Jména čínských výrobců chytrých telefonů se vynořují často, ale ne všem se podaří opakovaně dostat do první desítky v celosvětovém měřítku. Coolpadu se to však povedlo a my vám jej v dnešním článku představíme.
Čínské značky jako Xiaomi, Oppo a Meizu v našich krajích občas potkáme, ale v celkovém měřítku globálního trhu s chytrými telefony prodávají malé množství. Oproti tomu Coolpad již hraje vyšší ligu, alespoň pokud jde o objem prodaných telefonů. Jedná se značku chytrých telefonů čínské společnosti Yulong (celé jméno Yulong Computer Telecommunication Scientific).
Do povědomí vstoupila v posledních čtvrtletích, kdy se dostala mezi deset největších výrobců chytrých telefonů v celosvětovém měřítku a předběhla známé značky jako Nokia, HTC a BlackBerry. Na západních trzích příliš známá není, jelikož telefony zde dodává výhradně operátorům, ale její hlavní trh je stále domácí Čína. Nyní se chce podobně jako řada dalších výrobců soustředit na expanzi z levného segmentu a za hranice Číny.
Coolpad vyrábí chytré telefony již více než deset let. Přesto, že tomuto segmentu dominuje Samsung a Apple, společnosti se podařilo získat zákazníky, a to především s telefony střední a nizší třídy. Po získání zázemí a tržního podílu se chce Coolpad snažit o posun do vyššího segmentu. Více informací v rozhovoru pro server Wall Street Journal odhalil vicepresident společnosti Zhang Guang-qiang.
Tabletofon Coolpad Magview 4
Coolpad využil příležitost v roce 2009, kdy čínská vláda vydala licence na sítě třetí generace místním operátorům, což vedlo k rychlému růstu penetrace chytrých telefonů v zemi. Od té doby tržní podíl Coolpadu roste, převážně díky prodejům nejlevnějších zařízení, které vynikají poměrem cena & výkon. Podle představitelů společnosti spojení kvalitních telefonů za nízkou cenu vedlo k dobré reputaci mezi mladými zákazníky a lidmi z méně rozvinutých oblastí. To je segment, na který se Coolpad hodlá zaměřovat i nadále. Expanze do středního a vyššího segmentu zatím probíhá převážně přes spolupráci s operátory. Společnost se dokonce snaží o produkci zařízení, jako jsou chytré hodinky a příslušenství pro sledování zdravotních údajů.
Coolpad se snaží i o chytré hodinky
Coolpad mimo domácí levné značky musí soupeřit i proti zahraničním gigantům jako jsou Samsung a Apple. Těmto výzvám chce společnost čelit hlavně zlepšením povědomí o značce, kterého dosáhne především většími výdaji a soustředěním na marketing. Svou silnou stránku vidí v hluboké znalosti čínského trhu, místní mentality a kultury. Zároveň se snaží, podobně jako zahraniční konkurence, o budování propojeného ekosystému a již od roku 2009 začala nabízet první cloudové služby. Dále si představitelé společnosti uvědomují sílu sociálních médií a chtějí na ně nadále upírat marketingové snahy, jelikož touto cestou se snadno dostanou rovnou ke koncovým zákazníkům.
Pokud jde o zahraniční expanzi, zatím se Coolpad soustředí na spolupráci s nadnárodními operátory, jako je T-Mobile a Vodafone, kteří upřesdnostňují telefony upravené pro vlastní potřeby. V současnosti probíhají jednání o distribuci do Indie a na Tchaj-wan. Přesto zůstává Čína hlavním bodem zájmu – jedná se totiž o největší trh na světě s velkým růstovým potenciálem. Další akcelerace se očekává po nástupu sítí čtvrté generace, které se budou spouštět v nejbližší době. Pokud jde o konkrétní plány na příští rok, Coolpad chce prodat 40 milionů chytrých telefonů.