TOPlist

Znáte Coolpad? Tahle čínská společnost je osmým největším výrobcem telefonů na světě

Jména čínských výrobců chytrých telefonů se vynořují často, ale ne všem se podaří opakovaně dostat do první desítky v celosvětovém měřítku. Coolpadu se to však povedlo a my vám jej v dnešním článku představíme.

Čínské značky jako Xiaomi, Oppo a Meizu v našich krajích občas potkáme, ale v celkovém měřítku globálního trhu s chytrými telefony prodávají malé množství. Oproti tomu Coolpad již hraje vyšší ligu, alespoň pokud jde o objem prodaných telefonů. Jedná se značku chytrých telefonů čínské společnosti Yulong (celé jméno Yulong Computer Telecommunication Scientific).

Do povědomí vstoupila v posledních čtvrtletích, kdy se dostala mezi deset největších výrobců chytrých telefonů v celosvětovém měřítku a předběhla známé značky jako Nokia, HTC a BlackBerry. Na západních trzích příliš známá není, jelikož telefony zde dodává výhradně operátorům, ale její hlavní trh je stále domácí Čína. Nyní se chce podobně jako řada dalších výrobců soustředit na expanzi z levného segmentu a za hranice Číny.  

Coolpad vyrábí chytré telefony již více než deset let. Přesto, že tomuto segmentu dominuje Samsung a Apple, společnosti se podařilo získat zákazníky, a to především s telefony střední a nizší třídy. Po získání zázemí a tržního podílu se chce Coolpad snažit o posun do vyššího segmentu. Více informací v rozhovoru pro server Wall Street Journal odhalil vicepresident společnosti Zhang Guang-qiang.

 
Tabletofon Coolpad Magview 4    

Coolpad využil příležitost v roce 2009, kdy čínská vláda vydala licence na sítě třetí generace místním operátorům, což vedlo k rychlému růstu penetrace chytrých telefonů v zemi. Od té doby tržní podíl Coolpadu roste, převážně díky prodejům nejlevnějších zařízení, které vynikají poměrem cena & výkon. Podle představitelů společnosti spojení kvalitních telefonů za nízkou cenu vedlo k dobré reputaci mezi mladými zákazníky a lidmi z méně rozvinutých oblastí. To je segment, na který se Coolpad hodlá zaměřovat i nadále. Expanze do středního a vyššího segmentu zatím probíhá převážně přes spolupráci s operátory. Společnost se dokonce snaží o produkci zařízení, jako jsou chytré hodinky a příslušenství pro sledování zdravotních údajů. 

  
Coolpad se snaží i o chytré hodinky

Coolpad mimo domácí levné značky musí soupeřit i proti zahraničním gigantům jako jsou Samsung a Apple. Těmto výzvám chce společnost čelit hlavně zlepšením povědomí o značce, kterého dosáhne především většími výdaji a soustředěním na marketing. Svou silnou stránku vidí v hluboké znalosti čínského trhu, místní mentality a kultury. Zároveň se snaží, podobně jako zahraniční konkurence, o budování propojeného ekosystému a již od roku 2009 začala nabízet první cloudové služby. Dále si představitelé společnosti uvědomují sílu sociálních médií a chtějí na ně nadále upírat marketingové snahy, jelikož touto cestou se snadno dostanou rovnou ke koncovým zákazníkům.

  

Pokud jde o zahraniční expanzi, zatím se Coolpad soustředí na spolupráci s nadnárodními operátory, jako je T-Mobile a Vodafone, kteří upřesdnostňují telefony upravené pro vlastní potřeby. V současnosti probíhají jednání o distribuci do Indie a na Tchaj-wan. Přesto zůstává Čína hlavním bodem zájmu – jedná se totiž o největší trh na světě s velkým růstovým potenciálem. Další akcelerace se očekává po nástupu sítí čtvrté generace, které se budou spouštět v nejbližší době. Pokud jde o konkrétní plány na příští rok, Coolpad chce prodat 40 milionů chytrých telefonů.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku