Sledujte nás na YouTube

ARM: Mobilní hardware nabídne do 2 let stejnou grafiku jako PS4 a Xbox One

Pokud patříte mezi herní nadšence, moc dobře víte, že chytré telefony a tablety dokáží v současné době nabídnout velice kvalitní grafiku, která v mnoha případech snese srovnání se starší generací konzolí typu PlayStation 3 a Xbox 360. Na nedávné konferenci v Amsterdamu se ovšem zástupci společnosti ARM nechali slyšet, že za dva roky dosáhnout mobilní grafické čipy výkonu PlayStation 4 či Xbox One. S přihlédnutím na stále zrychlující vývoj v oblasti polovodičových součástek není příliš důvodů, proč tyto výroky vyvracet.

ps4

Vizuální stránka je ovšem pouze jednou částí mince. Mobilní zařízení totiž nedokážou interpretovat herní zážitek v takovém rozsahu, jako dedikovaný herní hardware. Vývojáři se musí neustále vypořádávat s malými displeji, nepřesnými ovládacími prvky a výdrží akumulátoru. Nizar Romdan, coby ředitel společnosti ARM však poukázal na stále populárnější virtuální realitu, která by mohla již velice brzy tyto překážky odstranit.

V praxi bude totiž jedno, zda na hlavě budete mít helmu virtuální reality připojenou k počítači, nebo náhlavní soupravu GearVR s vloženým Samsungem. Názor odborné veřejnosti se shoduje, že mobilní VR je tím správným směrem, který by mohl uvolnit potenciál mobilních zařízení pro hardcore hráče. Ostatně s touto vizí kalkulují všichni klíčový hráči, kteří virtuální realitu již neberou pouze jako okrajovou záležitost, ale věnují ji stále větší pozornost.


88 komentářů

  1. amd (neregistrovaný)

    Seriózne? AMD, nie ARM.

  2. Iggy (neregistrovaný)

    grafika není vše, kor na mobilní zařízení, důležitější je hratelnost, nápad…

    viz. hry na 3DS

    • tomas (neregistrovaný)

      Pripojit mobil na telku by bola tiez moznost. Klavesnica alebo ovladac neviem ako sa spravne vola joistick by mohol byt sucastou obalu kludne aj stlacajuca s dotikovou plochou tak ako to ma blackberry. Toto by mohol vyuzit ms so svojim continuom

      • tomas (neregistrovaný): Gamepad
        Jenže to téma kulhá. Potřebuješ to připojit kabelem, protože bezdrát laguje (stačí tak na streamování). Takže ti od toho přes obývák půjde HDMI/DP kabel. Jenže to asi nebudeš připojovat přes MHL, který nikoho moc netankuje, takže to plácneš na Qi nabíječku (USB bude zabráno video kabelem), takže něco ze zasnu (nacvaknuté/magnet) a další kabel do zástrčky.
        Já myslím, že tudy se uživatelé ubírat nechtějí:)

      • Uni: mozno to kulha teraz, nemusi za par rokov. A pripojeny kabel moze aj dobijat (alebo mat nejaky rozbozovac, kde pripojis aj nabijacku). A viem si predstavit ze napr. ovladac od XO sa bude dat pripojit aj na Telefon cize nebudes potrebovat kabel cez pol izby. Uvidime co prinesu dalsie generacie Continuua. Moze byt aj ze to je slepa vetva, uvidime.

      • tomas (neregistrovaný)

        Jeden kabel usb-c cez neho by sa nabijalo aj posielel signal zaroven je to na vyvojaroch ale da sa to skombinovat ked dokaze continuum zaroven nabijat aj vysielat signal. A co sa tika toho obalu tak na starsie zariadenia by asi nefungoval ale na novsie by sa vyrabalo zariadenie uz pripravene s konektorom zabudovanym v obale tak ako je bezdrotove nabijanie qi v odnimatelnych kritoch len by tam boli pridane dalsi koncovky. Vsetko sa da len treba hladat sposobi a nie priciny preco sa to neda. A moznosti je viac ako to spojazdnit.

      • tomas: Uni hlada moznosti len v pripade apple (vid. clanok o odstraneni 3,5mm jack) :)

      • TomasSX1: Ano, může, vždyť hovořím o MHL…. Jenže MHL nikoho netankuje. Podívej se na podporu na straně zobrazovačů, bída. A to nemluvíme o zdroji. Apple-ignoruje, MS-Ignoruje, ostatní-guláš ano/ne/verze. Navíc nejsem si jist, ale takový 3m MHL kabel bude muset být pořádný kabel, aby protlačil dost šťávy. Nehledě na to, že to ten konektor na straně zobrazovače vůbec nemusí umět poslat. MHL je mrtvola.
        Ad HID, to si můžeš připojit i nyní, ale stejně z toho není žádný kloudný std. a ze strany vývojářů prakticky ignorované.
        Neobjevuj ameriku, žádná další není. to co zmiňuješ můžeš mít i teď. Konzolovou grafiku (předešlé generace), daný výkon, podporu HID, audio/video konektivita a…nic.
        Ad Apple, nehledám nic, ten v tom už jede, viz Apple TV s AppleTV OS:)

      • qwe (neregistrovaný)

        ani nekulha. staci, aby nove televizory mali USB-C standardne ako jeden z moznych vstupov

      • qwe (neregistrovaný): není línějšího výrobce než výrobce TV, za roky nebyli schopni kloudně adoptovat DP a MHL a ty jim cpeš USB-C:-D

    • tomas (neregistrovaný)

      Pripojit mobil na telku by bola tiez moznost. Klavesnica alebo ovladac neviem ako sa spravne vola joistick s takimi tlacitkami ako na ps4 by mohol byt sucastou obalu kludne aj stlacajuca s dotikovou plochou tak ako to ma blackberry vyriesene na klavesnici. Toto by mohol vyuzit ms so svojim continuom

  3. Ještě někomu připadá Continuum jako hloupost?

    • To vies, hlavna vec ze 3D Touch a odstranenie 3,5mm jack je naj inovacia poslednej doby a nenormalna pridana hodnota (android som nespomenul bo tam sa nic nezmenilo poslednych dobrych par rokov).

      Dolezite je ze Continuum bol tu majstrami odsudeny uz hned na zaciatku :)

    • Pokud chápu, aktuálně má Continuum co dělat, aby rozhýbalo obstojně komplikovanější web stránku. Cesta ke konzolové grafice (1080p@60fps) je nesmírně daleká:)
      A to se ve spojení s VR hovoří o 4k@60+fps :D I jen dnešní první úroveň s 1080p vyžaduje hiend PC s příkonem 300W a cenou převyšující iPhone 6s Plus 128GB.

      • UNI: Chapes spravne, lenze continuum je vo verzii 1. Uvidime co bude neskor, zu teraz su spravy ze v Redstone ma byt umoznene rozlisenie az 2K pre Continuum. Takze asi na tom makaju a mozno ze aj nie :)

      • TomasSX1: Uf, ono to má potíže s FullHD (WUXGA, pokud ti některý chytrý recenzent nezačne tvrdit, že to nepodporuje) a ty tu vyhlížíš 2k:) Jedna věc je samozřejmě odladěnost, která bude nyní mizerná, další hrubý výkon a další koncept (aktuálně musí ta placka počítat dvě prostředí). Jednou si to třeba sedne. Nebo taky ne. To teď nikdo neví.

      • Chápeš naprosto nesprávně. Continuum pracuje s aktuálně dostupným HW, článek o perspektivě na 2-3 dopředu. Nejde o momentální výkon, ale celý koncept malého zařízení použitelného v mnoha konfiguracích od telefonu, přes „PC“ po herní konzoli. Na tom je mnohem důležitější OS a univerzální aplikace.

      • pavel (neregistrovaný)

        Uni nevšiml jsem si, že by ty slabé konzole zvládaly většinu nových her ve full hd při 60 fps, spíš pouze 30 fps v 900p :D

      • pavel (neregistrovaný): tjn:) Ale i tak se ukazují kousky, co to dají. Je to o optimalizaci. Má to 8 jader, DX12 s Asynchronními shadery (aspoň na straně HW), nějaké penzum RAM. Nic, co by nedávalo FullHD. Ale SW je brzda. Zatímco na straně mobilů je brzdou i hrubý výkon samotný. Nelze srovnávat HW s 100W výkonem a s 2W nebo kolik ve špičce vezme SoC než začne u Androidu throttling:)

      • TomasSX1: Já nijak nepolemizuji, že před DP (nebo i HDMI) půjde posílat 2k. V zásadě je to jen otázka SoC. Tedy aktuálně jen SW os MS nevyužívá potenciál HW.
        Druhým tématem pak je předváděný výkon. Na UHD zobrazovadlo taky pošleš hru z kde jaké plečky, ale hratelné to nebude:)

      • Uni: vid. koment od Steelspace.

    • tomas (neregistrovaný)

      Len ho bude treba vylepsit aby fungoval aj bez docku. Ale to asi pride s lepsim HW

      • tomas (neregistrovaný): viz „uni 18.2.2016 v 13:42″.

      • Continuum funguje i bez Docku.

      • shepii (neregistrovaný)

        Přesně tak, Continuum je budoucnost, jednou budou fungovat klasické počítače jen tímto způsobem, protože bude zbytečně mít doma (v knihovně, všude) zbytečnou krabici, když výkon i data si každý nosí v kapse.

      • shepii (neregistrovaný): Ve světle Windows Apps 30GB TombRider bumrlíčka se většině placek s flash úložištěm docela protáčí panenky:) A flash kapacita je sakra drahá:)

      • shepii (neregistrovaný)

        Uni: A pointa? Psal jsem o budoucnosti. Tímto tempem, jakým roste výkon mobilních zařízení a kapacita paměti, bude za pár let dostatek výkonu a potřebného uložiště v každém smartponu. Jen za posledních pět let se zvýšila kapacita úložiště ve smartphonech nejméně 16x, o výkonu se tady radši ani rozepisovat nebudu.

      • shepii (neregistrovaný): kapacita paměti ale v zásadě neroste. Za 1-2k si kupuješ stejné HDD jako před lety, pam. karty (MicroSD) stojí na 128GB. I dnes si kupuješ drahé přístroje s ušmudlanými 16-32GB paměťmi, vyšší kapacita řádně zaplacena. Uvědom si, že ve chvíli, kdy chceš poslat hru na metrovou úhlopříčku potřebuješ sakra větší textury, složitější geometrii. A tedy značně větší hry. Na PC mají hry desítky GB, protože to má hromadu grafiky.
        A trh (výroba) nemá kapacitu na výrazný posun datového flash objemu. Před 3mi lety jsem si koupit SSD 128GB za 2k, dnes se podíváš do ceníku, máš 128GB (dle výkonu) 1-3k, střed ceny….2k. Vyprávěj mi růstu objemu, ale spíše jako pohádku před spaním:)

      • shepii (neregistrovaný)

        Teď vůbec nechápu, co jsi to vyplodil. Psal jsem o tom, že kapacita paměti ve smartphonech se zvyšuje. Za posledních pět let se zvýšila minimálně 16x – usuzuji tak podle mého bývalého smartphonu, který měl 4GB, nyní jsou na trhu smartphony s 64GB běžnou věcí, za chvíli tu bude 128GB jako samozřejmost – takže to je prostě fakt. Výkon se zvyšuje zrovnatak. O ceně nebyla řeč, nikde jsem nepsal, že se výkon a paměť zvyšují, ale cena zůstává stejná.

      • zipiik (neregistrovaný)

        UNI: Myslim, ze kvuli Tomb Raiderovi resit kapacitu mobilu nemusis. Ona to je sice universal app, ale jde spustit jen na PC se 64bit Windows 10, i na XBox je potreba koupit XBox verzi.

      • shepii (neregistrovaný): Aha, tak ještě konkrétněji. Před 3mi lety jsem za 17k koupil telefon s 16GB+karta (max 128GB). Před více než rokem jsem za 15k koupil telefon s 32GB bez rozšíření. Potenciální kus z MWC 2016 bude mít (a to si jsem takřka jist) něco jako 32GB+karta (max 128GB). Kde máš jaké 16ti násobné zvětšení?:D
        r.2011 iPhone s max 64GB kapacitou. r. 2015 iPhone s max 128GB kapacitou. Opět nějak nevidím ani 8mi násobek:) Nicméně pozor, ano, r. 2010 max 32GB, r. 2015 (ať ti tam tedy dáme tu pětiletku) max 128GB. To jsme ale stále 4x méně, než tvá rovnice:)

      • zipiik (neregistrovaný): Jasně, to neřešme:) Jen taková ukázka, co se stane s hrou, co má konzolovou grafiku:D

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: V pohode, ony zrovna universal hry, ktere by pokryly PC a XBox delat nejdou diky architekture XBoxu, ktery je rozdeleny na 2 casti – cast na hry a cast s Windows pro aplikace. Herni cast neumi universal app spoustet.

      • zipiik (neregistrovaný): jj, XO (XBox) toho ku*ví docela dost sám o sobě. Bohužel.

      • zipiik (neregistrovaný): Navíc jsem nic o univerzální aplikaci záměrně nic nepsal, páč to není univerzální aplikace:) Je to Windows Apps (distribuce Store, nové API, funguje to vůbec v režimu okna?). Není ani univerzální, ani Continuum.

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: Tak XBox je postaveny jako herni konzole, tj. minimum vrstev mezi hrou a zelezem. Cetl jsem hodne pekny clanek od cloveka z Naughty Dog (Uncharted, One Of Us…ja vim PS, ale XBox je to same v blede moderm), ktery popisoval, jak si sami rozdeluji jadra CPU, spravuji pamet atd. Pripomelo mi to doby vyvoje na 8bitech nebo Amigach/ST.
        Do takoveho svet proste zadna universal app naroubovat nejde.

      • shepii (neregistrovaný)

        Uni: Ty jsi asi úplně mimo, jinak si to už vysvětlit neumím. Polud sis nevšiml, tak ten příklad máš v mém komentáři. Fakt žasnu, co kolikrát dokáží někteří diskutující vyplodit.

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: Aha…nejako se v tech pojmech Windows App a Universal App ztracim a navic jsem se nechal zblbnout clanky, ktere hlasi, ze novy Tomb Raider vysel jako universal app – http://www.winbeta.org/news/rise-tomb-raider-now-available-windows-store-universal-windows-10-app

      • zipiik (neregistrovaný): jj. Zkrátka jako Apple a iOS. Minimální režie na funkčnost. O to více se v kapse otevírá kudla, když si vezmeš, jak si MS šteluje XBox a nám PC hráčům by bez mrknutí oka dál podsouval sra*ky via DX11. To fakt totálně na*írá! Thanks God AMD, thanks God…
        Je pak otázka, co vlastně MS dělá, protože aktuálně v W10 Redstone se matlá s jednotným jádrem (s kterým jsme všichni tak nějak automaticky předpokládali, že W10 jde na trh), takže není vyloučeno, že nedojde k sloučení prostředí i v XO (třeba, jen má úvaha).

      • zipiik (neregistrovaný): MS jasně řekl, že Windows Apps-Universal jsou aplikace, které se dají spustit kdekoli s daným API W10. Což toto RoTB nesplňuje, nemůže si tak nárokovat označení Universal. Navíc sám říkáš, že hra běží v XO mimo W10 API, můžeš si ji koupit na Steamu pro W7, atd.
        Je to klasická x64 hra, která si na W10 sáhne na API do Xbox Live pro nějaké ptákoviny a je také distribuována skrz Store, nic víc.

      • shepii (neregistrovaný): Ty jsi borec. Vezmeš dva polarizované přístroje z opačné strany segmetnu a uděláš z toho pravidlo:) Před 5ti lety jsi koupil telefon za 5k, co měl 4GB paměti. Ukaž mi telefon (resp. telefony, bavíme se přeci o trhu!), co mají za 5k 64GB paměti. Sorry, já rozhodně nevidím záplavu telefonů za 5k s 64GB kapacitou.
        Asus má v nabídce přístroj, který má 256GB kapacitu (jakýsi Premium nebo co). Sorry, ale na základě toho tvrdit, že trh s mobily je s touhle kapacitou je fakt úlet:)

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: iOS (ani zadny jiny moderni OS) SW tak nizko k zelezu nepusti. Srovnal bych to spis s Kickstartem z Amigy – zavadec, zakladni knihovny (API), nejake API pro komunikaci s druhou masinou s Win10, ktera zajistuje sitovou komunikaci, chat, kamerku atd.

        MS nic nesteluje, jestli neco upgradne, tak to bude prave ta Win masina, ktera je pro beh appek, ale sam MS prohlasil, ze Win10 nebudou mit na herni vykon prilis vliv. To same Sony a Vulkan v PS4.

      • shepii (neregistrovaný)

        Uni: No mám z tebe fakt dost, musel jsem si to přečíst dvakrát abych pochopil, že to fakt myslíš vážně..:D Tak já to zkusím ještě jednou, snad už to pochopíš. Nikde jsem nemluvil o ceně, ani o různém segmentu, jen jsem konstatoval fakt, že se kapacita paměti ve smartphonech za posledních pět let zvětšila 16x, což je fakt. Je úplně jedno, že před těmi pěti lety byly nižší ceny, než jsou teď. Chápeš to už? Já už totiž nevím jak to napsat, abys to i ty pochopil.

      • zipiik (neregistrovaný): no nevím, např. Apple Mantle je také lowlevel API pro přístup k HW. Ostatně, ani hra v XO nemůže být tak oddělená, to by nebyly simultánně dostupné další služby z XO. Ale vývojář nejsem. Ale podle mě, to co ty říkáš by bylo dle mě možné jen ve chvíli, kdy by se zcela vynechal zavaděč a služby okolo hry a bootlo se rovnou do hry.
        Příměr s Amigou je vlastně trefný. Ale tak se XO přeci nechová ne?

      • shepii (neregistrovaný): Proboha, to je furt dokola. Sorry, ale opravdu přestává bavit. Jasně jsem ti napsal, že před pěti lety sis koupil telefon s 32GB, dnes si koupíš s 128GB (exces s 256MB neberu v potaz, to snad ani není běžně dostupné na trhu). A ty furt budeš mlít o 16ti násobném zvětšení kapacity. Dal jsem ti příklad i z jiného oboru, SSD, HDD, pam. karty. A ty furt dokola…. Kdyby se zvětšil 16x, tak se tu válí přístroje s 512GB v masovém modelu (obdobně jako iPhone), kdežto takový model ani neexistuje, natož o něm hovořit jako o trhu.
        Sorry, vzdávám.

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: XO se chova tak, ze je hypervizorem rozdeleny na 2 virtualni pocitace, silnejsi je pro hry, jeho „OS“ neresi multitasking, sdileni resourcu, atd., je to ciste jen singletaskova herni masina a programator si v ni muze delat, co chce a vi, ze mu nejaky mudry OS neflushne z RAM textury do swapu jen protoze mu to v tu chvili prislo jako dobry napad. Tusim, ze ma pridelenych 6 jader, myslim, ze po nejakem specialnim volani si muze zazadat o 7., ale nebude fungovat hopsani pred kamerkou, ted nevim, jak se to v reci MS jmenuje.
        Ve druhem virtualu bezi Windows a v nich aplikace a sluzby jako sit, atd.

        Schema je treba tady – http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2014/04/Xbox-One-runs-Windows-8.jpg

      • zipiik (neregistrovaný): áha, super díky za upřesnění. J, update FW zpřístupnil (tedy do singhletask herní mašiny) 7. jádro, které bylo na tvrdo přiděleno Kinektu, pokud hra toto nepotřebuje, může užít pro jiné účely.
        Z obrázku chápu, že takto klidně může přeci fungovat i Vulcan hra na Linuxu (Androidu), Metal v iOS (tam by ale dostala jen jedno jádro, otázka je, zda by to bylo omezení, spíše se spoléhá na grafická jádra), či ne?

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: Vulkan a Metal resi jen API GPU, neresi dalsi prostredky, jako je CPU, RAM atd. Porad bude pod hrou bezet OS, ktery bude planovat CPU, alokovat RAM pro dalsi paralelne bezici tasky. V konzolich se zavede hra a OS se prosdredku de-facto vzda ve prospech hry a az hra skonci, tak si je prevezme zpet. To zadny bezne pouzivany OS nedela, porad ma nad prostredky plnou kontrolu a naopak spusteny SW nema kontrolu nad alokaci zdroju.

        Vtipny je treba v tomhle pripade licencni model serverovych produktu MS, ktery sice prodava licence na pocet CPU/jader, ale pokud bezis ten produkt ve virtualu, ktery ma pridelena dejme tomu 2 virtualni jadra, musi byt stejne zalicencovane kazde fyzicke jadro, na kterem by mohl potencialne ten virtual bezet…kdyz si budujes v serverovne „cloud“ par desitek serveru, mezi kteryma se migruji virtualni masiny podle potreby, tak je to pomerne drahy spas :c)

      • zipiik (neregistrovaný): A pravda. Tak poslední pokus, co SteamOS? Trefil jsem se?:)

      • zipiik (neregistrovaný)

        uni: SteamOS neznam, ale podle toho, co jsem cetl, tak je to Debian vyladeny na hrani, takze bych cekal, ze to bude neco jako hrani na PC. Navic SteamOS bezi na vice konfiguracich HW, takze musi nejako izolovat aplikaci od HW.

      • zipiik (neregistrovaný): Už ti dám pokoj:) Díky za rozšíření obzorů. Sice nemám o konzole o nic radši, ale aspoň je to technologicky zajímavé.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Takovy pristup si fakt mohly dovolit jen 8bity nebo 16bity, kde bylo omezene mnozstvi konfiguraci, takze vyvojar po par zavolanich presne vedel, na jakem HW bezi a co od nej muze cekat. Pri miliarde konfiguraci dnesnich PC nebo Macu nema sanci.
        Kdyz si pustis tohle video – https://www.youtube.com/watch?v=f8XdvIO8JxE tak tam ten clovek mluvi poctu cyklu, kolik vezme pristup do L1 a L2 cache a kolik do RAM, ze prepnuti clusteru jader vezme neskutecnych 190 cyklu…takhle dneska na PC nikdo neprogramuje, krome vyvojaru OS. Naposledy jsem pocutal cykly instrukci v assembleru Z80 nebo 8086 a to uz jse sakra dlouho :)

      • shepii (neregistrovaný)

        Uni: vzdáváš to akorát včas, jinak by ses dál jenom ztrapňoval. SGS1 – 2010 – 8GB, SGS6 – 2015 – 128Gb – 16x více. Tak příště si nech ty tvoje moudra od cesty ty brepto.

      • zipiik (neregistrovaný)

        shepii: “ Jen za posledních pět let se zvýšila kapacita úložiště ve smartphonech nejméně 16x, o výkonu se tady radši ani rozepisovat nebudu.“

        Jeden vyrobce neni trh. Tvoje tvrzeni by chtelo nejakou statistiku prumerne nabizene kapacity celeho trhu.

        Kdyz vezmu maximalni kapacity iPhone:
        iPhone (2007) – 16GB -> iPhone 6s (2015) – 128GB – tj. narust 8x za 8 let

        Vezmeme Lumie 9xx:
        Lumia 900 (2012) – 16GB -> Lumia 950 (konec 2015) – 32GB (+karta)

        A pokud se podivam na specifikaci Galaxy S1 na wiki, tak i ten mel 8 a 16GB varianty, takze bud porovnavej maximalni kapacity nebo minimalni.

      • shepii (neregistrovaný)

        Zipik: Nikde netvrdím, že je to na trhu běžné, pouze jsem uvedl, že za posledních pět let se zvýšila kapacita úložiště ve smartphonech nejméně 16x, což je pravda. Žádnou statistiku nepotřebuji, netvrdil jsem že je to nějaký průměr. Prostě tato situace nastala, víc se není potřeba o tom rozepisovat.

      • zipiik (neregistrovaný)

        shepii: Ale tvuj priklad tvoje tvrzeni nepotvrdil, protoze plati, ze:

        SGS1 – 2010 – 16GB, SGS6 – 2015 – 128GB, tj. 8x – viz https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_S_series (to, ze do CR Samsung leta dovazel jen nizsi pametove varianty na tom nic nemeni)

        A hned z dalsiho radku muzem porovnat max. velikosti SD karet te doby:
        SGS1 – 2010 – 32GB, dnes je max. mSD karta tusim SanDisk 200GB – tj. narust 6,25x

        Nikde nevidim tvuj minimalne 16 nasobny narust. Jasne, pokud jsem si v roce 2010 koupil jebku se 4GB storage a ted si koupim top se 128GB, povysil jsem dokonce 32x, jupiiii, ale to neni srovnani technologii roku 2010 a 2015, to je jako bych rekl, jak moc vzrostl od roku 2010 vykon procesoru, protoze v roce 2010 jsem mel Atom a ted jsem koupil i7.

      • shepii (neregistrovaný)

        Moje chyba, o 16GB verzi jsem nevěděl. Každopádně Asus Zenfone 5 (vlajková loď 2014) – 16GB, Asus Zenfone 2 Deluxe Edition (vlajková loď 2015) – 256GB. 16x více za rok.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Z webu Asusu:
        Storage
        128GB eMMC Flash
        128 GB eMMC Flash+128 G SD Card hard bundle
        5GB free lifetime ASUS WebStorage

        Takze ted neporovnavame jen interni pamet, ale interni + karta? Tak ji pricti i k predeslemu, at je to fer srovnani.

      • shepii (neregistrovaný)

        256GB Je interní paměť. A i kdyby to bylo jem 128GB, tak stejně je to za rok 8x více. A vzhledem k tomu, že můj původní komentář mířil k tomu, že když je teď takovýto trend, tak v příštích pěti letech bychom se mohli dostat k 1TB interní paměti, tak toto porovnání mé domněnce hraje do karet ještě více. Bohužel kvůli vašemu handrkování o to, jestli se kapacita zvýšila 16x nebo ne (což v tomto případě není az tak důležité, protože na 1TB by stačilo i 8x) jsem se k základní myšlence dostal až teď.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Podivej se sem – https://www.asus.com/Phone/ZenFone-2-Deluxe-Special-Edition/specifications/
        Je to 128+128. Jeden vyrobce, ktery jeste pred rokem vyrabel svou „vlajkovou lod“ vybavenou pameti na urovni tehdejsi stredni tridy ted dohnal vlajkove ostatnich vyrobcu…to je fakt uzasna ukazka pokroku mobilnich telefonu :) BTW, porad jsme na maximane 8x, kdy se dostaneme na MINIMALNE 16x?

      • shepii (neregistrovaný)

        Už jsem to zde psal – 16GB vs 256GB.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Jasne, Asus nevi, co prodava, jesteze ma tebe ;)
        Vyjimecne se pridavam k unimu, diskuse s tebou je ztrata casu. Sup do postele, rano vstavas do skoly.

      • shepii (neregistrovaný)

        Klasika, došly argumenty, není čím oponovat, tak začneš slovíčkařit a zesměšňovat. Ach vy děcka.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Posledni prispevek, podivej se na video recenzi na cas 1:12, AIDA64 jasne rika, ze telefon obsahuje 128GB internal storage a 128GB external storage. https://youtu.be/FJlV5HbkVZ0

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      Pockej, pockej. Az do dnes jsem tady opakovane od mistnich bojovniku cetl, ze Continuum je urceno pro firmy, ze WP/W10M jsou pracovni OS a hry pry stejne nikoho nezajimaji. Ty hraji jenom deti s Androidem. Tak jak to tedy je?

      • My sme zas od miestneho trolla citali rok dva že 950 su posledné modely a predsa tu obsmŕda – nezastavila ho ani 550 ani 650 – tak jak to tedy je ?

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Zrejme sis spletl diskusi, tady se bavime o necem jinem. Ale v kontextu debaty, jelikoz ani 550 ani 650 nepodporuji udajnou „killer“ feature W10M Continuum, mel muj zdroj pravdu. 950 a 950XL jsou skutecne posledni plnohodnotne Lumie.

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        A ted zpatky k me otazce…

      • Imperator: ake dva roky? Ved Arakin tu je max nieco cez rok a uz stacil navymyslat tolko veci ze sam im neveri :D

        A co ma byt ze teraz je urceny skor pre pracu a domacnost? Vdaka univerzalnym aplikaciam moze z toho byt kludne aj plnohodnotny pocitac (casom). Takze kludnej aj herna konzola na doma, cestach.

      • Mr. Arakine – Continuum nebo nějaká jeho obdoba je prostě budoucnost mobilních technologií.

      • qwe (neregistrovaný)

        Continuum nevymyslel Microsoft, teda ak myslim pouzitie USB-C ako video vystupu. Je to standard priamo v tom USB. Mozno aj ine mobily s USB-C vedia posielat obraz ako zrkadlenie, akurat ze MS zasiel dalej a dal ho oddeleny, ako maju pocitace ked pripojis druhy monitor

      • Takže tvoj zdroj myslel len na Lumie s continumm a na základe toho ti povedal že su to posledné – ty si o tom vedel a rok si tvrdil že su posledné a zrazu posledné s continuum – ja neviem ved to uz musi prísť blbé aj tebe nie ? :D aspoň keby si si zmenil nick

      • Mr. Arakin (neregistrovaný)

        Imperator: ty mas takovy zvlastni zpusob uvazovani. Ja nevim, ktere myslel a nemyslel, kdyz rikal o poslednich dvou Lumiich do hlavy mu nevidim a nevidim ani dovnitr hlav planovacu MS. Nick nemam duvod si zmenit. Vsechno co jsem tady kdy napsal se do bodky splnilo. To ty si tady pravidelne kalis do pusy.

      • qwe (neregistrovaný): Continuum není žádné zobrazování přes USB. Je to koncept HW a SW, kde je možné zařízení a hlavně APLIKACE používat na všech velikostech obrazovky a se všemi dostupnými periferiemi.

      • Arakin: ze ta usta/prsty nebolia ked take nieco napises „Vsechno co jsem tady kdy napsal se do bodky splnilo“ a este na dalsich pises ze si „pravidelne kalis do pusy“.

        Mal by si sa radsej niekde zahrabat od tej hanby co si tu naklamal a navymyslal, rozsiroval si to tu ako jehovisti vieru a nic pravdy! Asi tak isto ty vsetko vychadza ako to tvoje slavne tvrdenie o poslednych lumiach. Si len trapny troll ktory hejtuje a kope do MS, ale pod clankami tvojho vyvoleneho OS (Android) ta nikdy nie je vidno.

      • qwe (neregistrovaný)

        steelspace: mne to vysvetlovat nemusis, ja to doma mam

    • zipiik (neregistrovaný)

      Ono neco jineho je spickovy vykon SoC, ktery telefon uchladi maximalne minutu a neco jineho je zdimani maxima 6-8h v kuse.
      Koncept toho, ze prijdu domu, dam telefon do dockiny vedle televize, vezmu do ruky ovladac a proparim celou noc v kvalite grafiky dnesnich konzoli, je zajimavy, ale jeste hodne dlouho nerealizovatelny.

    • mino (neregistrovaný)

      a to potrebuješ continuum aby si zrkadlil hru z mobilu/tabletu na monitore/tv?

      • Continuum není zrcadlení obrazu z telefonu. Je to další plocha. Jedna plocha-mobil ti něco ukazuje, druhá plocha (Continuum) ti ukazuje něco jiného. Aby jsi dostal aplikaci do druhé plochy, musí být napsána v souladu s potřebami Continua. V ideálním případě by vlastně nastal scénář jako užívá Nintendo. V ruce bys držel mobil s něčím na displeji (ovládací prvky, mapa, statistiky, atd.) v Continuu hra samotná. Toto ale Continuum zatím asi neumí (režim ukazování prostředí telefonu nebo režim touchpad), ale je to na bíleni to přidat. Dál se samozřejmě nabízí kompetitivní režim, kdy by jeden mobil byl hlavní, posílal do Continua hru, na sobě ukazoval ovládací prvky a další mobil by se připojil jako další hráč, ale koukali by na stejný obsah v Continuu. Věci budoucnosti. U MS bohužel s jeho efektivností značně vzdálenou. A aktuálně na to není výkon.

      • mino (neregistrovaný)

        to nevadí to zrkadlenie uplne stačí, keď už používam TV k hraniu hier tak pripojím aj gamepad, nebudem sa s tým trkať na dotykovým displeji.

      • Tak jasně, z pohledu fullscreen obsahu je to vcelku jedno. Nicméně kouzlo Continua je ve změně GUI s ohledem na úhlopříčku zobrazení. Tedy, že se ti nebude vše schovávat do různých menu apod., ale že uvidíš více ovládacích prvků přímo. Např. ve vordu, kvůli každému pidi formátování textu musel furt rozbalovat nějaké menu nebo nedej bože další jeho úroveň, tak to brzo pošleš do…
        U hry nebo videa je to jedno, tam jsou ty prvky vždy stejně.
        Dalším krokem jistě bude to, že se Continuum naučí windowed režim, čili se pak dostaneme úplně někam jinam v ergonomii. Pak se to teprve konečně začne trochu tvářit jako PC. Což se ale v zásadě opět nedotýká her.

  4. zipiik (neregistrovaný)

    „S přihlédnutím na stále zrychlující vývoj v oblasti polovodičových součástek není příliš důvodů, proč tyto výroky vyvracet.“

    S timto vyrokem bych si dovolil polemizovat. Qualcomm Snapdragon je 3 roky stary cip. Kam se za ty 3 roky mobilni svet pohnul? Jasne, ted se ocekava konecne nabeh 14/16nm procesu, takze nejake zlepseni efektivity by prijit mohlo, ale co dal? TSMC sice slibuje do 2 let 10nm, ale TSMC byla vzdycky slibotechna, protoze nikdo svym zakaznikum nedokaze dodat, co ja jim dokazu slibit.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Myslel jsem Qualcomm Snapdragon 800.

      • Osobně výhodu vnímám jen ve vlastnostech novinek. Jinak nevidím ani velký rozdíl mezi S4 a S808 kromě toho že musí utáhnout QHD ale to je taky k prdu a díky tomu to zase neutáhne hry v lepší kvalitě. Mám 4K televizi a to neutáhnou pořádně ani dnešní PC grafiky.
        Jinak čekám na 60Ghz Wi-Fi kde by konečně šlo přenášet i video v dobré kvalitě, kdyby to mělo nízké odezvy tak by to byl zase jiný zážitek s propojením telefonu.

      • zipiik (neregistrovaný)

        Nove vlastnosti jsou vyraznejsi vylepseni, ale ve vykonu nedoslo od SD800 snad ani ke zdvojnasobeni, takze tvrzeni, ze za 2 roky budu mit mobilni cip, ktery bude srovnatelny s cipy v PS4/XO mi prijde hodne sebevedome.

        60GHz ma desne utlumy, to je fakt tak na 2 metry a jeste se nesmi v ceste objevit list papiru. Asi jsem divny patron, ale porad rikam, ze nejrychlejsi a nejbezpecnejsi wifi je 1Gbit ethernet. Doma mam pripojene „dratem“ co jde, spojeni je stabilni a rychle a navic nezabiram pasmo ro zarizeni, ktere dratem pripojit bud nejdou nebo jsou momentalne daleko od zasuvky (notebook, tablet, mobil).

  5. qwe (neregistrovaný)

    Je to pekne, verim aj ja, ze ARM za dva roky bude dalej ako napriklad PS4/XBOne, a verim ze ich vykon sa nezvysi, lebo dovtedy nevydaju nove verzie :) Ale PC svet nespi, aj pocitacove grafiky a procesory budu s vykonom dalej. Co ale urcite nebude dalej to su baterky, takze az take ruzove to nebude. Budeme mat vykon, ale vyuzijeme ho az ked mobil niekam pripopojime.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>