TOPlist

Čistka na Marketplace: Microsoft bude mazat nevyhovující aplikace

Marketplace se plní duplicitními a podvodnými aplikacemi. Microsoft jej chce vyčistit a zaměří se především na programy s nežádoucím obsahem a sexuální tématikou.

Microsoft v pondělí na svém oficiálním blogu pro Windows Phone vývojáře odhalil nová pravidla pro schvalování aplikací. Ta mají za úkol především pročistit Marketplace od zbytečných, duplicitních nebo dokonce podvodných programů. Společnost si také více posvítí na porušování ochranných známek v názvech nebo logách aplikací.

Prvním omezením je možnost zařadit aplikaci pouze do jedné kategorie Marketplace. Vývojáři budou muset vybrat ten nejvhodnější obor a k němu svůj výtvor zařadit. Porušení tohoto pravidla bude mít za následek odstranění aplikace z katalogu.

Další pravidlo se týká zveřejňování několika podobných aplikací. Microsoft uvádí příklad různých seznamů citátů, které se liší pouze svým tématickým zaměřením. V takovém případě je třeba zajistit, aby dlaždice, které se objevují u programů v Marketplace, byly dostatečně graficky odlišeny. Vhodné není ani přílišné zvýrazňování vlastní značky. Nápovědou má být schéma uvedené níže.

Třetí novinka se týká klíčových slov. Microsoft zaznamenal, že je často porušováno již existující pravidlo, které omezuje maximální počet klíčových slov u jedné aplikace na pět. Od nynějška se tedy na tyto prohřešky bude více zaměřovat. V případě překročení dané cifry budou odstraněny všechny přiřazené fráze. Dotyční vývojáři pak budou upozorněni a budou je moci prostřednictvím App Hubu znovu doplnit. Redmondští si také posvítí na jejich relevanci. Pokud tedy například narazí na klíčové slovo „Skype“ u aplikace, která s tímto komunikačním nástrojem nemá očividně nic společného, danou frázi rovnou smažou.

Poslední zmíněné téma se týká aplikací lechtivé (rozumějte „mírně sexuální“) povahy. Politika softwarového giganta je v tomto ohledu jasná – schvalovacím procesem neprojdou žádné vyloženě erotické programy. Společnost teď ale chce vnést více světla na to, co ještě není a co už je podle ní sexuální obsah. Tento problém shrnuje jednou větou: „Povolíme to, co je možné vidět v osm večer v televizi nebo na stránkách módního časopisu o plavkách.“ Největší pozornost pak bude Microsoft věnovat ikonám, dlaždicím a obrázkům v aplikacích. Ty, které nebudou splňovat dané standardy, budou muset být upraveny, aby mohly nadále zůstat v Marketplace.

Co si o daných novinkách myslí naši čtenáři, obzvláště pak místní vývojáři? Týkají se vás nová nařízení? Mají podle vás smysl? Myslíte si, že se Microsoftu podaří pročistit jeho obchod s mobilními aplikacemi? Dejte nám vědět do diskuze.

Zdroj: The Windows Phone Developer Blog

Autor článku Miroslav Havlíček
Miroslav Havlíček

Kapitoly článku