Sledujte nás na YouTube

Apple Music si předplácí 6,5 milionu uživatelů, Spotify třikrát více

Bezplatné tříměsíční období služby Apple Music před nedávnem skončilo pro první zaregistrované uživatele, ostatním zanedlouho vyprší a postaví je na křižovatku se dvěma směry – buď hudební službu opustit, nebo si nechat měsíčně z účtu strhávat 10 dolarů (u nás pouze 165 korun). Ředitel Apple se nyní v rozhovoru pro Wall Street Journal pochlubil konkrétními počty platících a neplatících uživatelů.  

  

Apple Music má aktuálně 15 milionů uživatelů, z nichž 6,5 milionu nastoupilo na předplatné a 8,5 milionům uživatelům dobíhá zkušební období. Tim Cook je s tímto stavem spokojen, přestože konkurenční Spotify si předplácí více než 20 milionů lidí a celkem jej poslouchá 75 milionů uživatelů. V prospěch Spotify hovoří především jeho multiplatformnost a existence webového rozhraní. Applu ale ještě zcela jistě uživatelé přibydou, neboť jeho hudební služba běží jen něco málo přes tři měsíce a má potenciál k dalšímu růstu. 

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

15 komentářů

  1. Shepii (neregistrovaný)

    A tomu by se měl někdo divit? Proč platit za neodzkoušenou kopii, když můžu mít osvědčený originál. Tady je už trh zaplněn, připadá mi to stejná zbytečnost, jako zkoušet konkurovat youtube.

    • uni (neregistrovaný)

      YT stojí na obsahu, který je exkluzivní /uživatelský. Tohle je prodejní kanál daného obsahu. To se fakt srovnávat nedá.

    • shepii (neregistrovaný)

      Špatně, youtube nepřináší žádný exkluzivní obsah, uživatelská videa by jistě bylo možné přidávat i na jiné servery služeb stejného charakteru. Takže na příměru moje tvrzení opravdu nevázne.

    • uni (neregistrovaný)

      Ale houby špatně:-) Jiné komunitní servery byly a jsou. Ale popularita je to, oč tu běží. A popularita se získává obsahem. A obsah popularitou. Nabalená sněhová koule. A nespoléhej, že by byla kdo ví jaká ochota nahrávat na více serverů, to zase narazíš na lidskou lenost :-) Kdepak, YT sestřelit je prakticky nemožné. Sestřelit Spotify by bylo pro Apple (nebo jiné) jen lusknuti prstem.

    • Jan (neregistrovaný)

      Skus si najskor porovnat ako dlho a kde vsade je Spotify dostupny a zistis, ze tych 6.5 miliona uzivatelov je dost slusne cislo. Ja osobne sa k nim zrejme pridam hned ako to bude dostupne pre Android. Spotify mam rad, ale stve ma, ze na iPade nemam moznost zobrazit si Lyrics jednotlivych skladieb.

    • shepii (neregistrovaný)

      A zase špatně. Kdokoliv může přijít se službou, která umí a umožňuje to samé jako youtube, ale jediný důvod, proč si nezíská uživatele, je to, že youtube je zaběhlá služba a přecházet někam jinam je zbytečnost – to samé jako v případě Spotify.

    • Jan (neregistrovaný)

      To predsa zalezi na moznostiach. Ze je nieco zabehnute je fajn, ale ak je nieco lepsie, tak nevidim dovod preco tomu nedat prednost.

    • uni (neregistrovaný)

      SHEPII (NEREGISTROVANÝl): Ty to furt nechápeš. Spotify je produkt, YT služba. Produkt snadno odstřelíš, prostě nabídneš lepší cenu nebo i jinak. Služba, která je naplněná obdahem je mnohem rezistentnější. jak chceš YT např. konkurovat cenou? Nebo prakticky i kvalitou? Nemáš šanci. Má takového obsahu a takovou popularitu, že to nesedtřelíš. A jak poznamenal někdo víše (a já ostatně také), alternativy jsou a nemají absolutně srovnání. Ty se nevejdou do shodného grafu.

    • Shepii (neregistrovaný)

      A potřetí špatně. Youtube i Spotify jsou skužby, které poskytují obsah – v prvním případě videa, v druhém hudbu. Oba jsou obchody, až na to, že Google za to nic nechce, zisk bere z reklam.

    • uni (neregistrovaný)

      Shepii (neregistrovaný): Zkrátka pochop, že role Spotify a YT jsou úplně někde jinde. Jít konkurovat Spotify dává smysl a dá se snadno. Jít konkurovat YT není prakticky možné nebo s velmi dlouhodobým horizontem, tedy draze.

    • Martin P. (neregistrovaný)

      Appple Music opravdu není přímím protějškem Youtube. Ale spíš knihoven Amazonu, HBO a jiných placených broadcasterů

    • uni (neregistrovaný)

      Martin P. (neregistrovaný): Však to nebylo ani předmětem:) Předmětem bylo, zda má smysl prosazovat alternativu k Spotify. A přirovnání k YT (ve smyslu alternativ). Jen jsem poukazoval na to, že v daném segmentu má YT úplně jinou pozici než Spotify (nebo jiný obdobný produkt).

  2. Hm (neregistrovaný)

    YT ma konkurenci napriklad ve Vimeo.

  3. Martin P. (neregistrovaný)

    Apple Music je jiným platebním modem iTunes obsahu.

    Jinak vzhledem k zkušební době zdarma a systému opt-out je to jako vždy cinknutá statistika Apple produktů jako vždy. Ze zkušební verze na placenou přichází uživatel automaticky pokud neodhlásí.

    A spousta lidí to o tvz systému opt-out neví a neodhlásí se . Většinou to zjistí až po odečtení nějakého obnosu z karty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *