Sledujte nás na YouTube

Apple má s autonomními vozidly velké plány. Testovat je chce na bývalé vojenské základně

Snad žádnému přiznivci značky Apple neunikly spekulace o vývoji autonomního vozidla. Poslední zprávy hovořily o najímání odborných pracovníků z řad automobilových inženýrů a dalších expertů. Projekt nese interní označení Titan, přičemž jeho koncept a aktuální stav je stále zahalen rouškou mnoha tajemství. Další díl do početné skládanky vnesl zahraniční deník The Guardian, který zveřejnil zajímavé informace, podle kterých kalifornský výrobce hledá vhodné lokality, pro testování prvních prototypů robotického vozítka.


Přísně střežený areál GoMentum se v brzké době stane útočištěm prvních prototypů autonomních vozítek se značkou Apple

Podle všeho má Apple zálusk na pronajmutí bývalé základny amerického námořnictvta GoMentum, která se nachází poblíž San Franciska. Hlídaný areál disponuje více než třiceti kilometry silnic, víceúrovnňovými křižovatkami a průjezdy mezi budovami. Apple si tuto oblast nevybral náhodou, jelikož zde již v minulosti došlo k testování mnoha prototypů od zaběhlých automobilek, mezi nimiž figuroval například Mercedes, Honda či Tesla.


Projekt Titan má údajně využívat technologie použité u elektrického automobilu BMW i3

Mezi největší otazníky okolo jablečného automobilu patří zvolený pohon a použitá technologie. Nejnovější zvěsti se opírají o nedávnou návštěvu Tima Cooka ve fabrice, kde dochází k montáží modelu BMW i3. Apple údajně jedná s bavorskou společností o spolupráci, která by mu dovolila využít bohaté zkušenosti a klíčové komponenty při vývoji vlastního řešení. Tato varianta dává z mnoha úhlů pohledu mnohem větší smysl, než kdyby se Apple rozhodl vydat vlastní cestou.

Richard Streit

Redaktor serveru SMARTmania.cz, fanoušek mobilní a výpočetní techniky. Vyznává a aktivně provozuje adrenalinové sporty. Mezi další zájmy patří hudba, příroda a moderní vědy. Jeho velkou vášní je Apple a partnerský web CeskyMac.cz.

7 komentářů

  1. Standa (neregistrovaný)

    Tak to je husty, Apple opet nestydate kopiruje. Nebo je pravdepodobnejsi scenar ze Google spechal s vyvojem vlastniho autonomniho vozidla proto ze se doslechl o planech Applu, stejne jako to bylo podle iovci v pripade chytrych hodinek?

    • JP23 (neregistrovaný)

      No to je hrozně hustý, jsem z toho taky úplně paf. Nechápu proč by měl Apple přicházet s nějakým nápadem jako první, to je nějaké nepsané pravidlo? Ostatně, ani Google nebyl první, pokusy o sestrojení takového vozidla probíhají už desítky let. Akorát je samozřejmě rozdíl mezi tím vyrobit a zkoušet to na poušti, a nasadit to do komerční sféry.

    • _iNTERFACE (neregistrovaný)

      standa daj sa liecit, co vypisujes, prva bola skodovka to si zapamataj :D :D :D

    • MSG (neregistrovaný)

      No, JP23, Apple o sebe neustále tvrdí, že je inovátor. Tak by bolo viac ako na mieste, aby s niečim prišiel ako prvý, nie?

    • JP23 (neregistrovaný)

      Samozřejmě, že je Apple inovátor – původ slova inovace pochází z latinského slova innovare, což v českém překladu znamená obnovovat. Apple takřka vždy uchopí věc (technologii), která už v realně dávno existuje, ale udělá ji po svém – maximálně ji zjednoduší, vyladí, přizpůsobí masám a pustí na trh. Nevzpomínám si, kdy Apple přišel naposledy s něčím, co do té doby existovalo pouze v představách vědců a autorů sci-fi.

    • mirek (neregistrovaný)

      @JP23:Priznejme si uprimne, lepsi formulace bude: Apple dokaze diky marketingive sile znacky prosadit sve reseni, silne ‚inspirovane‘ od konkurence, nez ze by bylo lepsi, jednodusi, vyladenejsi, prizpusobene masam :)

      Typickym prikladem jsou AW nebo prvni iphone, zadana konkurence by nemela odvahu predstavit to ani jako prototyp. Apple vsak ma marketing dostatecne silny, aby presvedcil davy, ze presne to chcou.

      Takze verim tomu ze kdyz Apple s velikou slavou prestavi sve autonomni vozitko ktere nebude umet absolutne nic, jenom krouzit po presne danem okruhu, nebude mit problem ho vypustit na trh, a davy se jeste utlucou aby si ho koupili:)

    • JP23 (neregistrovaný)

      Opravdu? Čím se teda první iPhone tak silně inspiroval u konkurence? Anebo první iPod? Anebo Apple Watch? Váš předpoklad vychází z premisy, že Apple skrze marketing přiměje masy kupovat jeho produkty, dokola a opakovaně i přes zjevné konkurenční nevýhody. Proč teda stejné marketingové fígle nepoužívá konkurence? Bohužel, nemůžete se plést více – marketing je jistě součástí celého soukolí, ale tou nejméně zajímavou. Pro lidi, kteří nechápou v čem tkví to kouzlo je ale nejjednodušší pokrčit rameny a říct „asi marketing“.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *