Sledujte nás na YouTube

Apple nevěří masovému úspěchu iPadu Pro a nechal si vyrobit jen 2,5 milionu kusů

Letos v září představil Apple svůj největší tablet iPad Pro, který se ve spojení s klávesnicí a dotykovým perem Apple Pencil dokáže proměnit v produktivní zařízení. Očekávalo se, že tento model povzbudí klesající prodeje iPadů; těch se ve třetím čtvrtletí letošního roku prodalo nejméně v jejich historii – 9,9 milionů. A iPad Pro zřejmě toto číslo příliš nenavýší.

  

Apple si patrně uvědomuje, že iPad Pro je určen spíše do podniků a do školství, a že se kvůli jeho vysoké ceně se nejedná o masový produkt. Z tohoto důvodu si podle zdrojů serveru DigiTimes nechal pro letošní předvánoční sezonu vyrobit pouze 2,5 milionů kusů, tedy výrazně méně než menších jablečných tabletů. Nejlevnější iPad Pro s klávesnicí a dotykovým perem přijde na 1067 dolarů, což je v přepočtu 32 tisíc korun s DPH. A to je velmi vysoká částka za zařízení, které pohání mobilní operační systém, byť s vysokým výkonem.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

6 komentářů

  1. Lukas Kosik (neregistrovaný)

    Sorry, ale to jsou zase kecy, že Apple masovému úspěchu nevěří. :(

    iPadů se minulé 4. čtvrtletí prodalo celkem 21,4 milionu, s tím, že toto číslo prakticky každým rokem klesá. Předminule to bylo 26 milionů. Tedy pokles skoro o 20 %. Toto čtvrtletí by se tak dalo očekávat 17,6 milionu.

    V těch 20 milionech jsou navíc ukryty 4 modely. To je průměrně 5,35 milionu na model. Prodeje na úrovni 50 % oproti ostatním modelům, jsou při základní ceně 32 tisíc korun, velmi dobrým výsledkem, kterým bych já spíše nazval fenomenálním úspěchem, než-li propadákem.

    Vždyť i základní cena iPadu Pro překonává cenu nejlevnějšího MacBooku. A Maců se za minulé čtvrtletí prodalo celkem „jen“ 5,5 milionu kusů. Vzhledem k tomu, že Maců je celkem 10 modelů vychází to průměrně 550 tisíc prodaných kusů na jedem model. Pravda, nejvíce se prodávají MacBook Air a MacBook Pro. Ale kdyby se na krásnu prodávaly jen tyto dva modely, byl by to pořád průměr 2,75 milionů kusů na model. Tedy velmi podobný s iPadem Pro.

    Takže je to jen (sugestivní) úhel pohledu.

    • _iNTERFACE (neregistrovaný)

      je to bulvar, ten sugestivny amatersky nadpis

    • Martin II (neregistrovaný)

      LUKAS KOSIK:

      „iPadů se minulé 4. čtvrtletí prodalo celkem 21,4 milionu, s tím, že toto číslo prakticky každým rokem klesá.“

      Za 4Q sa predalo 9,9 miliona iPadov. Tie cisla si cucas z prstu.

    • Lukas Kosik (neregistrovaný)

      Ale prdlajs, Martine!

      To bys musel vědět, že u Applu začínají nový rok nasím 4. čtvrtletím a píší ho jako 1. Vánoce jsou přeci nejsilnější část roku – proto těch 21,4 milionu.

      A pak, kdyby to bylo podle tebe a prodalo se jich celkově opravdu jen 9,9 milionu, o to více by byl titulek nesmyslný a 2,5 milionu prodaných iPadů Pro by byl ještě větší masový úspěch. :D

    • Mr. Arakin (neregistrovaný)

      Martine, gratuluji :-/

    • Lister0 (neregistrovaný)

      2,5mil iPadů Pro by nebyl špatný výsledek vzhledem k cílovce. Apple navíc nemá problém s tím, že jejich produkty nebudou chvíli k dispozici a bude se čekat na další várku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *