Sledujte nás na YouTube

Benzínu a naftě zvoní hrana? Německo a Norsko za pár let chtějí povolit pouze prodej elektromobilů

Diskuse o tom, zda jsou „auta na baterky“ budoucností automobilové dopravy, nebo ne, probíhají takřka denně, nakonec ale rozhodne čas a trh. Zdá se však, že někteří političtí představitelé jsou o přínosu aut na elektřinu již přesvědčeni, alespoň co se týče šetrnosti k životnímu prostředí.

electric_renault

Německo totiž připravuje oficiální termín, ke kterému by měl v zemi skončit prodej aut jezdících na fosilní paliva a jediným povoleným pohonem se stane elektřina. Tímto termínem je prozatím rok 2030, který by kromě Spolkové republiky ráda dodržela i Indie. Nizozemsko a Norsko plánují zakázat prodej aut, která znečišťují životní prostředí, dokonce již v roce 2025.

Little electric car

I v případě, že by k uvedeným krokům opravdu došlo a od výše zmíněných roků by se na uvedených trzích prodávala pouze vozidla poháněná elektromotorem, obměna všech vozidel v zemi by trvala přibližně 20 let. S tím však minimálně německý návrh počítá, jelikož zákaz má být součástí strategie, jejímž cílem je snížení produkce oxidu uhličitého do roku 2050 o 80 – 95 %. Nařízení má také povzbudit německé automobilky k rozšíření portfolia nabízených elektromobilů.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

62 komentářů

  1. Libor (neregistrovaný)

    Upřímně doufám, že tenhle zákon neprojde. Němci totiž dělají dobrá auta a bojím se, že by to postihlo celý koncern VW (včetně Škody)

    • lerion (neregistrovaný)

      No tak zrovna VW me absolutne netrapi. Ale jine nemecke automobilky ano.

      Kazdopadne netusim, jak si to nemecka vlada predstavuje. Vyvoj automobilu trva spoustu let. A to mluvim o klasickem spalovacim ci vznetovem pohonu. Elektromobily jako koncept jsou stale jejste na svem uplnem zacatku a do roku 2025 rozhodne nebudou schopny ne masoveho, ale kompletniho rozsireni…
      Navic zrovna Nemecko, ktere je v energeticke krizi diky zavreni svych JE by se melo snazil el. energii setrit co to da.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Prvni elektromobil tu byl 50 let pred automobilem se spalovacim motorem, je konstrukcne daleko jednodussi, protoze odpada spousta mechanickych prvku, jak samotny motor tak prenos sily na kola, proste do kazdeho kola date motor, napojite do dratem (hodne zjednodusene receno) a mate ctyrkolku s plne vektorovatelnym kroutakem, nepotrebujete diferencialy, potahne to z nuly, proste sen kazde automobilky…problem je porad ten stejny – kapacita (energeticka hustota), rychlost dobijeni, zivotnost a cena baterii eventualne cena vodikovych palivovych clanku.

      • luky (neregistrovaný)

        Když fouká, tak mají Němci obrovský přebytky. (do teď to řešili posíláním energie do rakouských přečerpavacich elektráren i přes naši síť) Takže kdyby bylo v zemi hodně elektromobilů, který by v době přebytku nalákali k nabíječce příznivou cenou, tak si vytrhnout trn z vlastní….

  2. Nesmysl! Je potřeba ještě hodně dlouhého a náročného vývoje.

    • Přesně tak, je to stále ještě v plenkách.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Elektromobily stoji a padaji se zdrojem energie, to je jejich jediny, ale zasadni problem. Nic jineho nebrani v masove vyrobe.

    • Xzeit (neregistrovaný)

      A o jaký dlouhodobý vývoj se podle vás jedna? Jasně, jsou tady dva problémy. Rychlost dobití akumulátoru na nějaké stanici a dojezd (pokud se budeme bavit o automobilech, jejichž zdrojem energie je akumulátor). Jestli teda myslíte zrovna tohle, a nebo něco jiného?

      • Lukáš (neregistrovaný)

        Dovolím si nesouhlasit, masovému rozšíření elektromobilů nebrání krom cenové politiky automobilek vůbec nic. Jediný limitující je dojezd, i když např TESLA dokáže dobít na 80% za hodinu a ujet na to pakliže se nemýlím cca 250km a přitom si na rozjezdu (ve verzi P90D) dá s přehledem i McLaren ;) např. u nás na fakultě už asi 3-4 roky jezdíme s el. motokárou a i když mám rád vůni spáleného benzínu tak elektromobilům fandím, po počátečních nákladech náslůeduje jezdění takřka zadarmo (když nepočítám náklady na výměnu baterek) vše ostatní( co se týká el. pohonu) je takřka bezúdržbové ;)

      • Pavel (neregistrovaný)

        Já natankuju za tři minuty a ujedu potom pres tisíc kilometrů..
        Dobíjení několik hodin a reálný dojezd 150 km ( a to nesmím topit) to je super..
        Kde chcete nabíjet na sídlištích, kde k jednomu paneláku patří dvacet aut u chodníku? Prodlužovačka z každého okna?
        Jediným reálným řešením současnosti jsou vyměnitelné baterie, nebudete dobíjet, ale měnit celou baterii jako na vysokozdvižných vozících v průmyslu. Jedna baterka, nemá-li být olověná s kyselinou stojí pulmilion, na takové výměnné stanici byste jich potřeboval pěkných pár desítek.

      • Pavel (neregistrovaný)

        A „zadarmo“je ježdění na elektřinu dnes, kdy to je dotovaná minoritní záležitost pár bláznů. S masovým rozšířením a útlumem fosilních paliv by přišlo masivní zdanění. Litr nafty stojí 8 korun, vše ostatní jsou daně. Ty si stát vzít nenechá

  3. a nákladní doprava jako co? ty nemusejí?

    • Lemur (neregistrovaný)

      Tak v nákladní dopravě to zatím není možné vzhledem k omezením technologie (která by se těmito změnami posunula radikálně kupředu). Ve městech ale tahle technologie funguje už na výbornou např. mezi taxíkama a autobusy.

  4. Lemur (neregistrovaný)

    Kéž by se tak stalo. Nevidím důvod vyrábět v dnešní době auta na benzín. Žádnej. Na ježdění po městě? Na přejetí z Čech do Itálie? Na to elektrický auta bohatě stačí a že to je krok zpátky protože auto nebude moct jezdit 350 ale bude mít omezení někde na 200kmph nebo že místo 200 koní jich bude mít 60? No tak to jsem fakt dojatej. Zatím mi nedal nikdo důležitější argument, než je zdraví nás všech a ekologická stránka věci.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Dojezd je dost podstatny argument. Tech 1000km do Italie neujede zadne elektroauto, znamena to minimalne 1 tankovani (a to neni zalezitost 10 minut jako u benzinu) a to sis nepustil klimatizaci/topeni, to ti zkrati dojezd o 1/4 – 1/3.
      Ad ekologie – videls z ceho a jak se vyrabeji baterie? A kolik sad jich spotrebuje auto za dejme tomu 15 let zivotnosti? A jak se ty stare akumulatory likviduji?

      • Lemur (neregistrovaný)

        Všechny tyhle věci se musí řešit s výrobou. Dojezd 1000 km nemá ani spalovací/vznět. osobák, budeš rád když se dostaneš na 400 km. Musis to ale chapat jako vyvoj… jakmile zacnou vznikat tyto vozy ve vetsim meritku nebo dokonce jako jedine, konkurencni boj dozene v neskutecnych obratkach vyzkum a vyvoj. A tohle je vec, co potrebuje nutnou zmenu a moznosti vyvoje jsou tam obrovske, jen tomu chybi finance. A tenhle vyvoj by se samozrejme odrazil i v dalsi elektronice, bezpochyby bychom videli nove materialy a nove druhy akumulatoru. Ty davas jako argument ekologii degradace baterii, ale vem si, ze ta technologie je v uplnem pocatku a akumulator je vcelku jednoducha vec a ty moznosti jsou tam nezmerne! Jen do toho konecne vkrocit obouma nohama.

      • Pavel (neregistrovaný)

        800-1000 km dojezd na jednu nádrž má běžné auto střední třídy. Nádrže většiny aut jsou minimálně 50ti litrové ( nákupní tašky do města nepočítám, ale i ty maji alespoň 30 litrů nádrž) a reálná spotřeba 4-6 litrů. Dojezd se přitom nesnižuje používáním topení a klimatizace, motor auta totiž elektřinu nespotřebovává ale naopak ji pro tyto účely vyrábí.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Kdyz si odmyslim dalkove kamiony s jejich meganadrzema, tak i lepsejsi osobak s dieslem 800km na nadrz v pohode da, hlavne je za 10 minut natankovany i s nakupem kafe na benzince.
        Vyvoj akumulatoru neni zavisly na automobilovem prumyslu, z pokroku v jejich technologiich by tezilo tolik odvetvi, ze autoprumysl je jen kapka v mori, ale kde nic neni, ani Elon Musk nedoda. Kazdou chvili sice nekdo prijde s „revolucnim akumulatorem“, ale v praxi jaksi porad nic noveho. Vzpomen na to, jaky problemy s akumulatory mel Boeing Dreamliner a to dostaval vzdycky ty nejlepsi kousky, v letectvi se na nejaky ten dolar nehledi.
        Nerikam, ze se vyvoj nehne nekam kupredu, otazkou je, jakym smerem, jestli nekdo prijde na o nekolik radu efektivnejsi skladovani el.energie nebo zlevni vodikove palivove clanky, ale urcite to neurychli zadne narizeni nejakeho ambiciozniho urednika, ktery umi maximalne orazitkovat formular, za souhlasneho hykani skupiny ekoteroristu. Jestli chceme dnes snizovat splodiny a hlavne celkovou uhlikovou stopu autodopravy, zkusme treba CNG, ktere ma splodiny daleko nizsi nez benxin nebo nafta…a az vedci najdou cestu, stavme masove elektricka auta.

      • zipiik (neregistrovaný)

        2 male hnidopisske poznamky, vznetovy motor je podskupinou spalovacich motoru, to spravne slovicko, ktere jsi hledal je zazehovy.
        Se svym autem mam bezny dojezd 650km/nadrz a to neni nijak extra velka. 400km jsem ujel i na nadrz s Hondou S2000 a to jsem ji obcas pekne slapal na krk. Co mas za auto, ze neujedes 400km na nadrz?

      • Xoo (neregistrovaný)

        Peugeot 1.8 16V Break dojezd na nádrž 65l cca 500 až 525mil tj 800 až 850km, v nádrži při tankování zbývá 3 až 6 litrů paliva.

        Klasický koncernový VW 1.9 nebo 2.0 TDi dá téměř těch 1000km na nádrž…

      • Renault Laguna 1,5dCi 110k. Nádrž cca 66l. Běžně najedu cca 900 až 1000km. Styl jízdy každý den 13km do práce a zpátky, občas do obchodu, nákupy a tak. Nějaké dálkové jízdy, tak se v pohodě dostanu přes 1000km na nádrž.

      • Xoo (neregistrovaný)

        Xzeit já myslel, že ti je tak šestnáct a rodiče ti koupili S7 a ty už si dospělý jedinec, really?

      • Xoo:. nene, je mi přes 30 a koupil jsem si SGS7 sám. Nemůžeš prostě používat jen jeden nick? Absolon Novak bych řekl, byl velice originální.

  5. Tak to aby zacali stavet ty jaderne elektrarny, protoze i pres fakt, ze vetrnych elektraren maji plnou prdel, bude to chtit nejaky stabilni zdroj energie a jestlize to ma byt ekologicky ciste, jaderna energie je prozatim jedinou variantou (ano jsou zde i fuzni reaktory, ale ty maji k produkcnimu nasazeni jeste celkem daleko).

  6. honza (neregistrovaný)

    Tak nech zakazu letecku dopravu…Ta pusta najviac svinstiev.

  7. Fridigi (neregistrovaný)

    Poslední dobou nepřišlo ze Skandinávie ani z Německa nic dobrého. Začalo to imigranty pokračuje inkluzí a končí u takovýchhle ptákovin. Přitom asi nikdo ekohňupů nevysvětlil, že elektrická energie pro ty jejich super ekologická bezemisní vozítka se vyrábí z větší části v uhelných elektrárnách. A emise tedy jsou nula od nuly. A pokud jde o znečištění měst měli by spíš investovat do toho aby veřejná doprava dobře a často jezdila. Tím by se smog odstranil. Ale jinak kdo třeba ví že 7 největších lodí má stejné emise jako všechna auta na světě i s výrobou a dokonce i s produkcí náhradních dílů. K tomu většina těchto lodí má dvoutaktní diesely!!! Není potřeba zakročit třeba zde a ne postihovat běžné lidi? Poslední věc zásoba lithia (Nejčastěji používaný prvek v bateriích) stačí na výrobu 2 miliard automobilů. Co budeme dělat do tom co v Bolívii dojdou zásoby?

    • Jeronym-Krasl (neregistrovaný)

      Prosimvás, vzpamatujte se. To je děsný jak některý lidé jsou vyšílený. Jděte se projít po lese, někam na hory, nadýchejte se čerstvého vzduchu…

      • Fridigi (neregistrovaný)

        Nevidím jediný důvod proč bych se měl jít projít. Hold jsem jenom člověk který zná fakta a vadí mu, že za něj rozhodují lidé bez sebemenších vědomostí a znalosti problematiky. Stejně počítám, že to neprojde, takže jsem zatím v klidu.

        PS: Nejsi jeden z těch novodobých sluníčkových dětí?

      • Jeroným-Krasl (neregistrovaný)

        Jasně… sluníčkoví děti a spiknutí světa… „Hold“ tomu čemu rozumíte :-) Další mag-r co všemu rozumí a má na vše názor a ostatní jsou hlupáci.

  8. Fridigi (neregistrovaný)

    A spiknutí vidíš kde? A nic proti ale moje bakalářka je na téma energie kdyby tě to zajímalo. Ale ok kup si elektromobil. Ukaž všem že nejsi ten hlupák. Jenom prosím tě nebreč až bude čekat dvě hodiny na nabití protože to je Ohmův zákon. Nebo se jdi projít , vzpamatuj se, nadýchej se čerstvého vzduchu. Začni žít v souladu s přírodou. Ulov si divokou zvěř ale hlavně používej racionální argumenty, protože bez nich si ňouma. Jo a slyšel jsem od lesního šamana, že sedání na borovou šišku pomáhá na ty tvoje problémy s hlavou. Sice to nemám ověřené ale musí to být pravda.

    • Jj (neregistrovaný)

      Já tě mít na bakalářku tak letíš ty Ohmův zákone. Aneb už dnes je technologie kdy dobiješ 80% baterie za 40minut. https://www.teslamotors.com/supercharger

      • pat (neregistrovaný)

        Mohla by fungovat aj vymena baterii.
        Existoval by univerzalny standard a bateria by sa dala zo spodu vymenit.

        Tak napr funguju rozne voziky vo velkoskladoch ktore su nepretrzite v prevadzke a necaka sa na dobijanie

      • Jan (neregistrovaný)

        Tesla to uz myslim pouziva.

      • zipiik (neregistrovaný)

        A za jak dlouho dobijes zbylych 20%? Nebo se dobrovolne vzdas 20% uz tak mizerneho dojezdu?

      • Fridigi (neregistrovaný)

        A jak dlouho si myslíš, že ty baterie vydrží? Rok, dva? Max tři. To je ekologie panečku. Skoro na nobelovku. Nehledě na teplotu co to super nabíjení generuje. Sorry ale smiř se s tím, že spalovací motory tu ještě nějakej ten pátek budou. Jejich konstrukce se vyvíjela víc než sto let. Než se to samé stane u elektrických motorů uběhne ještě dlouhá doba. Do té doby si jen pár nadšenců pořídí elektromobil viz Tesla a její věčně se propadající finanční výsledky.
        A takový ty utopický ideje, že přijedu na bezínku a vymění mi baterii abych mohl jet dál to je čistá utopie. To je stejné jako přijet na benzínku odhodit nádrž, nasadit novou a jet dál.

      • Lemur (neregistrovaný)

        Jakej rok, dva? Co to sakra plácáš? Boha… To je škoda s tebou ztrácet čas, protože jak řekl Jeroným, ty bys měl opravdu jít ven na vzduch, do lesa, hlavně daleko od lidí. Idejo.

