Sledujte nás na YouTube

Bankovní aplikace: Pro uživatele je nejdůležitější bezpečnost plateb

Zatímco popularita mobilních aplikací se den ode dne zvedá kosmickou rychlostí, bankovní aplikace rostou mnohem pomaleji. Uživatelé váhají s jejich využíváním, protože chtějí mít jistotu, že jsou bezpečné. Kvalitní zabezpečení je jedna z mála věcí, za kterou jsou lidé ochotni si v chytrých telefonech připlatit. “Zahraniční studie ukazují, že jeden z hlavních důvodů, proč jsou klienti váhaví s používáním mobilního bankovnictví, jsou logicky právě obavy o bezpečnost tohoto kanálu,” vysvětluje Dvořák z vývojářského studia Inmite, který navrhl architekturu připravovaných aplikací pro Českou spořitelnu a Komerční banku, včetně bezpečnostních prvků. 

Bankovní aplikace jsou proto stahovány zhruba jen čtvrtinovou rychlostí oproti jiným aplikacím. Ukázal to i výzkum konzultantské společnosti PwC z poloviny letošního ledna, kterého se zúčastnilo tři tisíce klientů bank z celého světa. 

Uživatelé jsou ale chápaví a ochotní překonat drobné obtíže při úvodní aktivaci zařízení pro obsluhu účtu z telefonu, protože vědí, že za to dostanou lepší bezpečnost. “V obou našich aplikacích jsme se soustředili na to, aby překážky spojené s aktivací a přihlášením uživatele byly co nejmenší. Nebylo to lehké, protože není možné jen mechanicky přejmout koncepty internetového bankovnictví, jako je například ověření pomocí SMS,” doplnil Dvořák. 

Pro lepší představu, v USA za poslední rok narostlo používání mobilního bankovnictví o 45 %, uvádí studie společnosti Javelin Strategy and Research. Mobilní bankovnictví tam nabízí 92% z top finančních institucí. V loňském roce zaplatilo svoje účty prostřednictvím chytrého telefonu 6 milionů domácností. 

 

Vývojáři pro zabezpečení bankovních aplikací dělají maximum. Existuje ale několik obecných zásad, které mohou na druhé straně dodržovat klienti a předejít tak případným nepříjemnostem:
1) Ujistěte se, že zadáváte heslo do mobilního bankovnictví v bezpečném prostředí. Displej chytrého telefonu je vidět z větší dálky, než se zdá. 

2) Buďte obezřetní k jaké síti wi-fi se připojujete. Především buďte velmi opatrní u otevřených sítí, například v kavárnách. Pokud si nejste jisti, zůstaňte raději připojeni pomocí připojení mobilního operátora.

3) Ověřte si, že aplikace, kterou si instalujete, je opravdu originální aplikace vydaná bankou. Obzvláště na Android Market se může velmi snadno objevit podvodná aplikace (naopak na iOS se toto téměř nikdy nestane). Pokud to vaše banka umožňuje, stahujte Android aplikace přímo z jejího webu. 

4) Poté, co ukončíte práci s mobilním bankovnictvím, ujistěte se, že jste se odhlásili od svého účtu. Některé aplikace toto za vás neudělají automaticky ihned po opuštění. 

5) Pokud ztratíte vaše mobilní zařízení, zablokujte si heslo pro mobilní bankovnictví. Většinou je zablokování hesla možné provést přímo z prostředí internetového bankovnictví. Nebo se obraťte na klientskou linku vaší banky.

Michal Javůrek

Nadšený fanoušek chytrých telefonů, počítačů a automobilů. Lyžař, běžec, plavec a náruživý biker, za každého počasí. Fanoušek metalu, který nepohrdne sklenkou dobrého vína u kvalitního filmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *