Sledujte nás na YouTube

Apple přišel o post nejhodnotnější značky, po třech letech jej vystřídal Google

Žebříček nejhodnotnějších značek BrandZ, který každoročně sestavuje server Millward Brown, po třech letech změnil svého lídra. Společnost Google meziročně vyrostla o 40 % a předstihla tak Apple, který naopak ztratil 20 %. Hodnota Googlu je podle tohoto žebříčku aktuálně 158,8 miliard dolarů, toto posílení má na svědomí především aktivní činnost v nových technologiích, jako jsou Google Glass, Project Ara, autonomní vozidla a další.

 

Naopak hodnota Apple klesla na 147,88 miliard dolarů, podle serveru Millward Brown za to může nedostatek inovací a pouze evoluční skoky mezi jednotlivými generacemi zařízení. V první desítce zaznamenaly viditelný vzestup společnosti Microsoft, Visa a Amazon. Není bez zajímavosti, že první čtyři příčky okupují technologické firmy, teprve za nimi je fastfoodový řetězec McDonald´s. Na kompletní infografiku se můžete podívat na těchto stránkách.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

14 komentářů

  1. Yegor (neregistrovaný)

    Google. HA HA HA

    • Dano (neregistrovaný)

      Čo je na tom smiešne? Dokážu zarábať prachy,tak majú hodnotu.Ich OS nieje nič moc,ale nemá konkurenciu (až s WP8.1 sa to snáď zmení,ale MS a jeho biznis,no neviem…).

    • Ja (neregistrovaný)

      Apple HA HA HA!

  2. vlada (neregistrovaný)

    V Yahoo si musi trhat vlasy :)

  3. imperator (neregistrovaný)

    co je na gugli hodnotne ?

  4. Tomáš (neregistrovaný)

    I přes zákaz tabákové reklamy je Marlboro pořád na devátém místě :) To mi přijde jako pořádný úspěch! Bez jakýchkoliv reklam se udržet v TOP10.

  5. Nepalec (neregistrovaný)

    No nevím, jak tak koukám na ten seznam, chybí mi tam dost známých jmen.

    Jako nějaký Subway v seznamu a gigant jménem Nestlé nebo Kraft ne? To stejné s Colgate-Palmolive, kde je Unilever nebo P&G?

  6. Velda (neregistrovaný)

    Je to hodnota značky. Znamená to pouze, že Google má nyní více ovcí než Apple.

  7. smisekCZ (neregistrovaný)

    Že Google a Apple budou vévodit tomto žebříčku bylo de facto jasné – dělají úspěšné produkty. Že se ale před MS dostane i IBM, které pro běžného člověka moc nevyvíjí a navíc bude na dohled McDonalds, to je pro mne překvapení.

    • famakate (neregistrovaný)

      akurat ze mcdonalds sa prepadava a microsoft sa rapidne splha nahor.

      a je to hlavne uplne jedno na ktorom je mieste, hlavne ze vyvyja zaujimave veci.

      mna skor prekvapuje ten google. dostava peniaze za spamujuce reklamy, kvoli ktorym som nuteny pouzivat ad blocker. proste nechapem. urcite nie len mne tym strpcuje zivot. a preto stale viac sa snazim pouzivat bing.

    • Krayzie (neregistrovaný)

      Tiez google vyhladavac pouzivam iba vynimocne a aj to vylucne z prehliadaca, kde su vycistene cookies a kde nie som prihlaseny pod google uctom.

      Inak, chcel som si v IE vypnut AdBlock, ale po vypnuti sa banner o vypnuti adblocku presunie pod reklamny banner a prekryva obsah stranky, takze som AdBlock musel znovu zapnut.

  8. Tomas (neregistrovaný)

    Dalsi dukaz toho ze bez Jobse to jde s Applem do kopru.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *