Sledujte nás na YouTube

CES 2014: Autopilot v podání BMW si poradí i s driftováním

Redaktor serveru theverge Chris Ziegler si na vlastní kůži vyzkoušel, jak funguje nový autopilot BMW. Pokud si myslíte, že s tímto autem bez řidiče testoval pomalou jízdu po dálnici, jste na omylu. Jízdy probíhaly v rámci CES na závodním okruhu Las Vegas Motor Speedway, přičemž asfalt byl na několika místech postříkaný vodou.

 

Ziegler objel ve voze BMW Gran Coupé šesté série, který se řídil sám, několik okruhů, po nichž mu dle jeho slov bylo trošku mdlo. Není se čemu divit, auto prý jelo na hranici svých možností a zatáčku, která byla pokropena vodou, projelo krásným driftem. Auto bylo naváděno za pomoci velice přesných GPS senzorů s vysokým rozlišením, přičemž stopa vozu byla naprogramována konkrétně na tuto trať.

Společnost BMW uvádí, že automatika dnešních systémů ještě není natolik dokonalá, aby se dokázala vypořádat se všemi situacemi, které mohou vzniknout v silničním provozu. Vývoj těchto systému jde stále kupředu a za optimálních podmínek již dnes mohou nabídnout cestujícím bezpečnou jízdu. Plně automatizovaných automobilů se ale v brzké době nedočkáme. Werner Huber, který má na starosti automatiku řízení u BMW odhaduje, že rozumný termín pro uvedení prvních automaticky řízených vozidel na trh může být v roce 2020.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

5 komentářů

  1. mceza (neregistrovaný)

    Jsem na to zvědav. Jedna věc je automatická jízda po předem naprogramovaném uzavřeném okruhu a druhá je ta divočina venku…

    V současné době mám velmi negativní zkušenosti s moderními systémy. Automobil by dle mého neměl zasahovat do řízení nebo by měly být tyto funkce alespoň vypnutelné. Nedávno jsem měl s kombinací DSG+4×4 velký problém. Auto je stále v servisu a řeší se, co se vlastně stalo. Já jen vím, že v nevhodnou chvíli přeřadilo a náhlé sepnutí zadního náhonu mě poslalo někam, kam to nebylo zrovna vhodné…

    • Knoxx (neregistrovaný)

      To se mi nějak nechce věřit :D

    • mceza (neregistrovaný)

      Já bych tomu také nevěřil, kdyby se mi to nestalo. V tomto případě elektronika, která měla pomoci a dostat člověka z maléru mě naopak problém ještě zhoršila.

      A už vůbec nepočítám to, že naprosto zbytečně vybouchly boční airbagy. Přestože na těch sedadlech nikdo neseděl, mám zničenou půlku auta jen kvůli tomu, že výrobce ušetřil a airbagy bouchnou vždy. Bez odhledu zda je tam někdo, koho je potřeba chránit nebo ne…

  2. Lada (neregistrovaný)

    Ty mas v ziguliku DSG a ctyrkolu jo?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *