TOPlist

BlackBerry na CES 2015: Maserati našlapané technologií QNX a BBM na Android Wear

Kanadská společnost BlackBerry během veletrhu CES 2015 nepředstavila žádnou novou ostružinu, místo toho se zaměřili spíše na propagaci své platformy QNX pro potřeby chytrých infotainment center v luxusních automobilech. Loni už jsme byli svědky takového systému ve speciálně vybavemých vozech Bentley a Porsche, letos se logo BlackBerry objevilo například na luxusním sporťáku Maserati.

Vypadá to, že to BlackBerry myslí s automobilovým průmyslem vážně, podle tiskové zprávy již pokrývají přes 50 % trhu s automobilovými infotainment systémy, mezi jejich zákazníky patří i velké značky jako Audi, BMW, Chrysler, Ford, GM, Honda, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Toyota, Acura nebo Volkswagen a dokázali vybavit přes 50 miliónů vozidel.

  

Kanaďané se pustili i do chytrých hodinek, CEO John Chen se sice nechal dříve slyšet, že BlackBerry nyní neplánuje vydat vlastní hodinky, nicméně na CES 2015 slíbil například, že se velmi brzy dočkáme BlackBerry Messengeru na hodinkách s platformou Android Wear.

Představa, že by uživatelé datlovali zprávy na miniaturní klávesnici chytrých hodinek je naprosto nesmyslná, s tím se ale ani nepočítá. BBM na Android Wear bude sloužit především k zobrazování zpráv aniž byste museli sahat do kapsy pro telefon, odpovídat pak budete moci vlastním hlasem díky propojení se službou Google Now.

Autor článku Ruslan Botsyurko
Ruslan Botsyurko
Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.

Kapitoly článku