TOPlist

BlackBerry přišlo kvůli chybnému marketingu o trh v Indonézii

Není žádným tajemstvím, že největší slabinou společnosti BlackBerry byl odjakživa marketing. Je celkem jedno jak moc se budete snažit a jak velké inovace přinesete na trh, ale pokud je nedokážete prodat, byznys vám sám od sebe nepojede. BlackBerry se posledních pár let zmítá v problémech a ačkoliv už to poslední dobou vypadá, že si nový CEO John Chen sjednal pořádek, společnost mezitím přišla o svou dřívější dominantu  – trh v Indonézii.

V roce 2011 bylo BlackBerry v Indonézii nejpopulárnější a nejžádanější značkou telefonů a ovládalo 41 % trhu. Po třech letech je podíl ostružin tak nízký, že už je předběhly dokonce i někteří místní výrobci ultralevných telefonů. Dle zdrojů z bývalého zastoupení pobočky v Indonézii se prý vedení BlackBerry dopustila několika obrovských chyb. Například šílenou nabídkou 50% slevy na Bold 9790 pro prvních 1000 zájemců, což spustilo davové šílenství až vandalství. Velkou ránu zasadil bývalý CEO Thorsten Heins když prohlásil, že se BlackBerry hodlá stáhnout z komerčního trhu a zaměřit se pouze na korporátní sféru, výrobce taktíž dlouhou dobu nedokázal předvést pořádnou inovaci.

A ačkoliv to vypadá, že nyní Kanaďané konečně znovu chytají alespoň lehký vánek do plachet, v mnoha zemích včetně Indonézie už uživatelé migrovali ke konkurenci a bude velice těžké získat zpět jejich ztracenou důvěru a nadšení. John Chen se již nyní snaží situaci v Asii zachránit dohodou s Foxconnem a silnou propagací levného modelu BlackBerry Z3 v Indonézii a dalších zemích. Uvidíme tedy jak se mu bude dařit.

Autor článku Ruslan Botsyurko
Ruslan Botsyurko
Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

Kapitoly článku