TOPlist

Nejvíce smartphonů loni prodal Samsung, 40 procent pochází od čínských značek

Agentura TrendForce vydala tiskovou zprávu, která přináší první pohled na to, jak se loni vedlo jednotlivým výrobcům smartphonů. Výsledky nejsou překvapivé a prakticky kopírují trendy, které naznačovala data za jednotlivá čtvrtletí loňského roku.

  

Podle TrendForce se celosvětově loni prodalo 1,167 miliard smartphonů, vedoucí příčku obhájil korejský Samsung, který se na prodeji podílel 28 procenty. Ve srovnání s rokem 2013 si ale pohoršil o 4,5 procenta. Podle predikcí agentury bude pokles Samsungu pokračovat i v letošním roce, už ale nebude tak prudký a na první místo by to mělo stále stačit. Druhá příčka patřila v loňském roce Applu, třetí místo si akvizicí Motoroly pojistilo Lenovo.

  

Patrný je i vzestup čínských značek, šest výrobců v první desítce pochází ze Země Draka a podle predikce na příští rok se jejich podíl ještě zvýší. Z žebříčku deseti nejprodávanějších značek se vytratila finská Nokia, kanadské BlackBerry a pokles se nevyhnul ani Sony.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku