TOPlist

Apple si hraje s myšlenkou ovládání výpočetní techniky za pomoci zraku

Společnost Apple je v technologickém světě právem považována za lovce patentů, které však mnohdy skončí pouze ve fázi nákresů a do finálních produktů se jich promítne jen minoritní množství. Za to může osvědčená strategie zavádění nových zařízení až momentě, kdy jsou maximálně optimalizována a připravena pro koncového zákazníka. Tato situace se například týkala iPadu, jehož prvotní skica se v laboratořích Applu objevila dlouhé roky před oficiálním představením.

 

Podobný stav můžeme očekávat v případě nedávno uznaného patentu, který má co do činění s ovládáním výpočetní techniky za pomoci zraku. Ano, o něco podobného se snaží i další společnosti, nicméně v tomto konkrétním případě se Apple zaměřuje na Troxlerův efekt. Ten spočívá v postupném mizení objektů z periferního vidění při soustředěné fixaci zraku do vybraného místa. Zmíněný vynález by v praxi mohl zjistit, do jakých míst monitoru se právě díváme a podle toho zvýraznit například kurzor myši a další důležité ovládací prvky v momentě ztráty vizuálního kontaktu. 

 

Jelikož každý současný Macbook disponuje čelní kamerkou, celou záležitost by mohl obstarávat speciální software. Jakkoliv se nám může tato myšlenka zdát šílená a v současné době zbytečná, kdo ví, jak bude práce s počítači vypadat za pár let a zda v onen moment nepřijde vhodná doba pro podobné řešení.

Autor článku Richard Streit
Richard Streit
Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

Kapitoly článku