Krátce po akvizici Instagramu Facebookem, který za tuto službu v přepočtu utratil zhruba jednu miliardu dolarů, došlo ke změně podmínek pro používání, které nebyly uživateli přijaty příliš kladně. Instagram se v nejsilnějších dnech mohl pochlubit až 16,4 miliony aktivních uživatelů za den, nicméně během vánočních svátků počet denních uživatelů klesl na 12,4 milionu.
Nová statistika Instagramu ale vychází pouze z těch uživatelských účtů, které jsou již provázané s Facebookem, ty “klasické” se do celkového součtu nezapočítávají, což pravděpodobně zapříčinilo snížení celkového počtu uživatelů v reportech. Zdá se tedy, že za snížení až tak nemohou nové podmínky služby, ale právě nekompletní provázání účtů. A nejen Instagram v minulých dnech zaznamenal snížený počet uživatelů, méně lidí se přihlašovalo i na Facebook či Twitter – zdá se, že během vánočních svátků zkrátka lidé neměli potřebu být neustále online.