John Chen je ve vedení BlackBerry od loňského listopadu a z jeho činů i výroků je znát, že se s ničím a nikým moc nemazlí. Aby uspěl ve svém plánu postavit BlackBerry zpátky na nohy, od svého nástupu propustil velké množství zaměstnanců, část firemních nemovitostí prodal sousední univerzitě v domovském Torontu a snaží se ucpat pomyslné díry, kterými z rozpočtu utíkají peníze. Za jeho vedení se společnost obhájila v soudním sporu s NXP, který se táhl už od roku 2012, a ze svého „revíru“ vyhnal i společnost Typo, jež se snažila vydělat prodáváním Bluetooth klávesnice k iPhonu, která zřetelně kopírovala léta vyvíjený design klávesnice BlackBerry.
John Chen – současný CEO BlackBerry a neústupný businessman
Chen ovšem v nedávném rozhovoru dal také jasně najevo, že jeho prioritou je otočit obchodní výsledky svého „adoptovaného dítka“ do pozitivních hodnot a pokud by společnost táhla ke dnu neúspěšná hardwarová divize, je ochoten ji lidově řečeno „odříznout“. Jakýkoliv celek je tak dobrý, jak je dobrý jeho nejslabší článek a už loňské finanční výsledky poměrně jasně ukázaly prstem na obrovské ztráty způsobené nepoměrem mezi vyrobeným a prodaným počtem zařízení. Prvním krokem ke snížení těchto ztrát bylo uzavření pětileté spolupráce s čínskou továrenskou sítí Foxconn, která letos začala pro Kanaďany vyrábět cenově dostupný model BlackBerry Z3.
Od pětileté spolupráce s Foxconnem si BlackBerry slibuje snížení ztrát za produkci hardwaru
V čerstvém rozhovoru s Reuters se John Chen nechal slyšet, že pokud by to nestačilo a společnosti se stále nedařilo vydělávat prodejem telefonů, tak je jednoduše prodávat nebudou. Další podrobnější informace nebo časový horizont už k tomu nesdělil a nedá se předpokládat, že by BlackBerry ze dne na den zcela přestalo vyrábět své „ostružiny“; konec konců ještě v tomto roce bychom se měli dočkat dle oficiálních informací nejméně dvou nových modelů a běží teprve první rok spolupráce s Foxconnem, nicméně je třeba i s takovou alternativou počítat.
Nejvyšší zabezpečení na státní úrovni zůstává hlavním pilířem kanadské společnosti
CEO BlackBerry dále prozradil, že vidí naopak profit ve strategických akvizicích menších úzce zaměřených firem a rozšiřování obchodní spolupráce s dalšími společnostmi stejně jako v jasnějším zaměření na nejsilnější pilíře, mezi které patří vysoké zabezpečení a datové služby pro státní a korporátní zákazníky.