TOPlist

Tvůrce JS a Mozilly chce změnit fungování internetové reklamy

Reklamy na internetu na nás doslova útočí ze všech stran a čím dál tím sofistikovaněji. Jsou šité na míru, a to hlavně díky informacím, které na webech zanecháváme. Abychom se reklam zbavili, využíváme různé doplňky do prohlížečů, jako je například AdBlock. Co kdyby ale byl celý prohlížeč postavený tak, že by skrytí reklam bylo automatické, bez nutnosti jakýchkoliv dodatečných rozšíření?

To sice není přesně to, co má v plánu tvůrce JavaScriptu a jeden ze zakladatelů společnosti Mozilla, Brendan Eich, nicméně se této představě velmi blíží. Jeho startup a zároveň prohlížeč zvaný Brave se chtějí vydat zhruba tímto směrem.


Tvůrce JavaScriptu a jeden ze zakladatelů Mozilly, Brendan Eich

Projekt je unikátní tím, že má blokování reklamy zabudované přímo v sobě, nicméně je to proto, aby blokovanou reklamu mohl nahradit reklamou jinou. Podle Eicha současné využívání různých sledovacích prostředků zpomaluje celý web, a až příliš sleduje uživatele, jehož data jsou pak prodávána inzerentům. Brave by tedy měl pomoci ke zvýšení soukromí a zároveň zrychlit načítání stránek.


Logo prohlížeče Brave

Způsob, jakým chce tvůrce JavaScriptu přeměnit podání reklamy je, že nabídky budou upraveny tak, aby nezpomalovaly surfování, a zároveň se inzerenti nedostali k velkému množství informací o uživatelích. Do budoucna se dokonce plánuje, že by uživatelé mohli být placeni formou kreditu za to, že si nechají reklamu zobrazit, případně zaplatit malou částku za to, že se jim žádná nezobrazí.

Prohlížeč bude dostupný pro Windows 10, OS X, iOS a Android a podle slov tvůrců zrychlí prohlížení stránek na mobilních zařízeních 2x až 4x, na počítačích pak o 40 %.

Autor článku David Preiss
David Preiss

Kapitoly článku