Už je to delší doba, co jsme naposledy slyšeli od BlackBerry nějaké velké novinky, před malou chvilkou ale ticho přerušil produktový manažer Michael Clewley, který oznámil, že BlackBerry uzavřelo partnerskou dohodu s populárním poskytovatelem aplikací, knih a jiných multimédií Amazon. BlackBerry se tak nějak obecně nachází v prekérní situaci a největším úkolem CEO Johna Chena bude nejen otočit finanční výsledky do černých čísel, ale především získat zpět popularitu značky a přízeň uživatelů a médií; přesto jako největší slabina této platformy je je veřejností často vytýkána malá nabídka aplikací. Právě tento problém se kanadská společnost snaží již delší dobu řešit jednak podporou vývojářů a jednak implementací takzvaného Android Runtime, tedy rozhraní díky kterému si můžete na ostružinu nainstalovat aplikace či hry z Androidu.
Zdrojů k získávání samotných instalačních APK je hned několi ka v součastnosti je asi nejpopulárnější neoficiální klient Snap, který stahuje aplikace přímo z Google Play a umožňuje i jejich nákup. Další z možností byl i Amazon Appstore, který šlo na BlackBerry nainstalovat již dříve a sám Amazon se k tomu vyjádřil, že mu takové alternativní využití na telefonech BlackBerry nevadí. Na podzim letošního roku se však tento softwarový trh objeví na ostružinách oficiálně po boku nativního BlackBerry World současně s vydáním rozsáhlé aktualizace systému BlackBerry 10.3. Clewley slibuje podporu pro více než 200 tisíc nových aplikací a her, mezi kterými nebudou chybět ani tituly jako Groupon, Netflix, Pinterest, Candy Crush Saga nebo Minecraft.