Sledujte nás na YouTube

Aplikace Taptitude pro WP vydělává na reklamě 1000 dolarů denně

Autoři populárního souboru jednoduchých her Taptitude pro operační systém Windows Phone slaví se svým výtvorem obrovský úspěch. Díky velkému zájmu uživatelů si jenom na reklamě v horní části displeje vydělávají přes 1000 amerických dolarů denně. Tvůrci aplikace, čtyři bratři sdružení pod značkou Four Bros Studio, tak celkem od jejího uvolnění do Marketplace v březnu 2011 zatím utržili přes 100 000 dolarů. A při té příležitosti se na svém blogu podělili o několik zajímavých statistik, které by mohly motivovat další vývojáře nejen pro tuto platformu.

Soubor Taptitude obsahuje více než 60 her. Hráčům jsou zezačátku dostupné jenom některé, jejich absolvováním postupně získávají body, za které mohou odemykat další. Autoři vydávají každý týden updaty, které obsahují další a další hry. První graf zobrazuje, jak často uživatelé aktualizují, respektive jejich počet podle používané verze.

Druhý diagram znázorňuje rozdělení hráčů podle výrobce a modelu jejich zařízení.

A konečně, tabulka níže ukazuje celkový a průměrný počet zobrazení reklamy (Impresions), výdělek (Revenue) a cenu za 10 tisíc zobrazení (eCPM) za uplynulý rok.

Více grafů tabulek naleznete na zdrojované stránce. Samotnou aplikaci můžete zdarma stáhnout z Marketplace.

-

Zdroj: FourBrosStudio (via WPCentral)

Miroslav Havlíček

10 komentářů

  1. -_- (neregistrovaný)

    Pekny uspech, snad to pomoze WP platforme, aby bol o nu u vyvojarov vacsi zaujem.

  2. htcjirka (neregistrovaný)

    Tak osobbne radsi zvolim zakoupenou aplikaci,prave kvuli tomu,abych me neotravovala nejaka reklama.Takze jak je v nejake aplikaci reklama davam ji hned pryc.

  3. oujea (neregistrovaný)

    Proč naštěstí? Když si aplikaci zakoupím, také autorovi přispěji;)

    • Paulos (neregistrovaný)

      Asi jde o to, že dobrovolně přispěje málokdo a když už chceš na své aplikaci opravdu vydělat, musíš mít buď extra známou aplikaci nebo ji osadit reklamou :-)

    • Oslík (neregistrovaný)

      Je to složitější. V zásadě platí, že když chcete na aplikaci vydělat, musíte mít:

      a) Perfektní aplikaci.

      b) Opravdu velké know-how o tom, jak ji monetizovat.

      Neexistuje žádné jednoduché pravidlo, které stačí dodržet a přijde úspěch vyjádřený v korunách či dolarech. Můžete mít sto tisíc stažení a nulu na účtě… Strašně závisí na věcech, jako je eCPM a conversion rate.

      Hodně vývojářů si třeba rve vlasy nad tím, že jim sice rostou imprese, ale stejně rychle propadá eCPM. Případně u placené aplikace že sice roste počet stažení trialu, ale klesá procento konverzí (nákupů placené verze po vyzkoušení).

      Tohle je mimochodem velmi obvyklé – zatímco si PR článkem na významném serveru snadno na chvilku zařídíte masivní stahování trialu, nákupů z takovýchto článků bývá minimum.

  4. Oslík (neregistrovaný)

    Mně se na tom případě Taptitude líbí, že Four Bros byli odměněni za to, že se o aplikaci opravdu průběžně a důkladně starají. Vytvořili si vlastně svoji malou herní platformu a tu neustále budují.

    Naprosto nestačí program vyvinout, publikovat a potom se založenýma rukama čekat na dolárky. Po publikování aplikace začná stejně důležitá fáze projektu, jako je vlastní vývoj. Marketing a prodej. Marketplace neprodává sám!!!

    Hodně vývojářů chrlí jednu miniaplikaci za druhou a z každé má pár dolarů. To je jedna cesta.

    Druhá – a ta je mi osobně sympatičtější – je cesta Taptitude: Jedna superaplikace.

    (Nemusí být nutně jedna, ale prostě několik málo kvalitních a opečovávaných programů, ne stovky blbostí.)

    • Oslík (neregistrovaný)

      Co mne na Taptitude štve, je jejich spamování fulltextu klíčovými slovy.

      Microsoft sice s Mangem zakázal používat víc, než pět keywords, ale ve skutečnosti to nijak netestuje. Můžete jich zadat víc a certifikací to projde. Teď před pár dny řekli, že už to budou striktně kontrolovat.

      Takže Taptitude vyskakovalo ve vyhledávání nahoře při zadání slov jako Twitter, Facebook atd. Museli mít těch klíčových slov desítky.

  5. Oslík (neregistrovaný)

    Mimochodem, Windows Phone má zdaleka nejvyšší conversion rate placených aplikací ze všech platforem. Cca 10 % dle údajů Microsoftu, zatímco u iPhone je to cca 1 %, u iPadu cca 2 % (tohle není z oficiálních údajů, ale jen odhad dle vývojářských fór). U Androidu je to ještě míň.

    Myslím, že jsem tomu přišel na kloub.

    Řeknu zatím jen tolik, že to sice Microsoft spočítal korektně, ale není to pravda.

    • Oslík (neregistrovaný)

      Upřesnění: Není pravda těch 10 %, ale nejvíc ze všech platforem (nebo aspoň víc, než na Androidu a iOS) to pořád ještě pravděpodobně je.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *