Sledujte nás na YouTube

Cardless+: Udělejte si pořádek ve věrnostních kartách

Pěněženky každého z nás jsou většinou plné věrnostních kartiček, většinu z nich ale příliš často nepoužíváte. V dnešním článku vám představíme aplikaci, do které si karty můžete nahrát a mít je vždy po ruce.

Většina z nás má ve svých pěněženkách několik věrnostních kartiček nejrůznějšího druhu. Tyto karty většina lidí používá jen zřídka a hlavním problémem je, že zabírají drahocenné místo v peněžence.  Ať už jdete  nakupovat potraviny do Tesca, kupovat hru do JRC, nebo máte zákaznickou kartu České pošty, tato aplikace vám usnadní život.

 

Klady (+)

  • verze pro Android i iOS
  • velké množství obchodů
  • záloha na cloudové úložiště u Android verze

Zápory (-) 

  • prodejci občas nemají potřebné vybavení
  • chybí verze pro Windows Phone
  • nemožnost exportu v iOS verzi

Vše v jednom

Do aplikace Cardless+ si tedy můžete uložit prakticky všechny věrnostní karty, které obsahují čárový kód. Nejsem sběratel těchto karet, ale osobně jsem jich našel v peněžence šest a všechny byly kompatibilní s aplikací. Cardless+ podporuje opravdu veliké množství značek a firem, u kterých si tyto karty můžete zřídit. Namátkou je zde například Tesco, Billa, JRC, Hervis, Dm drogerie, Baťa, Starbucks, Makro, OBI a nespočet dalších.

V praxi jsem se zatím nesetkal s problémem, že by čárový kód z telefonu nechtěl prodejce přijmout (osobně vyzkoušeno v Bille, JRC a na České poště). Na druhou stranu, některé komentáře na Google Play hovoří jinak – spíše záleží na obsluze a její ochotě. Potěšující ale je, že aplikace běží i na stařičkém Androidu 2.2 „Froyo“, takže s funkčností by neměl mít problémy téměř nikdo.

Prostředí a funkčnost 

Aplikace je zdarma ke stažení na Google Play (Android) a App Store (iOS). Když Cardless+ poprvé spustíte, přivítá vás hlavní záložka „karty“, kde budete mít všechny věrnostní kartičky. Při přidání karty musíte najít požadovanou značku nebo firmu a oskenovat do ní čárový kód, popřípadě číslo karty.

Tím, že je zde možnost skenování, se práce značně zjednoduší, ovšem doporučuji číslo následně zkontrolovat a v případě chyby jej ručně opravit. Ze zkušeností ale mohu říct, že načítání kódu přes fotoaparát funguje na 100% a při používání ani jednou neudělal chybu (samozřejmě také záleží na rozlišení vašeho snímače). Jakmile kartu uložíte, objeví se na hlavní záložce „karty“.

 

V obchodě by mělo stačit pouze ukázat čárový kód obsluze, která si jej oskenuje. Problém ovšem nastává v případě, kdy prodejna není vybavena čtečku čárových kódů 3. generace. V případě, že tato situace nastane, obsluha by měla čárový kód opsat ručně, tedy pokud zrovna nenarazíte na nevrlého prodavače, která těsně před koncem pracovní doby a s něčím podobným se nechce zdržovat.

Další funkce

Aplikace sama o sobě umí víc, než jen ukládat věrnostní kartičky. Cardless+ vám také ukazuje různé akce a slevy v obchodech, od kterých máte uložené karty, což se může hodit.  Dále je zde možnost „hledat obchody“, kde uvidíte podle polohy nejbližší prodejny, které si můžete filtrovat podle zálib, nebo přímo podle věrnostních karet.

Odkaz na Google Play Odkaz na App Store

Velice užitečná je záloha karet na vámi zvolené cloudové úložiště (Disk Google, OneDrive, Dropbox a další) a následný import nebo export, takže se nemusíte bát, že o karty přijdete. Tato funkce je ale zatím dostupná pouze ve verzi pro Android a u iOS chybí. Další chybkou na kráse je fakt, že zatím neexistuje verze pro telefony se systémem Windows Phone, ale třeba se to v budoucnu změní.

Marek Smékal

4 komentáře

  1. cedavera (neregistrovaný)

    Diky za recenzi. Appku uz nejakou dobu pouzivam a myslim ze je super. Bohuzel ji neberou v tescu. Rad bych se zeptat kde jste nasli moznost export/import u app pro ios. Ja ji tam totiz nevidim.

    • Michal Javůrek (neregistrovaný)

      Dobré ráno. díky za komentář – máte pravdu, u iOS verzi tahle volba vážně chybí, kolegovi jsem už chybku upravil.

  2. kapenka (neregistrovaný)

    celkem na nic, zkousel jsem v nekolika obchodech, np.Billa a nic, nefunguje. Az jednou zacne budu používat. Zatím je to slabota.

    • Marek Smékal (neregistrovaný)

      Můžu se zeptat z jakého důvodu aplikace v Bille nefungovala? Osobně jsem ji také zkoušel v Bille, a problémy jsem neměl. Jak píšu ve článku, záleží hodně na ochotě personálu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *