Puppet Soccer 2014: Mistrovství světa ve fotbale trochu jinak (recenze hry)

Chcete nasát atmosféru fotbalového mistrovství světa ve svém chytrém telefonu nebo tabletu? Přinášíme vám recenzi hry Puppet Soccer, která nás zaujala svou originalitou.

Fotbalové mistrovství světa v posledních parných dnech buduje obrovskou sledovanost v domácnostech po celém světě. Co ale ti, kteří musí v tomto období hodně cestovat a chtějí si tímto alespoň zpříjemnit čas? Pro ně je tu zábavná a vtipně zpracovaná fotbalová hříčka od českých vývojářů z NoxGames – Puppet Soccer 2014.

Začátek hry je klasický. Vyberete si jednu ze 32 zemí (podle dostupných informací jich může být až sedmdesát), a je jen na vás, za který se jako hráč budete chtít prezentovat. Podotýkám, že ne všechny charaktery jsou ihned ze začátku odemčené. S ním se pak následně musíte přes pár „zápasů“ probojovat do tabulky umístění pro turnaje na mistrovství světa.

Jestli tyto zápasy prohrajete, hra vás dál nepustí a budete muset toto štěstí zkusit znovu nebo si vybrat zcela jiný tým, třeba z jiné skupiny. Pokud se dostanete do turnaje, bude stát před vámi hned několik států. Proti sobě vždy povstanou dva hráči, z nichž každý je z jednoho fotbalového týmu. Karikatury postav jsou zpracovány podle reálných předloh, za což dávám autorům velkou pochvalu. Za vyhrané zápasy dostáváte ocenění v podobě zlatých mincí.

Při zápase je nutné dávat si pozor, kde a jakým způsobem střílíte. To vám napoví zelená šipka, která ukazuje směr a výšku letu míče. Ve vzduchu se nad postavičkami objevují „bubliny“ (tzv. PowerUpy) s různými bonusy, které dokážou hru řádně ovlivnit a občas dokonce i znepříjemnit, takže si na ně dávejte pozor.

Trailer ze hry

Bonus v podobě žvýkačky, zmrazení v kostce ledu, polití slizu nebo ztvrdnutí v sádře je opravdu k „nezaplacení“. Omezí to schopnost vaší obrany nebo útoku a váš protihráč má skvělou příležitost zaútočit. Naopak penízky navíc, super síla a rychlost se vždy hodí.

Hra je zábavná a musím říct, že také vtipně zpracovaná díky karikaturám a prvkům v souboji. Ovládá se jednoduše, ale občas vám prsty zkrátka nebudou stíhat. Hlavním tahákem hry je její jednoduché ovládání a možnost hry dvou hráčů na jednom zařízení, ideálně na tabletu. Pro tyto potřeby zde nechybí možnost si umístění ovládacích tlačítek na displeji upravit dle vašich potřeb.

Odkaz na App Store Odkaz na Google Play

Potěší, že je titul kompletně lokalizovaný do češtiny. Pokud by vás hra pro jednoho hráče omrzela, je možné hrát ji s kamarády na zmíněném splitscreenu nebo prostřednictvím klasického multiplayeru. V pozadí hraje fotbalově laděná hudba, která ale po nějaké době omrzí. Zvuky nejsou špatné a i s malými efekty a detaily jsem byl spokojen. Přece jenom vidět fotbalistu, který po vstřelení gólu do branky roní slzy jako tekoucí viktoriánský vodopád je vtipně okouzlující a příjemně to oživí atmosféru.

Autor článku Dominik Blatoň
Dominik Blatoň
Nadšenec do psaní, elektroniky a moderních technologií obecně. Milovník Androidu a ladných křivek mobilních telefonů. Působím také jako herní fanatik. Ve volném čase se zabývám koníčky jako fitness, turistika, cestování, jízda na kole, hudba, fotografování a grafika.