TOPlist

Co všechno Češi zapomínají na sedadlech taxíků? Nejčastěji to jsou mobily

Jedna pánská bota velikosti 43, dětský nafukovací bazén nebo krajkové dámské kalhotky. Řidiči služby Uber objevili jen za uplynulých šest měsíců ve vozidlech celkem přes 500 zapomenutých, leckdy i velmi vzácných věcí. Mezi těmi, které se naštěstí podařilo vrátit původnímu majiteli, byla i aktovka plná luxusních hodinek, bujná pánská paruka i dozlatova upečená kachna.

Ztráty a nálezy přitom významně ovlivňuje i sezona – před Vánocemi tak oddělení péče o zákazníky Uberu řešilo i navrácení domácího cukroví nebo několika adventních věnců – letním nálezům naopak dominují  předměty  související s cestováním včetně pasů, dalekohledu nebo plavek.

Žebříčku vévodí mobily a peněženky

Zdaleka nejčastěji končí v uberovských ztrátách a nálezech mobilní telefony. Zejména pro populární smartphony s nakousnutým jablkem ve znaku je riziková páteční a sobotní noc. Na dalších místech pomyslného žebříčku ztracených a následně navrácených věcí se umístily peněženky, osobní doklady a klíče, včetně přístupových čipových karet do různých institucí a firem.

Skladba ztracených věcí během roku ale přímo souvisí i s ročním obdobím. V chladných měsících se totiž nejčastěji ve vozech partnerských řidičů objeví zapomenuté čepice, šály, šatky nebo rukavice. V létě roste počet zapomenutých slunečních brýlí a deštníků. Některé nálezy jsou pak sice méně obvyklé, ale o to kurióznější.

„Naše oddělení péče o zákazníky řešilo například i nález pravé pánské boty velikosti 43, krajkových dámských kalhotek, podprsenky, bujné paruky, taláru, kuchyňského vybavení, psacích potřeb nebo plyšových hraček. Naštěstí Češi nepatří mezi chronické „ztráceče“ – z našich statistik vyplývá, že co zapomenutý předmět – to nový zapomnětlivec, tj. ten, kdo již něco ve vozech zapomněl, si příště dává lepší pozor,“ potvrzuje Barbora Polachová, tisková mluvčí společnosti Uber pro Česko a Slovensko.

V aplikaci Uber lze snadno nahlásit ztracenou věc

Rada pro všechny zapomnětlivce je jednoduchá – v aplikaci Uber stačí v detailu poslední jízdy volit možnost „ztratil jsem věc.“  Přes oddělení péče o zákazníky pak cestující dostane informaci nejen o jejím případném nálezu, ale automaticky dojde i k přepojení s konkrétním partnerským řidičem. Tak Uber garantuje co nejrychlejší navrácení ztracených věcí původním majitelům. V případě, že se k nalezené věci nikdo nehlásí, je uschována po dobu maximálně jednoho roku v centrále společnosti Uber v Praze.

Uber
Cena: zdarma
Autor článku Michal Javůrek
Michal Javůrek
Nadšenec do mobilních technologií, vášnivý fotograf, cyklista a sběratel starých telefonů. Pokud zrovna nesedím u počítače, najdete mě v přírodě s fotoaparátem přes rameno, nebo v sedle na kole.

Kapitoly článku