      • Fridigi (neregistrovaný)

        Lemur:
        http://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-maji-dalsi-problem-zivotnost-akumulatoru/
        Záleží jak akumulátor používáte tedy počet nabíjecích cyklů. A v případě elektromobilů s jejich žalostní dojezdovou je potřeba pořád nabíjet. Stačí tohle vysvětlení pro tupohlavy. Nebo mi tu začnete tvrdit, že je to je u jednoho výrobce. Například Toyota, která byla nejdále ve vývoji hybridů, už částečně rezignovala. Honda nemá odbyt na svůj produkt CR-Z. Proč protože většina lidí si udělá rychle obrázek o podobných nedokončenýchc technologíí. Jediné proče se ještě hybridy prodávají jsou ekologické daně v západních zemích.
        A prosím neztrapňujte se, když o problematice nic nevíte. Jedna věc je si přečíst příručku „Ekoauto“ a druhá vědět alespoň základní fyzikální vlastnosti materiálů. A jen tak pro info máte alespoň středoškolské vzdělání v oboru elektro nebo tady blbě plácáte. možná si můžeš Jeronýmem podat ruku a odkráčet do propasti. civilizace se bez vás dvou obejde a bude jen vzkvétat.

    • Xoo (neregistrovaný)

      Žiješ ve městě, ne někde v Bali v pralese…

  9. shepii (neregistrovaný)

    No, já se tu nedávno od jednoho diskutujícího dozvěděl, že auta na elektřinu jsou nesmysl, že Tesla je jen pro magory, snad i že jezdit na elektřinu není z fyzikálního hlediska možné atd. Navíc prý ropa nedochází, protože se znovu objevuje. Ale co taky čekat od místních omezenců. Za mě je elektřina jasná budoucnost, kterou neuznávají jen omezenci.

  10. RUMcajz (neregistrovaný)

    Fascinuje me kolik odborniku se tady na kazde tema najde a jak by dokazali vyresit snad kazdy problem sveta.
    Ja si myslim ze treba takova Nasa by svoje ing. problemy mohla posilat sem, to by se naslo mnoho reseni :-)

  11. Elektřina je podle mého názoru energie, na kterou by mělo lidstvo kompletně přejít. Samozřejmě její výroba musí být také ekologická, takže nějaké úhelné elektrárny apod. by měly postupně vymizet. Elektřina se dá vyrobit mnoha ekologicky nezávadnými způsoby. Všechno na elektřinu, vytápění, auta, stroje, lodě, letadla. Prostě vše co jde. Pokud někdo chodí běhat, nebo jezdí na kole, tak nejspíš ví co mám na mysli….hlavně když se jedná o větší město a hlavně v zimě a na podzim. Už se nemůžu dočkat až budou auta jezdit plně na elektřinu a to jakože jednou budou. Nejenom z důvodu, že elektromobil, resp. elektromotor je prostě lepší, než spalovací…

    • Mirek (neregistrovaný)

      Naprostý souhlas ;)

    • zipiik (neregistrovaný)

      Uz od 80.let ctu, ze do 15 let tu budeme mit uspesnou rizenou jadernou fuzi…porad nic. Klasicke jaderne stepne elektrarny jsou ted fujfuj, jak jinak ale v nasich podminkach stabilne vyrobit dostatek energie? Misto investic do infrastruktury a bezpecnych zdroju se utapeji stovky miliard na pseudoekologicka pole plna slunecnich clanku.

      • Geotermální elektrárny, vodní. Uvidíme jestli ta fúze konečně přijde,nebo něco jiného.

      • zipiik (neregistrovaný)

        A kde na uzemi CR pujde postavit velka geotermalni elektrarna? Nebo nejaka fakt velka vodni elektrarna? Nejsme ani Island ani Rakousko. Budeme radi, kdyz se podari nahradit uhli jadrem a i to bude beh na dlouhou trat.

      • Lemur (neregistrovaný)

        Rozhodně ne. Naopak já od 80. a přes 90. léta studoval a v té době se mělo za to, že řízená jaderná fúze není vůbec možná. Byl to čistě hypotetický jev, kdy se přemýšlelo, čeho všeho by bylo možné dosáhnout, jak bychom se mohli přibližovat absolutním hodnotám atp. V té době to opravdu byla tak maximálně věc do časopisu Ikárie. A ani dnes vůbec není jisté, jestli je možné něčeho takového dosáhnout tak abychom to mohli stabilně udržet.

      • zipiik (neregistrovaný)

        „V současné době je celosvětově využívaný elektrický výkon z geotermálních zdrojů 2300 MW“

        Ptal jsem se na velkou elektrarnu, vykon Temelina je 2100 MW.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Sice jsem jadernou energetiku nestudoval, ale o tokamacich jsem cetl uz v Abicku a pokud vim, tak ITER by mel mit pozitivni energetickou bilanci.

    • Fridigi (neregistrovaný)

      Elektřina je samozřejmě budoucnost. Avšak vzdálená budoucnost. Problémem je fakt, že fosilní paliva ve formě uhlí jsou spočítány na 200 let i při 4 násobném zvýšení odběru. Zemní plyn na 100. Myslíš, že se rozvojové země typu indie nechají připravit o tento v uvozovkách levný zdroj energie. Dokud bude levnější alternativa nic ne nezmění. Argumenty typu: „Ropa za třicet let dojde.“ Jsou ze 70. let minulého století. Než ale k velkolepým projektům dojde musí lidstvo vyřešit jeden základní problém: skladování energie. Co se týče zelených zdrojů na výrobu elektřiny. Není jich dost. Vhodná místa na vodní elektrárny jsou již obsazená a ostatní zdroje nejsou stabilní. Vítr => problémy s německými elektrárnami známe všichni. Sluneční panely zaberou ohromnou plochu, která by mohla být využita jinak (zemědělské produkty). Další problém je efektivita panelů pohybující se okolo 8-9%. Samozřejmě existují i panely s účinností 40% ale ty jsou 1000x dražší než než normální.

      • Otázka taky je, jestli se nepřijde na nějaké nové využití fosilních paliv. Potom až třeba jednou nebudou, tak to může být problém. Elektřina, která jde vyrobit mnoha způsoby, které prakticky nemají vliv na to, že by zdroj pro výrobu někdy chyběl, je schopna nahradit obrovské množství strojů apod., které dneska využívají fosilní paliva. Nehledě na to, že nějaké smogové situace budou tatam…vzduch ve městě krásný, čistý jako někde v přírodě. Snížení hluku a vibrací (auta), atd. atd.

      • Xoo (neregistrovaný)

        Xzeite řekni mi, ty takový fanšmejkr, který používal Lumii s 40MPix senzorem a xenon bleskem, jak je vůbec možné, že jsi kleknul tak hluboko a koupil si jeden z nejhorších foto mobilů mezi vlajkovými loděmi na trhu?

        Člověk by řekl, že někdo, kdo si potrpí na skvělé výsledky focení s Lumií se chytit do tak hloupé marketingové pasti Samšuntu, který úmyslně osadil S7 horším camera senzorem než S6 chytit nemůže a přece…

      • zipiik (neregistrovaný)

        xzeit: Elektrina je nadherna vec, da se vyrabet relativne ciste (otazkou je mnozstvi), ale neumime ji efektivne skladovat, narozdil od fosilnich paliv. Pouzivaji se precerpavaci elektrarny, mozna bychom mohli v obdobi mimo spicku rozkladat vodu na kyslik a vodik do palivovych clanku, ale ty jsou drahe, aby je melo kazde auto (pokud vim, tak s tim experimentuje Honda v FCX Clarity).

      • Xoo (neregistrovaný): Já si kupoval Lumii 1020 u O2 v 64GB verzi. O to mí šlo. Bohužel se mi na ní 3x něco pokazilo a po 3. reklamaci jsem reklamoval opravu, kterou mi uznali…..takže jsem dostal 13000,- Novou 64GB verzi s 2 letou zárukou jsem bohužel nikde nesehnal a do staré bych po této zkušenosti nešel. Bohužel adekvátní náhrada již nebyla, mám nějaké kritéria, které musí mobil splňovat. Pokud by do samsungu galaxy S7 narvali 41MPx senzor z lumie 1020 (mírně vylepšený) s rychlostí ostření SGS7 a světelností objektivu f1,7, HAAC mikrofony, asi bych se udělal. Ale mezi dnešními mobily byl SGS7 pro mě nejlepší volba. Fotografie patří rozhodně k těm nejlepším….41MPx PW + XENON by bylo fajn, možná někdy…..

  12. podpora (neregistrovaný)

    myslim že to mělo být zavedeno už dávno. pod tíhou událostí posledního roku, bych chtěl aby se vlády demokratických zemí vzpamatovali a nařídili toto zavést nejpozději do dvou let. Měli by na to vyhradit prostředky a dát tomu národní prioritu. nebudeme přece ekonomicky podporovat státy, které se nás snaží zničit.
    To že je to i v zájmu ekologie je jen třešnička na dortu. nehledě na skutečnost, že jednou k tomu z důvodu vyčerpání zásob stejně dojde.
    Veškeré technické nedostatky se masovým zavedením a prodejem vyřeší.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *