Společnost Google oznámila na svém blogu pro vývojáře novinku nazvanou „file by file patching“. Jedná se o novou technologii, která si klade za cíl jediné – radikálně snížit velikost aktualizačních souborů u aplikací a her pro Android.
Aplikace pro Android je v podstatě spousta kódu zabalená do balíčku APK, což je de facto zkomprimovaný soubor ZIP se zvláštními podmínkami. Kvůli každé změně kódu musel být doteď aktualizován celý balíček APK, nová technologie je však založená na detekci změn v nekomprimovaných datech a jejich případném nahrazení. Google ve svém blogu uvádí analogii, že nyní nebude muset být kvůli jednomu pozměněnému slovu zasílána zcela nová kniha. Google slibuje, že velikost stahovaných souborů se s novým systémem aktualizací sníží v průměru o 65 procent, v některých případech může být dokonce menší o 90 procent.
Aplikace
|
Originální velikost
|
Velikost updatu metodou BSDiff
|
Velikost updatu metodou File by File
|
71.1 MB
|
13,4 MB (-81%)
|
8,0 MB (-89%)
|
|
32.7 MB
|
17,5 MB (-46%)
|
9,6 MB (-71%)
|
|
17.8 MB
|
7,6 MB (-57%)
|
7,3 MB (-59%)
|
|
18.9 MB
|
17,2 MB (-9%)
|
13,1 MB (-31%)
|
|
52.4 MB
|
19,1 MB (-64%)
|
8,4 MB (-84%)
|
|
16.2 MB
|
7,7 MB (-52%)
|
1,2 MB (-92%)
|
Pochopitelně komprimace a dekomprimace jsou úkony náročné na výpočetní hardware, Google tvrdí, že u zařízení vyrobených po roce 2015 může tento proces prodloužit instalaci zhruba o 1 vteřinu na megabajt, u starších zařízení však může trvat i déle. To znamená, že stahování souboru sice bude kratší, ale instalace se naopak prodlouží. Aktualizace metodou soubor-po-souboru bude prozatím omezena na automatické updaty, u ručně vyvolaných se stále budou stahovat kompletní balíčky.