Sledujte nás na YouTube

Baví vás strategické hry v reálném čase? Pak bude Rome: Total War přímo pro vás

Vývojářské studio Feral Interactive se specializuje převážně na platformy iOS a macOS, což mimo jiné potvrzuje i jejich nejnovější dílo, real-time strategická hra Rome: Total War. Titul je však dostupný pouze pro iPady, na iPhonu si jej nezahrajete.

Pokud jste ještě nikdy nehráli hru na podobném principu, pak byste měli vědět, že většina z nich nabízí bitvy o skutečně velkých rozměrech, při kterých budete muset vymýšlet nejrůznější strategie a taktiky. Mějte také na paměti, že je hra poměrně velká a vyžaduje minimálně 4 GB volného úložiště.

Rome: Total War je kompatibilní s první generací iPadu Air a novějšími, iPadem 2 mini a novějšími a iPadem Pro. Hra není zdarma, připravit si musíte  9,99 eur, což je v přepočtu asi 270 korun.

ROME: Total War

Zdeněk Koutský

15 komentářů

  1. FULLYOLO (neregistrovaný)

    a na Adnroid to nebude? :( :D

    • No ono to chce docela výkonné iPady (první iPad Air není ani dnes žádné ořezávátko), je to docela otázka, pro jaké Android tablety by to vlastně mělo být. Napadá mě tak dva modely od Sony (s velmi sporným podílem), nějaké kousky od Samsungu (S2 apod.) a to je možná tak vše… Situace v tabletech není na Androidu moc dobrá. Zvrhlo se to tam v 101 reminiscencí na lowend.

      • lerion (neregistrovaný)

        Uni, vim, ze v tvem utopickem jablecnem svete to funguje trochu jinak, ale iPad Air z roku 2013 ma Dual-core 1.3 GHz a 1 GB RAM… A nezacinej s grafikou, ta je lepsi jak otresne (v roce 2016) dvoujadro, ale stejne na dnesni pomery nic moc. Ty tablete od Sony…

      • Tak RAM hru očividně neomezuje, když je kompatibilní, ty utopisto:-)

      • uni: RAM hru omezuje vsude a vzdycky. Vyhoda Applu a jejich telefonu je, ze developer ma jasne dany SW a velikost pameti, takze muze svou aplikaci optimalizovat na jasne dane parametry HW.

      • ma jasne dany HW .. preklep

      • PetrCBR: K tomu přeci není důvod, aby vždy byla RAM omezením:) Běžně hraji hry na PC, kde má PC tolik RAM, že bych to mohl provozovat z RAM disku a ještě by zbylo dost pro hru samotnou, která si bere tak jako tak jen část paměti.
        Specifikace systémové paměti 1GB pro mobilní hru si myslím je dnes stále dostatečná kapacita. Samozřejmě je otázka, jak prasácky s RAM nakládá systém.

      • uni: 1GB RAM staci jen pod podminkou, ze developer o tomhle ‚jasnem omezeni‘ vi a je schopny aplikaci optimalizovat.

      • uni: treba android se dava na ruzne systemy s ruznou kapacitou pameti a je pomerne slozite tam poradne aplikaci optimalizovat … resp. je mozne udelat klasicke optimalizace, ktere ale nikdy nebudou tak efektivni, jako v pripade jednotneho HW (viz konzole).

      • PetrCBR: developer přímo explicitně jmenuje iPad Air, tedy ví. Křičet, že je to zařízení na nic, protože má danou hodnotu je na nic, když vývojář zachoval kompatibilitu. lerion (neregistrovaný) prostě potřeboval něco pindnout.
        U Androidu je samozřejmě ještě situace o to těžší, že má neuvěřitelně roztříštěné verzování OS + případné hrabání se v kódu od výrobce, takže není nikde dáno, kolik se vlastně případně přiděluje RAM procesu. Prakticky neprůstřelný bordel, jak píšeš.
        Pak mohou samozřejmě hrát roli další faktory, HW GPU, rychlost úložiště, atd. iPad Air byl v době uvedení hiend, který očividně na něco dnes stále stačí.

      • uni: ano, to jsem nepsal jako narazku na tebe, ale jako vysvetleni ze 1GB RAM na iPadu neni to same jako 1GB RAM treba na androidu (co se tyce vyuzitelnosti pro aplikaci).

      • PetrCBR: Jj, také pro některé zde opakovaně nepochopitelné téma:) Např. ve spojení správy a přístupu do RAM.

  2. zipiik (neregistrovaný)

    Ach jaj, uni zas operuje radobyodborne s necmm, cemu nerozumi. Alokace pameti procesu (malloc()) je dana API OS, ktere je na vsech zarizenich schodne, jak SDK tak NDK. Neco jineho je strategie uvolnovani prostredku aplikaci na pozadi, ktere nekteri vyrobci modifikuji, nektere custom ROM umoznuji toto chovani modifikovat.
    Jasne, ze pro unifikovanejsi svet iOS se bude vyvijet snadneji, min kombinaci HW, pro ktere se da hra lepe otestovat a zoptimalizovat, u HW ruznorodeho Androidu holt musim pocitat s vice ruznymi grafickymi jadry, jejichz moznosti se u dost lisi, takze budu muset bud omezit pocet kompatibilnich zarizeni nebo grafiku skalovat podle schopnosti zarizei. Na druhou stranu muzu pocitat s typicky vice RAM nez 1GB, tak zvolim jinou strategii nacitani resources do RAM, tim muzu eliminovat rozdily v rychlosti ulozist, pokud by bylo uzkym hrdlem. Ale zpusob a alokace pameti pro proces jsou vsude stejne.

    • Ne, všude se nepřiděluje stejná kapacita procesům. Je hezké, že máš našprtanou teorii, praxe je prostě jiná;-)

      • zipiik (neregistrovaný)

        Ajajajaj, tak povidej, jak je to v praxi. Jakoze Android na Lenovu prideluje procesu jiny adresni prostor nez Android treba na Nexusu? Tak to je pekna pohadka, kterou si rad poslechnu :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *