Sledujte nás na YouTube

Představujeme BLINNKER: Vývojáři z Žiliny chtějí předjet Facebook v autech a na motorkách

BLINNKER je celosvětová sociální síť pro motoristy. Má velké ambice, podporuje od počátku všechny mobilní platformy. Stojí za ní tým investorů ze Slovenska. Prodáte zde své auto, pochlubíte se jím, sledujete a sdílíte dopravní události a pobavíte se o své oblíbené automobilové značce. Staňte se testery a získejte benefity.


Zase další sociální síť ?!

Proboha, jenom ne další sociální síť!„, to byla první reakce lidí z Microsoftu, když se s nimi sešli dva chlapci z Žiliny, jedno pěkné děvče, a já na startup meetingu k projektu BLINNKER. Po pár minutách ale zavládla jiná atmosféra, všichni se usmívali, protože jim to začalo dávat smysl. Získat BizSpark kredit 120 000 dolarů na provozování systému na Microsoftí Azure platformě najednou znělo reálně.

Vezměte si Facebook. To vše, co Facebook dělá dobře a co lidé milují.

Ponechejte to.

Přimíchejte tam navíc informace o autech. Auty se může uživatel chlubit, nahrávat sem fotky svých vysněných Ferrari sporťáků či Audi limuzín, může zde vystavovat na odiv své vytuněné Škodovky a Fordy a Hyundaie, poptávat je, prodávat.

V BLINNKERu opravdu snadno prodáte svoje auto. Pár let s ním jezdíte, máte v BLINNKERu hromadu jeho fotek i podrobný popis, tak jen kliknete na „chci auto prodat“ a služba vám ukáže 1 000 lidí, co vaši trojkovou Oktávku chtějí koupit a za jakou cenu.

BLINNKER je totiž i bazar naruby. Řeknete si, že byste si chtěl koupit Golf páté generace, co má najeto do 150 000 km a je ve Středočeském kraji nebo v Praze. BLINNKER vám jej nabídne hned, jak jej někdo začne prodávat.

Lidé si chtějí taky povídat o autech.

Testuji právě Audi Q7, tu novou co zhubla o 325 kg, co už nejezdí jako otylý a houpající se tančík, ale díky natáčecí zadní nápravě, tuhému podvozku a pevné karosérii sedí i v zatáčce jako sedan. Dvoutunové SUV s 200kW dieselem svými koly o průměru 21″ a pneumatickým podvozkem pohodlně válcuje veškeré nerovnosti rozbité české silnice. A přitom nemám pocit, že se ten jezdící mechový kobereček převrátí.

Přihlásím se na BLINNKER a podělím o tu koncernovou nádheru s lidmi, které to zajímá. Je to auto, které mě moc baví, a které je fakt precizně navržené.

Není to možná moje vysněné auto, zde asi půjdu do agilnější Audi A7 Sportback, ale je přesto dobré otestovat, že i některá SUV se už naučila jezdit.

BLINNKER je pro podobné úvahy, chlubírny, touhy a testy navržený.

Traffic Line: Chlubírna jako Instagram, užitečnost jako Waze

Auta havarují. Tvoří se dopravní zácpy. Vy nějakou havárii vyfotíte, a když už tak čekáte v koloně a nudíte se, nahrajete tu fotku na Instagram.

Proč to děláte? Chcete udělat zajímavou fotku. Upozornit na něco, co vidíte, v reálném čase. Být užitečný. Dát na vědomí, že se toho účastníte. Podpořit své ego dobrým skutkem, lajky dalších uživatelů jsou vaší pochvalou. To je ta Instagramová část.

A pak je tu Waze, který vás varuje před dopravními nehodami a radary.

BLINNKER je oboje. Spojený Instagram a Waze. A ten dříve zmíněný Facebook.

Jak fotku publikujete, ocitne se nejen ve vaší „instagramové“ Timeline (příspěvky řazené časově), ale i v Traffic LineTraffic Line jsou události co se dějí kolem vás, v reálném čase. Lidé jsou na nějakém místě, a přes web i mobilní aplikace vidí, co se děje kolem nich, v blízkém radiusu.

Ale mohou se podívat i kamkoliv jinam, zda je v Brně pořád nuda, jaký průvod zabral Times Square a jak dlouho parkují nešťastníci v kolonách na D1. A mohou to komentovat, lajkovat, sdílet dál.

A mohou i fňukat.

Fňukání je unikátní emoce, kterou BLINNKER zavedl. Není dost dobře možné lajkovat to, že kamarádovi umřela babička. Nebo že je někde „moc pěkná“ dopravní nehoda či zácpa. Tak si fňuknete. Je to podobné jako lajk, ale vyjadřujete tím smutek.

Radek Hulán přestal blogovat. Fňuk. Lajk. Vyberte si svoji emoci.

BLINNKER má mobilní aplikace pro všechny platformy

Je jedno jaký používáte mobil, BLINNKER pro to má aplikaci. Telefon s Androidem? S iOS? S Windows Phone? BLINNKER všechny tyto platformy podporuje.

 

 

Veškeré funkce od běžné timeline, Traffic Line (událostí kolem vás), chlubírny, posílání a prohlížení fotek, autobazaru, messengeru, vše je dostupné i ve vašem mobilu. 

Bonus navíc: Vynadejte hlupákovi za volantem, pomožte blondýně

Mockrát se mi stalo, že jsem jel kolem nějakého nepříliš ohledupného řidiče, a chtěl jsem s ním komunikovat. Tedy, chtěl jsem mu vynadat.

S BLINNKERem to jde. Z vašeho mobilu pošlete zprávu na SPZ daného auta, a pokud je registrována na BLINNKERu, zobrazí se ihned řidiči v jeho telefonu.

Pokud máte dobrou náladu a chcete lidem pomáhat, můžete řidiči modrého BMW dát vědět, že si ve svém trojkovém kupé nechal svítit světla. A blondýně, co udiveně vrtí hlavou proč její Polo vydává divné zvuky napíšete, že jí brzo upadne výfuk. A BLINNKER jí rovnou doporučí blízký VW servis.

Pochopitelně, vaši SPZ veřejně neukazujeme, nikdy, ale umíme na ni poslat zprávu.

Při určité penetraci populace BLINNKERem to začne být velice zajímavé :-)

Inzerenti se na BLINNKER těší

Dva chlapci a to pěkné děvče z Žiliny, co stojí za BLINNKERem, mají jasný i výdělečný model. Jednali už s pár automobilkami, a za několik dní s nimi budu prezentovat beta verzi BLINNKERu na IAA ve Frankfurtu.

A už nyní je jasně vidět nadšení, které projekt budí.

Importér Audi může inzercí na BLINNKERu nabídnout novou A4 majitelům tři roky starých koncernových vozů. Prodejce povinného ručení přesně ví, komu za měsíc končí smlouva, jaké má auto, a připraví nabídku přesně na míru.

Prodejce pneumatik vám nabídne zimní Dunlopy na 16″ ráfcích, co přesně sednou vašemu autu, měsíc předtím než začne padat sníh. Vaše oblíbená restaurace vás upozorní na žebírka v akci, když pojedete kolem. A servis z Hradce vás nebude tupě obtěžovat svou reklamou na slevu na výměnu oleje, když jste z Brna.

Uvidíte cílené nabídky prodejců a služeb kolem vás, ty co vás budou skutečně zajímat. BLINNKER jako první nasazuje ve velkém georeklamu.

Technologie BLINNKERu

A trochu informací pro technologické nadšence – BLINNKER využívá pro svůj běh cloudové služby Microsoftu, Azure. Virtuální stroje, SQL Server, CDN (blob) úložiště obrázků a dat, vše jede přes Azure. Můžeme tedy téměř neomezeně škálovat a růst.

Dostupný je od počátku ve 4 jazycích (angličtina, němčina, čeština, slovenština), doplňovány budou samozřejmě jazyky další.

Mobilní aplikace používají jako základ Apache Cordova.

Přidejte se jako první k testování a získejte benefity!

Beta verzi BLINNKERu ukážeme vybraným testerům ke konci září, zhruba za 3 týdny. Na konec října pak plánujeme veřejné spuštění projektu.

BLINNKER nabízí první tisícovce testerů zajímavé benefity. Pokud chcete být mezi prvními uživateli této sítě, pomoci nám otestovat webovou i mobilní verzi aplikace, a navíc z toho mít zajímavé bonusy, tak vás chceme! :-)

Registrovat se můžete právě teď na BLINNKER.com, či kliknutím na logo níže:

Pro registraci potřebujeme vaše jméno, platnou emailovou adresu a zvolíte si heslo. Registrovat se můžete i pomocí Facebooku, v tomto případě si z vašeho profilu načteme pouze výše zmíněné informace.

Tým stojící za projektem BLINNKER.com se těší na váš feedback. Do testování nové sociální sítě pro motoristy se brzy pustí také redakce SMARTmania.cz, takže se později můžete těšit na recenzi.

Autor textu pracuje ve společnosti Blinnker, s.r.o. na pozici Chief Technology Officer.

Radek Hulán

26 komentářů

  1. amentma (neregistrovaný)

    Hlúposť. Svet sa načisto zblaznil, investori tlacia peniaze do beznadejnych projektov len preto, ze kazdy hipster musí mať svoj startup, navyše sociálny, inak to nie je ono…

    Do kontrastu k tomu by som dal napr. projekt servis.sk, ktorý vzniká v tichosti, bez zbytocneho typu okolo seba, a paradoxne ponúka dlhodobo použiteľnejšie údaje. Pre info: Ide o pomerne prepracovaný online systém pre evidenciu servisnych ukonov na autách, co je ale zaujimavejsie je možnosť online pristupov nielen pre servis, ale aj pre zakaznikov, mať kedykoľvek po ruke svoju servisnu historiu, mailové notifikacie, prepojenie servisnych pripomienok s Google alebo ms kalendarom, atd. Za mňa osobne miliónkrát pouzitelnejsie a na rozdiel od blinnkera nepredavaju inzerentom uzivatelske dáta ešte skôr, ako ich vôbec ziskaju.

  2. lerion (neregistrovaný)

    Proč tu chybí označení Komerční článek?

    Toto je jen reklama na nějakou Hulanovinu, aby se pochlubil, že testuje Audi Q7.

    Aplikace bude možná zajímavá, možná ji i vyzkouším, ale to o tom bude muset napsat někdo jiný a hlavně úplně jinak než Hulán…

  3. Mirek (neregistrovaný)

    Autor článku Hulán – to zase bude haters v diskuzi, ale ten člověk si za to může sám :) ale zpět k tématu článku. Mně se nápad líbí. Asi bych to neoznačoval přímo jako sociální síť, byť je to dneska v módě, ale spíše vidím smysl v mobilní aplikaci a vzájemném předávání dat. Tak držím palce s dalším vývojem a jdu zkusit betu :)

  4. mimonaut (neregistrovaný)

    Můj feedback coby designera: Blinnker má příliš složité logo. Ty kola u B jsou už navíc. Podívejte se na loga světových značek, od facebooku až po microsoft nebo foursquare. Nikdo takto překombinované logo nemá.

    • Vrty (neregistrovaný)

      Moje slova. To logo je extrémně složité a nepřehledné. V jednoduchosti je krása, tak se toho držte.

  5. Vrty (neregistrovaný)

    Nápad super a fandím vám. Grafika aplikací vypadá ze screenshotů fajn, ale design webu a logo se mi nelíbí. A také bych čekal že když se přihlásím do bety budou už některé prvky funkčí, ale zatím nejde vůbec nic. to je trochu škoda.

  6. Mr. Arakin (neregistrovaný)

    Takze komercni clanek napsany clovekem,ktery sam stoji ve vedeni spolecnosti, ktere tady davate teto firme. Muzu taky napsat reklamni clanek o sve firme? Zverejnite mi ho?

    • chmeldas (neregistrovaný)

      Myslím, že když zaplatíš, tak s tím nebudou mít kluci na SM problém. :D

      Nevím přesně jak to bylo v tomhle případě, ale viděl bych to na tzv. „ruka ruku meje“. RH má reklamu a SM získala bez práce zajímavý článek. Nevidím v tom žádný problém.

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      To ze ty s tím nemáš problém je úplně jedno. Takovéto články je dobrým zvykem označovat jako komerční, což se zde nestalo. A to je problém…

    • chmeldas (neregistrovaný)

      Jak píšeš… Je to pouze zvykem, ne pravidlem.

    • SlashDot (neregistrovaný)

      Nevím jak v zahraničí, ale na českých webech je úplně normální, že autoři publikují články o svých projektech. Stačí se podívat na zdroják, root a další, a nikdo to jako komerční inzerce neoznačuje. Ostatně pro začínající vývojáře je to často jediná rozumná cesta. A že je tady u toho podepsaný RH (sám ho moc nemusím), no a. Beztak je to právě to, co ostatní zvedá ze židle, stejně jako Arakina tady :)

    • slashdot (neregistrovaný)

      a mnohem víc než Hulán autor mě vadí že ještě není mobilní apka. Do betatestu jsem se přihlásil ale zatím toho moc dělat nemůžu. škoda. To bych čekal že s článkem bude načasované tak, abychom mohli testovat :) Takže kdy se dočkáme?

    • uni (neregistrovaný)

      SlashDot (neregistrovaný): Jenže problém je, že tento server funguje jako redakční, tedy, že zde uvedené informace považuješ za nezávislé, zodpovídají za ně redaktoři. Toto pokud je „selfpromo“, tak není nezávislý informační zdroj (z principu tomu tak být nemůže).

      A toto není nikde uvedeno.

      Neplést s servery, které jsou založené na zpřístupňování tiskových zpráv apod., odkud se příp. přebírají informace.

    • Slashdot (neregistrovaný)

      Uni: nemyslím si, že máš pravdu. Je pravda, že v článku by mělo být zmíněno, že je Hulán nějakým způsobem v projektu zapojený. Ale i redakční servery vydávají autorské články, stačí se podívat třeba na ty výše zmíněné weby co jsem psal, a dělá to i lupa. Prostě to není nic nestandardního za co bych tady asi linčoval redaktory :)

    • Myslím, že z textu bylo zapojení dostatečně zřejmé, viz hned první odstavec „… a já na startup meetingu k projektu BLINNKER“.

      Nicméně v patičce článku je to nyní uvedeno navíc.

    • „Takže kdy se dočkáme?“ – je to uvedené v článku. Po IAA, koncem září.

    • uni (neregistrovaný)

      Slashdot (neregistrovaný): Ano, např. na Živě Rubriky-Tiskové zprávy. O tom se tu Mlho bavíme jakou dobu:)

  7. Martin Alexandr (neregistrovaný)

    Za mě dobrý, nápad fajn :-) uvidíme jak to bude fungovat dal

  8. TomasSX1 (neregistrovaný)

    Napad dobry, hlavne pre autickarov (zlodejov).

  9. Peter (neregistrovaný)

    Presne, užitočný pre živly. Čo keď nechcem byť odfotený v akejkoľvek situácii ( nehoda, porucha, pekné auto apod… ) len preto, lebo na to máme sociálnu sieť? Tomu i tak asi ťažko zabránim, ale služba by mohla zabrániť zverejneniu fotky mňa, spolucestujúcich keď na to neželám. Takže predpokladám, že bude existovať databáza ŠPZ so statusom nezverejniteľné a pokročilým algorytmom na rozpoznávanie tvári, modelov áut a podobne.

  10. imperator (neregistrovaný)

    komercny clanok, hulan a nie velmi pouzitelna aplikacia… tleskam

  11. imperator (neregistrovaný)

    aplikacie pre chlubirny… parada… este urobte appku na banky… mozete si ukazovat vysku kont, kto ma kde peniaze a kolko…

  12. instagram (neregistrovaný)

    Dobrá, a ten milion EUR je kde? [odkaz]

  13. Tomáš (neregistrovaný)

    Něco o hulanovi jsem nasel na

    [odkaz]

  14. Jitka (neregistrovaný)

    Vždyť ta aplikace je nepoužitelná, to snad nemyslíte vážně?!!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *