jako příplatek k nejvyšší výbavě. Pokud si někdo myslí, že to najde ve vozech nižší, nižší, střední třídy. Tak maximálně v nejvyšší výbavě za cenu, za kterou si to stejně většina lidí rozmyslí. Už dnes obyčejná neznačková „autorádia“ stojí cca 400$ , firemní budou ještě dražší.

    Ohledně operačního systému v palubním palubního infotainmentu. Není to taková novinka. WindowsCE byl třeba v palubních systémech koncernu Fiat, už víc než před šesti lety a to i v tak obyčejných autech jako Fiat Panda. Takže žádný luxus. Další byl Ford Sync. To bylo nasazení, samotné představení WinCE pro automobily bylo už okolo roku 1998/9

    Jinak onen vývoj hardware spočívá v tom, že se rozhoduje, jak bude vypadat čelní panel, jaké ta budou tlačítka, jaké UI. Vnitřek je stejně už existující řešení Grundig, Samsung, LG, Philips atd….

  3. teekex (neregistrovaný)

    Neco jako „…nejlepší Audi.“ neexistuje. Mnohem lepsi formulace by byla: „Vozy z kategorie nižší třídy jsou nabízeny s prvky výbavy, které ještě před několika lety byly výhradní dominantou pouze luxusních vozů.“.

    • teekex (neregistrovaný)

      Je mile, ze uz nekdo nahradil „nejlepší“ za „nejdražší“, ale ta veta je porad paskvil :)

  4. Johny (neregistrovaný)

    To bude zas mrtvejch na silnicích…

  5. Martin II (neregistrovaný)

    Dalsi zdroj prijmov pre MS…

  6. bkf1 (neregistrovaný)

    Osobne by me opravdu zajimalo, jak to bude s aktualizacemi. Pravda ze pokud se k optimalizaci vyrobci aut postavi zodpovedne (narozdil od vyrobcu tel), tak zadne aktualizace nebudou potreba. Stejne bych ale spise zvolil k tomuto ucelu samoucelne WP, ktere by podle me NEJLEPE vyhovovali jak vlatnostmi, tak svym terminalovym designem UI. MS by se se svymi WP vubec mel radeji soustredit na oblasti, kde je potreba samoucelne UI jako jiz zminena auta, ale i ruzne informacni terminaly, ovladani inteligentnich pracek, lednicek apod. Ono by to i designove nejlepe vyniklo. V telefonech pusobi WP velice hloupe, jak kdyby nekdo cpal Windows 3.11 do noveho notebooku…

    • smisekCZ (neregistrovaný)

      “ V telefonech pusobi WP velice hloupe, jak kdyby nekdo cpal Windows 3.11 do noveho notebooku…“ Souhlas

    • mceza (neregistrovaný)

      Tak to já tedy nesouhlasím. Vypadá to naopak velmi pěkně, elegantně a neokoukaně. To právě ostatní OS mají shodný design se starými OS – ať už Windows Mobile, Symbian a všechny ty starý prehistorický věci…

      Ale jinak – co je špatného na tom, když něco bude vypadat jak Windows 3.1? To přece nemusí vypadat automaticky zle. Hlavně aby byla zachována moderní funkčnost a ta je.

    • bkf1 (neregistrovaný)

      „co je špatného na tom, když něco bude vypadat jak Windows 3.1?“

      Neverim, ze tohle myslis opravdu vazne, takze to beru jako vtip :)

    • mceza (neregistrovaný)

      On někoho, kdo tvrdí, že kupuje pracovní notebooky za maximálně 10 tis. neberu nic vážně ;)

      A vzhled Windows 3.1. býval kdysi fajn. Kdo říká, že při zachování moderní funkcionality se k tomu nedá alespoň částečně vrátit? Proč ne?

      Světové automobilky také ve svých nových automobilech zabudovávají odkazy na slavné modely z historie.

      U Windows 7 a 8 Microsoft dokázal, že narozdíl od Googlu a Applu umí udělat designově čistý, vyvážený OS.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *