TOPlist

Applu se dařilo: Loni ukořistil 91 % zisků z mobilního odvětví. Jak jsou na tom ostatní?

I když finanční výsledky Apple za poslední čtvrtletí ukazují spíše stagnaci tržeb, zisků a prodejů iPhonů, nemá kalifornská společnost důvod truchlit. Minimálně v segmentu smartphonů naprosto kraluje trhu – neprodává sice tolik telefonů jako konkurenční Samsung, ale díky průměrné ceně každého prodaného iPhonu, která je 690 dolarů, generuje větší zisky. Podle poslední zprávy webu Fortune dokonce Applu loni patřilo 91 procent zisků z mobilního odvětví.

Zisk z mobilního segmentu (2015)

Druhé místo patří Samsungu se 14 procenty a ostatní výrobci jsou buď v zanedbatelném zisku, nebo se naopak topí ve ztrátě. Z tohoto důvodu mají Apple a Samsung dohromady více než 100 procent všech zisků, neboť jiní výrobci svůj mobilní byznys dotují. Čísla, která pocházejí od agentury Canaccord Genuity, vycházejí ze zveřejněných hospodářských výsledků velkých výrobců smartphonů za loňský rok, ovšem nutno podotknout, že čínští giganti Huawei, XIaomi či ZTE své zisky (či ztráty) nezveřejňují; jejich výsledky by však mohly statistikou pohnout.

Tržní podíl (2015)

Díky datům Canaccord Genuity máme také možnost podívat se, jaký tržní podíl měly ostatní společnosti za první pětkou, kterou nám obvykle servírují IDC, Strategy Analitycs či Gartner. Za pátým Xiaomi mají být poskládány společnosti LG, ZTE, TCL, Sony, Microsoft, HTC a BlackBerry; jejich tržní podíly si můžete prohlédnout na grafu výše.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku